recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifi stereo højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHifi stereo højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Hifi stereo højtalere
    Sendt: 30-Januar-2006 kl. 10:05

Hej

Som så mange andre på disse forums er jeg i den situation at jeg skal have investeret i et sæt højtalere som kan godkendes af fruen i huset (og mig selv). Dvs minimalistisk/design frem for den ultimative sublime lydoplevelse (tænk at man skulle synke så dybt:))

Jeg har overvejet om man finde en fornuftig løsning med to sattelitter + en subwoofer, eller giver det for dårlig en lyd. Er der nogle som har gode foreslag når vi snakker stereo hifi højtalere til musik og ikke surround lyd.

Prisrammen er ca. 4000-5000.

Til top
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:17
Det er selvfølgelig klart at jeg må ned i butikkerne og høre på sagerne. Men kunne du ikke skrive hvilken løsning du selv kører med:)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 12:01

Hej

Jeg fik "godkendt" (=WAF) et 5.1 surround sæt KEF KHT2005.2. De sælges i Fona (ja-du læste rigtigt !) for 3999 kr. Det er billigt. For et år siden var det 7999.

Her er et billede http://www.kef.com/KHT/KHT2005.2/sat.htm

 



Redigeret af vipmlo
Til top
hansi_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 14:26
Hej!

Vil da lige anbefale et Gale Junior højttaler sæt fra Hifiklubben til 2999,-

Har en kammerat der lige har købt sættet og det spiller udemærket og giver noget power til filmene.

Ellers vil jeg anbefale et Dali Trio II til 4999,- også i hifiklubben. Det sæt giver også god lyd ved musik afspilning.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 15:42
Jeg var forbi Hifiklubben på Åboulevarden (København) i dag og de har åbenbart ryddet ud på lageret for der var 15 - 20% nedslag på en stribe af Dali's lidt ældre modeller - i alle størrelser. Der kan du komme langt med dit budget. Og viven burde været med på designet.
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 13:16
 
Synes de laver nogle flotte højttalere, har desværre ikke hørt dem
Til top
smoelf83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 17:00

Jeg har lige bestilt et sæt audiopro sourruond, og jeg ved godt det ikke er det du søger, men man kan sagtens købe højtalerne løse. De er små, og så LYDER DE GODT...
Hjemme hos mig, har vi dem til sourroundet, men det er fordi vi har nogle store gulvhøjtalere til stereo ved siden af på et andet anlæg, og så er der små jo handige... prøv at kigge på dem.
De hedder Cinema eller Allroom hos audiopro, og forskellen er at den ene (cinema) er med finer, og den anden (allroom) er med pianolak (8 små tynde lag autolak) Jeg synes der er ultraflotte, og spiller super i forhold til størrelsen.
Kig på audiopro's hjemmeside, De fleste små hifi-forretninger har dem, eller kan skaffe dem.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu