recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst accespoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst accespoint

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst accespoint
    Sendt: 04-Februar-2011 kl. 18:27
Efter i længere tid at være irriteret over 1-3 daglige nedbrud på mit trådløse Trendnet TEW 636 APB accespoint ( er opgraderet til nyeste firmware), hvor eneste løsning er at tage strømmen vente 10 sek og isætte ledningen igen,- så virker det. Havde samme problemer med et Linksys accespoint, dog ikke så ofte som nu. Vil jeg gerne hører hvad i vil anbefale som et rigtigt godt trådløst accespoint med B-G og N standard. Det har været umuligt for mig at finde en god sammenlignlig test, kun hos ALA-test kan man læse lidt om de enkelte accespoint, men jeg synes at differencen her er for stor.
Prisen vil jeg sætte til max. 2500,-
Hvad kan anbefales ??  ( Jeg har kigget lidt på Cisco Small Business Pro AP 541N Wireless Access Point), jeg gider ikke have så mange accespoint-problemer mere.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 22:38
En ting du kan prøve inden du render ud og køber nyt, er at skifte kanal på det trådløse net (det hjælper selvfølgelig ikke, hvis det er selve WLAN-delen i Trendnet'en, den er gal med, men det er vel værd at prøve).
Hent inSSIDer til at se hvilken kanal, der er mindst belastning på.

Hvis du bare skal køre 802.11g trådløst behøver det ikke at koster mere end 500,- at få et stabilt net. En Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware på og så er du kørende.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 09:49
Tak for input  Smile . -Jeg har prøvet med kanalskift efter skanning uden effekt desværre.
Accespointet skal kunne kører IEEE 802.11n, men også gerne b og g, da nogle af mine gamle enheder ikke kan trække n.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Accespointet skal kunne kører IEEE 802.11n, men også gerne b og g, da nogle af mine gamle enheder ikke kan trække n.


Og det trådløse netværk vil stille sig op til den laveste hastighed.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:29
Nej,  da ikke hvis det er et dualband accespoint. Mit nuværende TrendNet accespoint, kører da fint 54 mbps til nogle ældre clienter og 200 - 300 mbps til de af mine clienter der kan kører n-standarden.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:33
Lytter lige med, skal også have nyt.
SVP03
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:32
Jeg bruger selv D-Link DAP-1522, har aldrig haft problemer med det og kan sagtens køre N på nogle maskiner, mens G og B til andre, på samme tid, som ajaj også skriver.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Prisen vil jeg sætte til max. 2500,-
Hvad kan anbefales ??  ( Jeg har kigget lidt på Cisco Small Business Pro AP 541N Wireless Access Point), jeg gider ikke have så mange accespoint-problemer mere.
Jeg har kørt med en Linksys WRT610N i ca. 18 mdr. Har ikke været rørt, siden den blev sat kontakten. Koster vel 1.000,- idag, vil jeg tro.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Jeg har kørt med en Linksys WRT610N i ca. 18 mdr. Har ikke været rørt, siden den blev sat kontakten. Koster vel 1.000,- idag, vil jeg tro.
Jeg vil kun have et accespoint uden router-funktion ( jeg ved godt at routeren kan sættes til kun at virke som accespoint, men det er der ingen grund til), da mit opsæt er, at jeg har en fin router i kælderen (som også er trådløs men ikke kan "nå" op i mit stueplan), derfor har jeg trukket en ledning hertil hvor mit trådløse accespoint så sidder.

Redigeret af ajaj - 06-Februar-2011 kl. 10:30
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Jeg bruger selv D-Link DAP-1522, har aldrig haft problemer med det og kan sagtens køre N på nogle maskiner, mens G og B til andre, på samme tid, som ajaj også skriver.
Lyder som om det er værd at forsøge, får også udmærket anmeldelse på Alatest. Hvordan er det med afstanden til clienterne, når den er med intern antenne istedet for extern ???

Redigeret af ajaj - 06-Februar-2011 kl. 10:29
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Prisen vil jeg sætte til max. 2500,-
Hvad kan anbefales ??  ( Jeg har kigget lidt på Cisco Small Business Pro AP 541N Wireless Access Point), jeg gider ikke have så mange accespoint-problemer mere.
Jeg har kørt med en Linksys WRT610N i ca. 18 mdr. Har ikke været rørt, siden den blev sat kontakten. Koster vel 1.000,- idag, vil jeg tro.
 
AccessPoint alene hedder WAP610N. Har to af dem for at dække mit hus og er også fint tilfreds med dem. De koster lige under 600,- i dag.
 
 
Har også en WRT610N Router (super god), men har den ikke i brug efter tvungen overgang til FastTV på min fiber. Dead


Redigeret af Willer - 08-Februar-2011 kl. 14:02
Kristian
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 15:35
Er det ikke bedre og med større range at vælge et enkelt accespoint med extern antenne ??
 
Er der nogen der har erfaring med D-Link DAP-1353 Wireless eller D-Link DAP-2553 AirPremier N Dual Band PoE ???
 
Er Linksys produker bedre eller er det bare en smagssag ??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu