recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs forbindelse til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs forbindelse til TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs forbindelse til TV
    Sendt: 19-Maj-2004 kl. 11:27

Hej,

med sommerens store sportsbegivenheder er det vist på tide at jeg får mig et ekstra tv ud til køkkenet. Jeg regner med at købe et billigt 14 tommers. Da jeg ikke har mulighed for at trække en antenneledning derud, vil jeg høre hvad I kender til andre muligheder.

Der er jo de der dimser som man kan sætte til sit tv og så overføre signalet trådløst. Men...

1: det kræver vel at tv'et i stuen er tændt og står på samme kanal som det man vil se i køkkenet?
2: Kan jeg sætte det til videoen i stedet og vælge kanal derpå?
3:Har I nogle erfaringer om hvilken model der er bedst og samtidig ikke koster en bondegård?
4:Har jeg ret i at hvis jeg får signalet fra tv'et i stuen, så kan jeg ikke bruge det lille tv til at læse ttv jeg kan kun se det som signalet sender?
5:Er der evt. andre muligheder?

MVH - en sportsidiot

Mvh Maria
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 11:38

Jeg har set en model fra Føtex til 499,- og den virker glimrende, dog må der ikke være solide jern-betonvægge imellem sender og modtager.

1 Ja, dårlig løsning

2, Ja, bedre løsning

3, ups se ovenfor

4, pruuuh ha, det er nok rigtigt

5, Har fjernsynet i køkkenet ikke egen antenne eller kan en lille (grim) stueantenne til 250 kr ikke bruges?

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 13:10

Tak for svarene. Jeg har ikke købt fjernsynet endnu, jeg ville vente til dette var på plads. Så jeg ved ikke om den har antenne. Men den trådløse vil nok være bedre trods alt - hvis jeg får brug for at se noget en stueantenne ikke kan klare.

Det vigtigste var at videoen kunne bruges, så det er alletiders med bekræftende svar på det.

Jeg prøvet at se på den i føtex.

Mvh Maria
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 13:11
Jeg købte en dims i ALDI, men var ikke imponeret over kvaliteten (brugte heller ikke meget tid på at få sat det op), men der findes sikkert andre på markedet.

Men min opfattelse af anordningen er lidt anderledes, så svarene bliver lidt anderledes:

1) Nej, det er antennesignalet der videresendes fra stuen til en modtager i køkkenet, som sættes i antennestikket derude, så ingen problemer der.

2) se 1)

3) Nej, ALDIs model kostede vist 450, men var ikke imponerende. Har set en i Electric City, men kender ikke prisen.

4) Nej, da det er antennesignalet, der bare sendes videre, så kan du også læse TTV

5) En kikkert og smugkigge hos naboen

Håber det hjalp lidt
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 13:19

Nu bliver jeg jo lige pludselig i tvivl!

Jeg så den kortvarigt demonstreret i fredags og da var det en DVD i computeren der blev sendt ind til fjernsynet, og ja, du, tengsted, har nok ret i at det var et antennesignal og ikke et linie signal, og derfor er dine svar rigtige.

Beklager jeg var lidt for hurtig ude, men tjek  den ud i Føtex, Electric City m.fl og ihverttilfælde har Føtex fuld returret og pengene tilbage, så det er værd at prøve.

Hilsen

Michael Sørensen



Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 13:46

Hej igen...

takker for de nye svar. Det er alletiders at den bare bliver koblet på signalet, det er bedre end forventet. Jeg kræver ikke det helt store (selvfølgelig skal det kunne ses) af kvaliteten, når blot jeg ikke går glip af noget.

Jeg tænkte på at bestille en model over nettet pga. returretten, men vælger da Føtex når de også har fuld returret. Alletiders.

Smugkigge hos naboen...haha. Ja, det var jo en mulighed.

Mvh Maria
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 15:28

Jeg har et Kiss sæt, som jeg købte hos TDC. Det er virkelig fremragende (jeg har haft 3 andre modeller på prøve før dette køb: Thomson, Medion og et fabrikat jeg ikke husker). Desværre er der ingen forhandlere længere i Danmark, så jeg henvendte mig direkte til Kiss da jeg ville udvide med en ekstra modtager. De havde et lille restlager og jeg købte en ekstra modtager, så jeg nu kan se TV i 3 rum (incl, textTV) uden at trække kabler.

Flemming

Til top
thro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 20:31

Hej flemming

 

det lyder meget spændende at kiss har sådan sæt eller rette et lille restlager hvad er forklaringen på at de kun har det ????????? skal man hendvende man sig til kiss for at få fat deres trådløs til tv? og har du en ca. pris.

tro

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 07:45

Ja, jeg mailede direkte til Kiss. De svarede herefter, at da der ikke længere var forhandlere her i landet kunne jeg bestille hos dem. Prisen var ca. 400,- + forsendelse for en modtager alene. Et helt sæt koster vel 600-700,-. Jeg fik mit på tilbud hos TDC for ca. 500,-, men de har som nævnt ikke forhandlingen længere.

Flemming

 

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har et Kiss sæt, som jeg købte hos TDC. Det er virkelig fremragende (jeg har haft 3 andre modeller på prøve før dette køb: Thomson, Medion og et fabrikat jeg ikke husker). Desværre er der ingen forhandlere længere i Danmark, så jeg henvendte mig direkte til Kiss da jeg ville udvide med en ekstra modtager. De havde et lille restlager og jeg købte en ekstra modtager, så jeg nu kan se TV i 3 rum (incl, textTV) uden at trække kabler.

Flemming

Hej Flemming.
Tak for tippet. Jeg vil se på det.
Nu bor jeg i lejlighed. Hvad hvis andre også har trådløse enheder. Vil vi forstyrre hinanden?

MVH

Mvh Maria
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 14:41

I værste fald ja. Men sættet har 4 valgfrie frekvenser at sende/modtage på, så det skulle kunne undgås.

Flemming

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 14:44

Hej Maria

Ja, de kan godt forstyrre hinanden. Så check at du kan skifte kanal på dem, inden du køber. På den måde kan du vælge en kanal der ikke forstyrer naboen eller omvendt.

Andre trådløse ting kan også forstyrre, f.eks. trådløst netværk, hvis de forskellige sendere/modtagere står tæt på hinanden.

Men jeg har efterhånden en del trådløse ting hjemme. En trådløs videosender, med to modtagere. Trådløst netværk. Trådløse telefoner. I en etage-ejendom. Foreløbig uden problemer.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu