recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken internet udbyder skal jeg vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken internet udbyder skal jeg vælge ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanting Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken internet udbyder skal jeg vælge ?
    Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:27
Hejsa 

Står og skal have ny internet udbyder hvad er bedst til at snakke sammen med mac og hvor får jeg mest for pengene..

Har brugt fullrate tidligere, men synes ikke deres roater fungere ordentlig med macbook..

Hvad vil i anbefale og hvorfor ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:35
 
 Jeg har Fullrate og Mac kører fint på dem via den Sitecom Router som er på, sønnen kommer af og til med sin Mac, og der er ingen problemer. Han klager kun over hastigheden som ikke er så stor som hans.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:21
Hvor bor du?
Jeg har Yousee via kabel-TV og det fungerer rigtigt fint og med noget højere hastigheder end hvad jeg kunne få via ADSL. Min 25/3 forbindelse kører nu rent faktisk 25/3...
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 00:36
Så længe udstyret er forbundet med et netværkskabel eller trådløst så er hvilken hardware du har 100% uden betydning.

Problemet med Fullrate er ikke kombinationen af deres router og Mac, men at de bruger ZyXEL routere som er teknisk for dårlige.

Personligt vil jeg anbefale YouSee, som jeg selv har forbindelse hos, men absolut ikke en 15/1 forbindelse. Den er teknisk så skæv at du sandsynligvis slet ikke kan få fuldt udbytte af den, for den almindelige bruger må downstream hastighed højst være 10-12 gange upstream hastighed. Husk at der er fair-use klausuler på 30/3, 40/4 og 50/5 forbindelserne med en grænse på 200 GB/måned, jeg tvivler dog på at den er et reelt problem for flertallet.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu