recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS trådløst på netværket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS trådløst på netværket?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kampster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS trådløst på netværket?
    Sendt: 17-Februar-2011 kl. 18:35
Jeg vil gerne have min NAS lidt af vejen, da den står og larmer i stuen hvor den er kablet direkte til vores trådløse router.
Desværre er det eneste andet sted i huset, hvor der er netværksstik i soveværelset og det er heller ikke en option, da harddisk larmen ikke just gør underværker for nattesøvnen.
Jeg har heller ikke lyst til at trække netværkskabler gennem hele huset og har derfor overvejet at købe en trådløs router/access point mere og så koble den på NAS'en inde i et værelse, der er gemt lidt af vejen.
Mit spørgsmål går på om der er nogen af jer, som har erfaring med det?
Altså, om dataoverførselshastigheden og stabiliteten påvirkes markant af at NAS'en ikke er direkte kablet til netværksstikket i væggen?
Jeg har ikke (ret tit) behov for at streame HD video, men bruger primært NAS'en til vores Sonos anlæg, hvor den skal kunne streame .FLAC filer uden "huller i suppen".
 
Kan det lade sig gøre?
 
 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 18:58
Jeg synes også at min NAS larmer for meget, og har flyttet den til soveværelset. Det var mest praktisk.

Men så har jeg sat tænd/sluk tider i den, så den tænder om morgenen og slukker ved midnat. Hvis jeg kan høre den når jeg går i seng, trykker jeg lige på knappen, så den slukker. Den tænder jo automatisk næste morgen.

Det er måske en mulighed for dig også. Jeg tror ikke at det bliver godt med trådløst til en NAS. For langsomt.

Venlig hilsen
KB
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 20:22
Er der ikke noget med at Sonos kan forbindes direkte til en NAS - det giver dig måske nogle ekstra muligheder - men ved ikke hvor godt det evt. virker.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 21:08
med fare for at gentage mig selv:

Trådløst til bærbare enheder og kabel til stationære. Hvis du har lyst til et netværk der virker så træk det kabel.

BS
EDIT : stavbøf

Redigeret af Bschmidt - 18-Februar-2011 kl. 09:21
Til top
elaurs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 21:28
Hej,
 
jeg er prøvet at streame HD film via wireless (Wireless N) fra en NAS - det kommer aldrig til at fungere rigtigt godt.
 
Min afbefaling er derfor at trække et kabel til netværket.
 
/Rico
Til top
jacobsiv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 21:25
Hej
 
En anden mulighed er 'Homeplug' hvor du udnytter dine allerede eksisterende elkabler til at streame HD film. Det nævnes kort i so ein ding i las vegas, ellers se her.
 
Jeg har ikke selv prøvet det, men det serud til at virke.
 
/Jacob
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu