recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo 3D Blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Ang. den kodefri-kit, skal man så lodde eller er det bare plug-n-play?
 Hvis du ved hvorledes at du håndtere elektronik, så er det nemt nok, ingen lodningerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 07:39
Rigtig god og velskrevet anmeldelse .

Du har lavet en rigtig fin gennemgang afspilleren..

Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 08:44
Hej Hother
 
tillykke med en rigtig god anmeldelse.Thumbs Upjeg gad vide om der er blæser i den eller om den er helt
uden ? og er det en afspiller der kunne afløse min selvom jeg ikke skal have 3D forløbig.
jeg glæder mig til at høre hvad den kan med musik cdèr.
 
PS: jeg vil lige sige at jeg læser rigtig mange anmeldelser på nettet og dine er klart de mest
fatbare for en almindelig hifi freak som mig, Smileså lad dig ikke provokere til at stoppe med det.


Redigeret af jugglerq - 23-Januar-2011 kl. 08:49
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for din anmeldelse. Jeg savner dog en gennemgang af streaming funktionen fra eget netværk. Finder det lidt besynderligt at du ikke så meget som nævner det, selvom du ikke har testet det. Det er jo netop en af de store nyheder sammen med muligheden for at streame film fra Netflix og Bluckbuster (dog kun i USA og Canada). Men nævnes skal det da. At skrive at en del af disse funktioner ikke er implementeret i denne firmware version er en sandhed med modifikationer. Det du ikke kan lige pt er filmstreaming fra de to førnævnte firmare. Resten fungere.

Ellers en fin gennemgang af afspilleren. Glæder min til at få bestilt et eksemplar her til den 1.
Jeg tager udgangspunkt i den firmwareversion der er tilgængelig. Og iflg. min oplysninger fra Oppo, er streamning funktiontion disabled pt., afventende en snarlig firwarmwarerelease. Og jeg nævner faktisk det forhold i anmeldesens indledning.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej Hother
 
tillykke med en rigtig god anmeldelse.Thumbs Upjeg gad vide om der er blæser i den eller om den er helt
uden ? og er det en afspiller der kunne afløse min selvom jeg ikke skal have 3D forløbig.
jeg glæder mig til at høre hvad den kan med musik cdèr.
 
PS: jeg vil lige sige at jeg læser rigtig mange anmeldelser på nettet og dine er klart de mest
fatbare for en almindelig hifi freak som mig, Smileså lad dig ikke provokere til at stoppe med det.
Dav, som nævnt i anmeldelsen, ingen blæser, ellers kommer du jo bare selv og kigger efter den 10. febSmile

Redigeret af Hother - 23-Januar-2011 kl. 09:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 09:55
@Chrisjj

Jeg læser følgende i anmeldelsen:

Jeg skal lige bemærke, at den anmeldte afspiller er i en firmware version, hvor en del af de annoncerede funktioner endnu ikke er implementeret. Og manglerne omfatter bl.a. streaming, og adgang til visse internettjenester. Jeg har flere gange kommunikeret med de venlige og i mødekommende gutter hos Oppo-bluray.co.uk, og her fortalte de mig, at den i skrivende stund implementerede firmware, i bund og grund skal betragtes som en Beta-version.

Det er vist tydeligt nok, at streaming ikke er med.


Redigeret af hummelmose - 23-Januar-2011 kl. 09:56
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:26
Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:33
Det jeg mente med "Streaming ikke er med", var "streaming ikke er med i anmeldelsen" Smile

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@Chrisjj


Jeg læser følgende i anmeldelsen:
<span ="apple-style-span"="" style="font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: normal; "></span>
<span ="apple-style-span"="" style="font-size: 13px; line-height: normal; "><font ="apple-style-span"="" face="'Times New Roman', Times, serif" color="#990000">Jeg skal lige bemærke, at den anmeldte afspiller er i en firmware version, hvor en del af de annoncerede funktioner endnu ikke er implementeret. Og manglerne omfatter bl.a. streaming, og adgang til visse internettjenester. Jeg har flere gange kommunikeret med de venlige og i mødekommende gutter hos Oppo-bluray.co.uk, og her fortalte de mig, at den i skrivende stund implementerede firmware, i bund og grund skal betragtes som en Beta-version.</span>
<span ="apple-style-span"="" style="font-size: 13px; line-height: normal; "><font ="apple-style-span"="" face="Arial, Helvetica, sans-serif"></span>
<font ="apple-style-span"="" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><span ="apple-style-span"="" style="line-height: normal; ">Det er vist tydeligt nok, at streaming ikke er med.</span>



Det er jo ikke korrekt. Ander brugere i dette forum fortalte Hother hvordan han kom ind i meuen for at sætte streaming af musik over eget netværk op. Denne funktionalitet findes i nævnte beta firmware. Har fået dette bekræftet af Oppos glimrende support.

At Hother så ikke har udstyret til at teste dette er en anden snak (han mangler vist en NAS/ DLNA kompatibel mediaserver).

Hvorfor så ikke skrive at man ikke har kunne teste det, men trods alt nævne muligheden for streaming over eget netværk. Jeg er udemærket klar over at streamingtjenester som Netflix og Bluckbuster ikke er tilgængeligt i den firmware der er på den europæiske BDP-93.

Vi taler her om to helt forskellige ting. Streaming over eget netværk, som KAN lade sig gøre med den firmware der er i dag og streaming af film over Internettet via diverse tjenester som IKKE kan lade sig gøre i Europa som det er nu.

Så fordi Hother skriver som han gør i det du har fremhævet, er det altså ikke ensbetydende med at det er korrekt, beklager.
Som udgangspunkt kan jeg ved udarbejdelsen af en anmeldelse som tidligere nævnt, alene forholde mig til de oplysninger som jeg får fra officielt hold, i dette tilfælde fra Oppo.
 
Havde streaming officielt været tilgængelig, havde jeg naturligvis skrevet, at jeg ikke havde mulighed for at teste denne funktion. Jeg har tidligere i andre anmeldelser beskrevet noget tilsvarende, når jeg ikke havde mulighed for at teste dette eller hint. Smile


Redigeret af Hother - 23-Januar-2011 kl. 10:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.

Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile


Fint nok, men kan man ikke redigerer i din ellers udemærkede anmeldelse og tilføje at denne mulighed eksisterer og hvilke filformater der understøttes?


Det kunne være oplagt, at få bruger: LeBlodia, til at teste streaming når han nu siger, at det virker hos ham, så kunne man evt. tilføje det til testen, hvis man finder det vigtigt.




Redigeret af kskruger - 23-Januar-2011 kl. 10:47
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile

Anmeldelsen er vel ikke hugget i granit, uden mulighed for efterfølgende editering...Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu