recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ridderdk stue bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketridderdk stue bio

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Kampus var jo hurtig og havde ret, det er såmen en Ipad


Det er det da også!

Så sig mig fluks, hvad det er for en holder den står på.
Det var egentlig det der fangede mit øje.

Og en holder til en iPad er (forhåbentlig) billigere end en fotoramme.

Mvh Michael
Jeg mener jeg fandt den i elgiganten i Glostrup og gav vist 500,- for den.
Den er dog ikke at finde på deres hjemmeside
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Jeg mener jeg fandt den i elgiganten i Glostrup og gav vist 500,- for den.
Den er dog ikke at finde på deres hjemmeside


Til den pris er det lige meget.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 12:16
Et par stykker har spurgt om overgangen fra den vinklede væg, jeg har tilføjet et ekstra billede på side 1 der viser overgangen.
Iøvrigt har jeg nu sat et 3.5mm jack kabel mellem receiver og forstærker i trigger out/in og nu fungerer sluk tænd på forstærker fortrinligt.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 13:01
Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)
Go ide med Click modulet, jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?
Jeg har lavet det ud fra tanken at man ikke må kunne se hverken stik eller kabler, og derfor er alt gemt bag reolen og derfra nogle flexrør ud til hullerne i væggen så det er muligt at trække nye/skifte de eksisterende kabler.
Jeg har ledt meget efter indbygningshøjttalere og var meget tæt på at bestille fra outdoorspeakers.com, de har nogle fantastiske specifikationer i forhold til deres priser, men jeg turde alligevel ikke fordi jeg ikke kunne finde nogle reviews eller anbefalinger .
Jeg valgte Canton fordi jeg fandt en hjemmebio på hifi4all med en der var meget tilfreds og havde brugt inwall 600 mener jeg det var. Det er selvfølgelig et sats når man ikke rigtig har mulighed for at høre det først og det er meget få tests man kan finde på nettet. Heldigvis er jeg meget tilfreds med lyden og synes faktisk Canton højttalerne spiller fuldt ud ligeså godt som de radius højttalere jeg havde før.
Subwooferne spiller faktisk bedre efter min mening end den xtz jeg havde før, det er lige som om de er hurtigere og der er ikke den bulrende bas som jeg havde før.
Grunden til jeg valgte to er simpelthen fordi der ikke er plads til en under reolen og det ville se fjollet ud med kun en på den ene eller anden side af reolen Embarrassed. De sidder så højt fordi jeg har et ihc udtag under gipsen i højre side som jeg ikke ville komme i karambolage med.
Jeg gav 109 euro stykket for Canton højttalerne hos hifi-fabrik.de
 


Redigeret af ridderdk - 22-Februar-2011 kl. 13:29
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)
Go ide med Click modulet, jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?
Jeg har lavet det ud fra tanken at man ikke må kunne se hverken stik eller kabler, og derfor er alt gemt bag reolen og derfra nogle flexrør ud til hullerne i væggen så det er muligt at trække nye/skifte de eksisterende kabler.
Jeg har ledt meget efter indbygningshøjttalere og var meget tæt på at bestille fra outdoorspeakers.com, de har nogle fantastiske specifikationer i forhold til deres priser, men jeg turde alligevel ikke fordi jeg ikke kunne finde nogle reviews eller anbefalinger .
Jeg valgte Canton fordi jeg fandt en hjemmebio på hifi4all med en der var meget tilfreds og havde brugt inwall 600 mener jeg det var. Det er selvfølgelig et sats når man ikke rigtig har mulighed for at høre det først og det er meget få tests man kan finde på nettet. Heldigvis er jeg meget tilfreds med lyden og synes faktisk Canton højttalerne spiller fuldt ud ligeså godt som de radius højttalere jeg havde før.
Subwooferne spiller faktisk bedre efter min mening end den xtz jeg havde før, det er lige som om de er hurtigere og der er ikke den bulrende bas som jeg havde før.
Grunden til jeg valgte to er simpelthen fordi der ikke er plads til en under reolen og det ville se fjollet ud med kun en på den ene eller anden side af reolen Embarrassed. De sidder så højt fordi jeg har et ihc udtag under gipsen i højre side som jeg ikke ville komme i karambolage med.
Jeg gav 109 euro stykket for Canton højttalerne hos hifi-fabrik.de
 


Ja, 109 euro stk. er jo ikke det helt vilde. Jeg tror jeg ville nøjes med 1 sub til at stå i hjørnet.          Har vist dine billeder til konen og med den WAF skulle man jo tro at hun sagde "WOW". Nææ nej, hun syntes faktisk ikke det er så pænt:-(. Lige nu har jeg 2 store gulvhøjttalere + 2 mindre reol højttalere ( baghøjttalere ) fra Monitor Audio, og det generer hende ikke ??? Nok fordi jeg har haft dem lige så lang tid jeg har kendt hende.
Hvad mener du når du skriver "jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?" ?
Hvordan har du, efter du har målt hvor højttalerne skal sidde, vidst hvor du skulle lave hullerne efter du har smækket gips på ?
Er lidt i tvivl om hvor vidt det er bedst at bruge 2 lag gips eller MDF !!
Jeg tror jeg skal i gang på tegnebrættet :-)
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
ivan.rene Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 22:36
Har kun et at sige.... Nice

Og så ups, hvordan får jeg lige mine nye gulvhøjtaller presset ind i væggen ;-)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 11:25
Benton,
Gips er mere lydtæt end mdf, er billigere og vejer ikke ikke så meget.
Til gengæld er mdf bedre hvis du skal have noget tungt hængende og går ikke i stykker i ender og sider ( kan ihvertfald holde til noget mere)
Eventuelt kan du jo starte med et lag gips og montere mdf udenpå, under alle omstændigheder bør du bruge 2 lag for stabilitetens skyld.
Udskæring til højttalerne var meget let,jeg har jo fjernynsåbningen at måle udfra, og sørgede selvfølgelig for ved opsætning af lægter at de ikke ville komme i vejen
Til top
Hagman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 15:12
Virkelig flot, og veludført arbejde.
Det ser kanon godt ud !
 
Godt gået.
Til top
GGBON Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2011
Sted: Langå
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 10:19
Hej ridderdk
 
Det ligner præcis den væg jeg har haft i hovedet i flere år, men skal først være færdig med resten af en stor og langvarig ombygning. Nu kan min kærste se hvad jeg har snakket om så længe - super.
 
Jeg har også et par spørgsmål ang. de HTI88 du bruger for dem har jeg også et par stykker liggende af . Spiller de som .1 sub eller til at hjælpe Canton med de nederste frekvencer? Har du kabinetter bag eller har du mont. dem direkte i vægen? Hvis de spiller uden kabinet er bassen så stram nok?
 
Jeg må snart igang ..... 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af GGBON GGBON skrev:

Hej ridderdk
 
Det ligner præcis den væg jeg har haft i hovedet i flere år, men skal først være færdig med resten af en stor og langvarig ombygning. Nu kan min kærste se hvad jeg har snakket om så længe - super.
 
Jeg har også et par spørgsmål ang. de HTI88 du bruger for dem har jeg også et par stykker liggende af . Spiller de som .1 sub eller til at hjælpe Canton med de nederste frekvencer? Har du kabinetter bag eller har du mont. dem direkte i vægen? Hvis de spiller uden kabinet er bassen så stram nok?
 
Jeg må snart igang ..... 
HTI'erne er tilsluttet udelukkende som sub via lfe out og til min NAD forstærker, jeg bruger altså ikke delefiltret til noget. Canton højttalerne bliver drevet udelukkende af min receiver.
De er monteret i gipspladen men med lægter som former et kabinet og med lidt isolering i bunden.
Jeg er meget imponeret over bassen, men har ikke så meget at sammenligne med, de lyder ihvertfald en del bedre end den XTZ sub jeg havde tilsluttet før, en kraftig bas uden det bliver ligeså "buldrende" som XTZ.
 
Til top
GGBON Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2011
Sted: Langå
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 08:13

Er der mulighed for et lyt / kik over en kop kaffe ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu