recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt af plasma TV (liggende el. stående)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fragt af plasma TV (liggende el. stående)

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fragt af plasma TV (liggende el. stående)
    Sendt: 06-Marts-2012 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

En hvilken som helst glasplade har bedst af at blive transporteret liggende, HVIS og KUN HVIS det er på en HELT fast og plan overflade, således at der ikke kan opstå vridninger i glaspladen under transporten.
Transporteres pladen lodret skal den også stå fastspændt så den ikke hopper, men i kasse kan kassen så optage de fleste rystelser.
Det er vridningerne der er "fjenden".
 
Har du spurgt en glarmester om det? Der må være en god grund til at de har de større glasflader stående næsten lodret på siden af bilen.
Hvis en glarmester skulle transportere glas liggende ville de ofte komme over de tilladte 2,55 meter i bilbredde, og derfor har man "glarmesterbiler" hvor glasset står op. Der er der ikke nogle problemer i, men fakta er (og det er fakta) at hvis en glasplade ligger fast på en HELT PLAN og FULDSTÆNDIG ufleksibel plade så kan du for den sags skyld køre den gennem en grusgrav, nå blot den BLIVER i FULD kontakt med den stabile flade.
 
Det har jo INTET at gøre med det at transportere en fladskærm.
 
Nu var det jo DIG der bragte glarmesteren på bane LOL
Det var det da vist ogsåEmbarrassed
 
Men rart at se vi er enigeLOL
 
ALTID Wink          NÆSTEN altidLOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

En hvilken som helst glasplade har bedst af at blive transporteret liggende, HVIS og KUN HVIS det er på en HELT fast og plan overflade, således at der ikke kan opstå vridninger i glaspladen under transporten.
Transporteres pladen lodret skal den også stå fastspændt så den ikke hopper, men i kasse kan kassen så optage de fleste rystelser.
Det er vridningerne der er "fjenden".
 
Har du spurgt en glarmester om det? Der må være en god grund til at de har de større glasflader stående næsten lodret på siden af bilen.
Hvis en glarmester skulle transportere glas liggende ville de ofte komme over de tilladte 2,55 meter i bilbredde, og derfor har man "glarmesterbiler" hvor glasset står op. Der er der ikke nogle problemer i, men fakta er (og det er fakta) at hvis en glasplade ligger fast på en HELT PLAN og FULDSTÆNDIG ufleksibel plade så kan du for den sags skyld køre den gennem en grusgrav, nå blot den BLIVER i FULD kontakt med den stabile flade.
 
Det har jo INTET at gøre med det at transportere en fladskærm.
 
Nu var det jo DIG der bragte glarmesteren på bane LOL
Det var det da vist ogsåEmbarrassed
 
Men rart at se vi er enigeLOL
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

En hvilken som helst glasplade har bedst af at blive transporteret liggende, HVIS og KUN HVIS det er på en HELT fast og plan overflade, således at der ikke kan opstå vridninger i glaspladen under transporten.
Transporteres pladen lodret skal den også stå fastspændt så den ikke hopper, men i kasse kan kassen så optage de fleste rystelser.
Det er vridningerne der er "fjenden".
 
Har du spurgt en glarmester om det? Der må være en god grund til at de har de større glasflader stående næsten lodret på siden af bilen.
Hvis en glarmester skulle transportere glas liggende ville de ofte komme over de tilladte 2,55 meter i bilbredde, og derfor har man "glarmesterbiler" hvor glasset står op. Der er der ikke nogle problemer i, men fakta er (og det er fakta) at hvis en glasplade ligger fast på en HELT PLAN og FULDSTÆNDIG ufleksibel plade så kan du for den sags skyld køre den gennem en grusgrav, nå blot den BLIVER i FULD kontakt med den stabile flade.
 
Det har jo INTET at gøre med det at transportere en fladskærm.
 
Nu var det jo DIG der bragte glarmesteren på bane LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis en glarmester skulle transportere glas liggende ville de ofte komme over de tilladte 2,55 meter i bilbredde, og derfor har man "glarmesterbiler" hvor glasset står op. Der er der ikke nogle problemer i, men fakta er (og det er fakta) at hvis en glasplade ligger fast på en HELT PLAN og FULDSTÆNDIG ufleksibel plade så kan du for den sags skyld køre den gennem en grusgrav, nå blot den BLIVER i FULD kontakt med den stabile flade.


Men der er jo også utroligt langt fra dette teoretiske senarie til at skulle transportere et fjernsyn i en bil hvor den på ingen måder er spændt fast.

Konklussion må vel være at man godt kan transportere en plasma skærm liggende hvis man passer på, men at den sikreste måde endnu engang må være stående (dog afhængig af situationen, fx med den hoppende trailer)
Helt og aldeles enig.
I bilen ville jeg (har jeg altid) transporteret plasma-tv (eller LCD/LED) stående, fastspændt ved hjælp af diverse stropper mm. og samtidigt hvilende på adskillige dyner og tæpper, således at bump ikke giver skader på tv.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
TripleD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TripleD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Præcis! Og her sluttter min argumentation. Folk må for min skyld transportere deres dyrt købte fladskærm hjem på en trillebør...


Men skal det så stå op på trillebøren, eller skal det ligge ned på den Big smile

Ej, jeg ku sku ikke lige lade være LOL

Jeg selv transporterede mit 50" VT20 fra Odense op i nærheden af Aalborg, og jeg havde målt at det lige nøjagtigt kunne stå på bagsædet. Havde dog lige glemt at tage højde for at bilen snævrede ind op imod taget... Så det endte med, at det måtte ligge ned bag i den gamle Alto. Bagsæderne lagt ned, en ordentlig dobbelt dyne nedenunder tv'et samt nogle puder, stille og rolig kørsel hjemad, og der var ingen problemer da vi kom hjem og fik det sat ind. Så det kan altså godt lade sig gøre, men man skal jo ikke køre lige som Ronni i hans Seat Shocked
Med venlig hilsen
TripleD

Panasonic 50" VT20 Min første fladskærm :-D
Pioneer VSX-921 Surround receiver
CAV Audio 5.0 Front: Fi-EX. Center: Fi-C30 Bag: Fi-S30

Mangler nu kun en ordentlig sub :-D
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 20:08
Man forstår godt TV forhandler i dag får så meget kritik når man ser et forum som dette hvor alle mener de ved alt og de andre er forkert på den :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:31
Jeg transportere mit tv siddende, det er alt for svært, at ligge eller stå op, når jeg kører bilTongue
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Robbie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 18:08
Har lige haft mit Samsung 7705 50" plasma til rep. under garantien. Den blev hentet af varebil fra service centret (Sprinter). Den blev kørt frem og tilbage liggende på en af de hylder der var i bilen. Jeg var selv med til at bære den ind. De var 5-6 fladskærme der lå på hylderne.
Den tog ikke mere skaden end det den havde i forvejenTongue Den kom i øvrigt tilbage liggende også.
 
Ham der kørte med bilen, sagde at de aldrig havde problemer med dette. Han mente ligefrem, at de kørte med dem på den rigtige mådeTongue
 
 
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så konklusionen er at man gir' pokker i hvad der står på kassen, og håber på at der er en eller anden forsikring der dækker. Og iøvrigt undertrykker den ærgelse det er at pakke et ødelagt TV ud...

 
Du har heller ikke forstået, at symbolerne på kassen er møntet på fragtoperatørerne?
 
M.v.h.

Hvad med det der står i manualen. Men mindre fragtmanden pakker kassen op for at læse manualen er den vel næppe møntet på ham???... I manualen til min pana plasma skærm står der at den altid skal transporteres stående... (dog også en noget ældre pz70)
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 15:57
Jeg ville til enhver tid transportere mit stående.. Og hvis mit nyindkøbte tv ankom liggende, ville jeg ikke tage imod det. Så simpelt er det. 

Jeg købte mit G20 hos Expert (garanti-sag, så derfor expert) og der fortalte de flot og længe om hvordan de transporteret deres tv til kunder. Og fint og fornemt ankom det spændt fast til siden af vognen, stående. Selv deres chauffør sagde han aldrig kunne finde på at ligge det ned. 


Redigeret af RuneH - 06-Marts-2012 kl. 21:55
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 15:57
*



Redigeret af RuneH - 06-Marts-2012 kl. 21:55
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 12:05
Hvordan ser det ud med stående eller liggende transport af LCD skærme?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu