recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ReadyNAS DUO adgang via nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReadyNAS DUO adgang via nettet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Emne: ReadyNAS DUO adgang via nettet?
    Sendt: 04-April-2011 kl. 11:43
Overvejer det tilbud der er på en Netgear ReadyNAS, men jeg skal kun bruge den som filserver.
 
Kan man få adgang til sine filer over nettet?
Gerne som et netværksdrev og ikke FTP, da jeg gerne ville kunne arbejder med de word og excel filer der kommer til at ligge på den fra flere adresser kan det lade sig gøre?
 
 
Og hvis der er nogen der bruger løsningen i dag, skal man så logge ind hver gang man skal åbne et nyt dokument?
 
Har et hostede sharepoint i dag, og der skal man indtaste både brugernavn og kode hver gang man skal åbne et dokument, RIMELIG irriterende Confused


Redigeret af Tsunde - 04-April-2011 kl. 11:45
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 11:54
Ja, du kan nemt få adgang til serveren så længe din ISP tillader det. For at arbejde direkte i dine filer har du 3 muligheder: 1. VPN tunnel til enten router eller NAS, 2. ISCSI Target, 3. WebDAV. 

Du skal kun logge ind én gang og du kan finde meget information om ovenstående muligheder på nettet. 
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 12:07
Men den har ikke indbygget software til det?
 
Måden jeg har løst det på min WHS er ved at fake et lan net via 3rd parts software Hamachi. Men det kan vel ikke installeres på en NAS?
 
Jeg har ikke styr nok på IT til at kunne lave en "rigtig" VPN tunnel, hvilken af de 2 andre muligheder vil du så anbefalde?
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 12:35
Nå, fandt en reklame for deres eget program til det "ReadyNAS Remote". Utroligt, at de ikke skriver det på deres egen side. Jeg kunne ihvertfald intet finde da jeg søgte derinde.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu