recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet via strømstik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet via strømstik?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet via strømstik?
    Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:07
he he til lidt af hvet. GIVET! Jeg er ikke expert og googlede lidt rundt og kom så tilbage til recorder som altid giver god hjælp. Ved godt man ikke "får" net ud af strøm stik, men ville undgå at trække kabler da der er ret langt indtil stuen osv. Købt en amitech djævel. Den virker ok kostede vist 400kr. Prøver dog stadig at blie logget af ps networket, men langt sjældnere end før og Madden 11 hakker mindre og mindre i det når jeg spiller online. Det mystiske er dog når jeg kører tjek hastighed på PS3'en så siger den fejl ved hastighederne. Det andet finder den ud af????
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 16:41
ja gode undskyldninger er der altid nok af når evnerne ikke rækker

Men du har selfølgelig ret claus, der er situationer hvor det er svært med kabel, mange har IMHO bare for let ved at afskrive den bedste løsning fordi det er "for bøvlet"

BS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 16:13
Det er jo så ikke altid den fedeste løsning - jeg havde det også selv - men orkede simpelthen ikke længere det gik fra kontoret gennem køkkenet op ad trappen og hen over stuen. Der var ingen måde hvorpå det kunne laves bare minimalt intelligent kønt uden en hulens masse hamren og banken og boren (og det er ikke lige så meget tilladt her hvor jeg bor) - så det her virkede uden nogen dikkedarer -
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 09:58
træk en netværkskabel til enheden og spar en plovmand og strømmen. Det er slet ikke så svært som mange vil gøre det til.

BS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 08:32
@jakabov!
"Har hørt man skal få sig en djævel der kan få internet ud af strømstikket" - umiddelbart er den slags udtalelser ikke lige noget der normalt kommer fra en person der ved noget om IT. (sorry trådstarter - det er overhovedet ikke for at være pernitten - det er udelukkende for at forklare hvad det egentlig er man har med at gøre her!)
At internet kommer ind i router og dermed kan tilgås fra et vilkårligt sted i det interne netværk man laver med routeren er så en yderligere forklaring! :-)

I gamle dage var der folk der kom ind og spurgte om de ikke kunne købe internet i en kasse . vælger man at være nørdet betyder den udtalelse et par forskellige ting! ;-)
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

 
PS. glemte lige helt - du får selvfølgelig ikke internet gennem det her! - det er dit alm hjemmenetværk du fører gennem strømstikket - du skal stadig have internet gennem din router og der sætter du så den ene powerline adapter til så du udvider dit netværk gennem strømledningerne.

Jeg ved ikke om jeg bare er træt, men kan du ikke omformulere? Min powerline-adapter gør ihvertfald at jeg kan få min 360'er på Xbox Live og min PS3 online også, den anden adapter sidder selvfølgelig ved routeren.  

Eller forstår du det som om at trådstarter vil have leveret internet gennem powerline-adaptere? 

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 21:39
1. du skal lidt højere op i pris - har selv lige købt en WD livewire løsning til 720,- i SHG.
2. ikke meget - det er plug i strømstik, plug i router/switch og kør.
3. tja der er en del forskellige - men jeg valgte selv WD's løsning. Havde oprindeligt kig på en belkin, men den blev vist trukket tilbage på grund af fejl. Der er nogle få producenter som har en 500mbit løsning - men de er alle sammen i restordre og ikke til at få fat i, så 200mbit er det højeste der er til at få i brug lige pt. (og det skal siges det er absolut teoretisk og fuldkommen umuligt at opnå! - jeg har ganske vist sat min ene enhed gennem en stikdåse da jeg ikke havde mulighed for et ekstra stik i lokalet og der kører den mellem 60-82mbit/s. Det er ikke worldclass performance men det virker ganske fint.
4. ja - når du først har sat det op 1 gang kan du tilføje ekstra enheder efter behag. - Dette vil faktisk forbedre performance da de kan hjælpe hinanden til at sende data. Så er der større chance for at få bedre og mere stabil performance.

PS. glemte lige helt - du får selvfølgelig ikke internet gennem det her! - det er dit alm hjemmenetværk du fører gennem strømstikket - du skal stadig have internet gennem din router og der sætter du så den ene powerline adapter til så du udvider dit netværk gennem strømledningerne.


Redigeret af claus_jac - 11-Februar-2011 kl. 21:40
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 11:52
 
 Home Plug er en fin måde at få Internet via stikkontakten. Det kræver at begge enheder er på den samme fase, ellers virker det ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 11:11
Hej Folks
 
er det såkaldte PLA'er man skal omtale dem som?
 
Har en PS3 hvor vi konstant har problemmer med den trådløse forbindelse, selvom den ligger på 60-75%. Har hørt man skal få sig en djævel der kan få internet ud af strømstikket, således PS3'eren nærmest fungerer som med kabel, korrekt?
 
1.Håber på max 3-500kr
2.de kan ikke lave kaffe, men kan diverse modeller forskellige ting?
3.hvilken model skal man gå efter?
4.kan de bruges flere steder i huset eller skal man have to sæt? Sorry men aner nada...
 
PFH mange tak for assistancen
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu