recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blandet  Apple hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandet Apple hjælp

 Besvar Besvar Side  <12345 33>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 12:24
Jeg mener, at Apple har en mere up-to-date-udgave et sted, men det foregår ca. sådan her:

Sørg for at:

- At alle musikfiler etc. ligger i iTunes-mappen (altså den der er angivet som generel placering).

Gør de ikke det, kan (skal) man bede iTunes om at konsolidere (samle) alle filer i standard-mappen.

Dernæst:

- Tag en kopi af hele iTunes-mappen (ikke kun iTunes Media etc.)
- Læg det nye bibliotek der, hvor det skal være
- Hold "shift nede ved start af iTunes (http://support.apple.com/kb/ht1589)
- Vælg det bibliotek, som du har kopieret ind

Det er vist det, det tages forbehold for fejl :)

Derudover er iTunes-system med at have alt liggende i en .xml-fil lidt noget gøgl.

-

Ligger medieindholdet flere forskellige steder, bliver det nok lidt mere kompliceret?

-



Redigeret af rasmusvn - 08-Juni-2014 kl. 12:25
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg får snart en ny Windows. bærbar, og så ville jeg lige høre, hvordan jeg lettest, får overført mit iTunes bibliotek fra den gamle?

Edit: 
Jeg har set denne her, men forstår det ikke helt.

Den vejledning du har fundet er vist det bedste du finder. Har du f.eks. prøvet at klikke på "pilen" ud for emnet "Deling i hjemmet"? ... Så udfolder der sig en ganske detaljeret, punkt for punkt vejledning.

Det samme gælder for de andre mulige metoder.

Jens

Under extern HD, står der iTunes 9 eller en nyere version: Vælg Arkiv > Bibliotek > Organiser bibliotek... > Konsolider arkiver.  

Det arkiv kan jeg ikke lige finde.

Bortset fra det, så ligger iTunes lige nu på et externt drev. Kan jeg ikke bare kopiere mappen, og så bare sætte den ind på den nye PC?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg får snart en ny Windows. bærbar, og så ville jeg lige høre, hvordan jeg lettest, får overført mit iTunes bibliotek fra den gamle?

Edit: 
Jeg har set denne her, men forstår det ikke helt.

Den vejledning du har fundet er vist det bedste du finder. Har du f.eks. prøvet at klikke på "pilen" ud for emnet "Deling i hjemmet"? ... Så udfolder der sig en ganske detaljeret, punkt for punkt vejledning.

Det samme gælder for de andre mulige metoder.

Jens
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 11:45
Jeg får snart en ny Windows. bærbar, og så ville jeg lige høre, hvordan jeg lettest, får overført mit iTunes bibliotek fra den gamle?

Edit: 
Jeg har set denne her, men forstår det ikke helt.



Redigeret af Flemming Larsen - 08-Juni-2014 kl. 11:48
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg undrer mig mig meget over hvorfor tastaturet på min ipad mini ikke er i bunden af skærmen mere.

Bunden af tastaturet plejer at flugte med bunden af skærmen. Nu svæver det ca. 25-30 mm. over bunden, hvilket bl. a. betyder at det dækker det felt jeg nu sidder og skriver i.

Nogle bud på hvordan man løser det?!

Edit: Er løst.




Hvordan løste du det så?


Man skulle holde på knappen "sæt fast", knappen nederst i højre hjørne (jeg anede ikke den hed det), og så vælge "sæt fast".
Super. Det er jo meget rart, at det står her, hvis der er en anden som får problemet.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg undrer mig mig meget over hvorfor tastaturet på min ipad mini ikke er i bunden af skærmen mere.

Bunden af tastaturet plejer at flugte med bunden af skærmen. Nu svæver det ca. 25-30 mm. over bunden, hvilket bl. a. betyder at det dækker det felt jeg nu sidder og skriver i.

Nogle bud på hvordan man løser det?!

Edit: Er løst.




Hvordan løste du det så?


Man skulle holde på knappen "sæt fast", knappen nederst i højre hjørne (jeg anede ikke den hed det), og så vælge "sæt fast".
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:20
Prøv at trække tastaturet fra hinanden og samle igen bagefter.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg undrer mig mig meget over hvorfor tastaturet på min ipad mini ikke er i bunden af skærmen mere.

Bunden af tastaturet plejer at flugte med bunden af skærmen. Nu svæver det ca. 25-30 mm. over bunden, hvilket bl. a. betyder at det dækker det felt jeg nu sidder og skriver i.

Nogle bud på hvordan man løser det?!

Edit: Er løst.



Hvordan løste du det så?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:00
Jeg undrer mig mig meget over hvorfor tastaturet på min ipad mini ikke er i bunden af skærmen mere.

Bunden af tastaturet plejer at flugte med bunden af skærmen. Nu svæver det ca. 25-30 mm. over bunden, hvilket bl. a. betyder at det dækker det felt jeg nu sidder og skriver i.

Nogle bud på hvordan man løser det?!

Edit: Er løst.




Redigeret af kaizer - 25-Maj-2014 kl. 19:16
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg ville lige, høre lidt musik fra iTunes, over min Apple TV. Men jeg kan ikke lige finde det sted, hvor jeg kan ændre det fra, at det spiller på min pc, eller på en af min Apple bokse. Hvad gør jeg galt?

Itunes til Mac har et symbol til højre for styrkereguleringen. Her vælger du hvorfra musikken skal spille.


 

Jens


Efter at jeg opdaterede mit iTunes i dag, så har jeg fået knappen tilbage.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Super. Jeg prøver at kigge senere. Og så kan jeg skifte kanal. Det der med SSID på begge, der er jeg bare lost. Jeg aner ikke engang, om 5GHz var tændt på min Airport, eller om det er noget den selv gør. Jeg er desværre meget lidt inde i dette her. 


På min Airport var 5 GHz tændt som standard, det har det sikkert også været på din. Og sat op med samme navn (SSID) på begge kanaler.

Men vent til naboerne har tændt deres, så er det lettere at overskue.

Ja, det har det helt sikkert.

Jeg må se, om der kommer nogen ind, på kanal 1.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Super. Jeg prøver at kigge senere. Og så kan jeg skifte kanal. Det der med SSID på begge, der er jeg bare lost. Jeg aner ikke engang, om 5GHz var tændt på min Airport, eller om det er noget den selv gør. Jeg er desværre meget lidt inde i dette her. 

På min Airport var 5 GHz tændt som standard, det har det sikkert også været på din. Og sat op med samme navn (SSID) på begge kanaler.

Men vent til naboerne har tændt deres, så er det lettere at overskue.
Det gør det også på min AE, og min ATV3 kommer automatisk over på 5GHz når min mikrobølgeovn kører mere end 1 minut :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu