recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 produktioner i SD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 produktioner i SD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 produktioner i SD
    Sendt: 26-Februar-2011 kl. 15:43

Er jeg den eneste, der er blevet så vant til HD, at det næsten virker helt komisk, at TV2 reklamerer for en helt ny super serie, der så bliver udsendt i helt almindelig 720x576i ?

Jeg er meget imponeret af "Lykke" på DR-HD, flot filmet og fed farvetoning og grading, og jeg går da ud fra at TV2 også optager den slags i HD eller endda 4K på hundedyre RED-kamera eller lign. og bruger masser af penge på fotografer og redigering. Så virker det helt fjollet at sende det ud i god komprimeret SD.

Jeg ved godt at det altid har været sådan før i tiden, men man bliver sgu hurtig forvent, når os almindelige lallende amatører kan sidde og skrue en 1920x1080 video sammen på minutter og uploade den på YouTube, i bedre kvalitet end en TV-stations millionproduktion Smile

--
Thomas H.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 16:06
Hørt!
Jeg vil også have TV2 i HD Smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Er jeg den eneste, der er blevet så vant til HD, at det næsten virker helt komisk, at TV2 reklamerer for en helt ny super serie, der så bliver udsendt i helt almindelig 720x576i ?

Da TV 2 jo ikke har en HD kanal, kan det jo ikke gøres meget anderledes.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Hørt!

Jeg gider slet ikke overveje, hvor meget bedre HD  er -   Jeg vil blot ha'  det  NU.   

Det var da meget bedre at anvende   de 100 millioner, som man 'fyre for fuglene med' til Radio Møller (en ekstra P! radio)   til bla. at skaffe HD på   TV2.

Men  de syge konservative er mere ivrige for at sikre at nogen  kan tjene penge på TV2 end at sikre godt fjernsyn til os der betaler - direkte, via reklamer eller via en licens.

Vi ska sgu betale - for der er ikke andre til det - men lad os så betale vi licensen og få det HD  NU NU NU !

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 17:00
Please ikke flere HD kopikanaler, der alligevel har så lav bitrate at man knap kan se forskel.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Da TV 2 jo ikke har en HD kanal, kan det jo ikke gøres meget anderledes.

HD produktion vil også være lidt overkill hvis TV2 fra årsskiftet skal sendes med 2 Mbps video bitrate i Boxer mux3..Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Please ikke flere HD kopikanaler, der alligevel har så lav bitrate at man knap kan se forskel.
Enig,man kan jo se hvad CD har gjort,de har sænket bitrate fra 15,5 Mbit/s til omkring 12 Mbit/s via satellitt,og det bliver nok ikke bedr når de skal til at sende i 3D,er godt klar over,at der bliver sent en ny satellitt op til det formål,er bange for at det går kun en vej,og det er ned med billedekvaliteten.Thumbs Down 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Enig,man kan jo se hvad CD har gjort,de har sænket bitrate fra 15,5 Mbit/s til omkring 12 Mbit/s via satellitt,og det bliver nok ikke bedr når de skal til at sende i 3D,er godt klar over,at der bliver sent en ny satellitt op til det formål,er bange for at det går kun en vej,og det er ned med billedekvaliteten.Thumbs Down 

Jeg er nu rigtigt glad for TV3+HD, Kanal 5HD og Kanal 6HD. Det er skønt man samsende kanaler, så får man i hvert fald den høje(re) bitrate på både SD og HD. Det ser altså bare SÅ meget bedre ud end standart kanalerne.Smile
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Hørt!

Når TV 2 om et lille års tid bliver til en betalingskanal, vil jeg da heller betale for en HD kanal end TV 2 SD. Det virker temmelig komisk at se f.eks. håndbold og fodbold turneringer, hvor DR kan se det i en forholdsvis pænt HD opløsning og TV 2 ligner noget l*** i forhold til (ja, selvfølgelig gør den jo det når det er SD!)
Mht. at producere film og serier i SD el. HD vil jeg tro det er en eller anden form for HD. Jeg kan ikke tænke mig af 6 lande allerede har købt den nye krimiserie TV 2 har lavet hvis den kun findes i SD.

Og hvis de kære politiker skulle gøre noget smart, skulle de droppe en 24-timers HD-kanal til regionerne og sende TV 2 "næsten" HD der i stedet for og for at glæde dem, har Lars, før nævnt af TV 2 sagtens kan kodes selvom den er i mux 1 eller 2. Hvorfor skal vi have en masse lokalt fis og jeg tror ikke at TV 2 regionerne overhovedet har nok materiale til at lave den kanal. TV 2 Fyn genudseender f.eks. den forgående aftens nyhederne dagen efter, kl. 12. OuchAngry Det er skam også nogle relavante nyheder Dead  
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 04:51

Full HD eller ej - jeg ville nu foretrække at TV2 (og andre kanaler) fandt ud af at bitraten på optagelserne af deres egne programmer er ALT for lav, når de bliver gen-komprimeret under udsendelse via DVB-*. Tag for eksempel Vild Med Dans - totalt "grumset" billed pga pixelering. Føj for en gang 0.1-megabit SD.

Til top
SMERSH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 07:08
Jeg tror det er de selvindbilske og selvretfærdige røde tyveknægte på TV2 der virkelig har vist deres sande usle natur, ved fortsat at udsende SD i skodkvalitet. Indholdet er, i bedste fald, ligegyldigheder, i værste fald, propaganda for enhver socialdemokratisk regering.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 07:30

Vil give dig helt ret vi har lige fået Kanal 6 i HD "eller hvad det nu er" 98,9 % af det den sender er SD i 4:3, SVT 1 har jeg ikke set sende i HD endnu .
TV2 har vel ikke råd til HD? Jeg synes ikke vi skal have flere HD kanaler så længe det er samsendning med andre SD kanaler og udbudet de sender i er kun ca 15 % HD
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu