Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zczc
Super bruger
Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
|
Emne: Lovgivning for antenneanlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 17:14 |
Er der nogen, der kender den aktuelle lovgivning for virksomheder, der leverer kabel-tv (hvis en sådan lovgivning findes)?
Jeg spørger, fordi den leverandør, jeg er nødt til at bruge/betale til, piller tekst-tv-sider af tv-signalet, ændrer siderne, og lægger dem på igen i ændret (manipuleret) version.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 20:42 |
Såvidt vides, så skal der viderfordeles Transparent, der må ikke ændres på det modtagne signal, andet end det må Remoduleres fra f.eks DVB-S til DVB-C.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Muffeh
Guld medlem
Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 12:47 |
eller fra f.eks. DVB-S til analog som vores antenneforening gør det :)
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
thxtex
Super bruger
Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 13:13 |
Hej
Jeg sidder i bestyrelsen i en Antenneforening. I vores aftale med en udbyder står at kanalerne skal sendes omgående, uden afbrydelser, ændringer eller tilføjelser. De skal distribueres i deres helhed. Det kan jo være at din leverandør har en anden aftale med udbyderen.
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 13:25 |
thxtex skrev:
Hej
Jeg sidder i bestyrelsen i en Antenneforening. I vores aftale med en udbyder står at kanalerne skal sendes omgående, uden afbrydelser, ændringer eller tilføjelser. De skal distribueres i deres helhed. Det kan jo være at din leverandør har en anden aftale med udbyderen.
|
Der vil vel være problemer med ophavsretten, hvis man ændrer på indholdet og signalet - udover hvad der nødvendigvis teknisk må ske under distributionen.
Nu skriver du ikke, om det er digitale eller analoge signaler eller hvad ændringerne består af.
Det ville hjælpe med at svare, hvis formålet med ændringerne var oplyst.
Det er klart at man kan ændre på signalet, hvis man har en aftale med rettighshaver derom.
Lars ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 14:23 |
Muffeh skrev:
eller fra f.eks. DVB-S til analog som vores antenneforening gør det :) |
Du får vel forhåbentligt også kanalerne Digitalt. Must Carry kanalerne skal i hvertfald leveres Digitalt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
zczc
Super bruger
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 00:28 |
Tak for svarene.
@reslfj: Jeg er ikke sikker på, at det er klart, at man kan (underforstået må) ændre signalet, hvis man har en aftale med rettighedshaver derom. Der er lovgivning, der ikke kan tilsidesættes af diverse aftaler.
--
Grunden til mit spørgsmål er, at leverandøren af kabel-tv hér på DVB-C "fjerner" de originale tekst-tv-sider, ændrer dem og lægger dem på igen, så de fremstår som de originale tekst-tv-sider, men altså i redigeret udgave. Endvidere fjernes visse tekst-tv-sider helt uden at blive lagt på igen eller erstattet med falske sider. Fænomenet finder kun sted på DVB-C, ikke på analog.
Jeg vil kontakte It- og telestyrelsen på mandag.
|
ballade
Junior bruger
Oprettet: 03-April-2011
Sted: Østjylland
Point: 40
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 00:44 |
Nu ved jeg godt at det lyder fuldstændig vanvittigt, men har du prøvet at kontakte din leverandør med henblik på at få fænomenet opklaret?
|
zczc
Super bruger
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 01:27 |
ballade skrev:
Nu ved jeg godt at det lyder fuldstændig vanvittigt, men har du prøvet at kontakte din leverandør med henblik på at få fænomenet opklaret? |
Jada - i månedsvis...
|
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 09:26 |
Med den ballade der kom, da snedige hoveder ville udskifte reklamer i folks browsere med andet indhold, vistnok reklamer for velgørenhed, så bør der være potentiale for seriøs fight, hvis der bliver bragt eksempler på det samme her med tekst tv.
/B
|
Mufti
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 10:26 |
zczc skrev:
Tak for svarene.
@reslfj: Jeg er ikke sikker på, at det er klart, at man kan (underforstået må) ændre signalet, hvis man har en aftale med rettighedshaver derom. Der er lovgivning, der ikke kan tilsidesættes af diverse aftaler.
--
Grunden til mit spørgsmål er, at leverandøren af kabel-tv hér på DVB-C "fjerner" de originale tekst-tv-sider, ændrer dem og lægger dem på igen, så de fremstår som de originale tekst-tv-sider, men altså i redigeret udgave. Endvidere fjernes visse tekst-tv-sider helt uden at blive lagt på igen eller erstattet med falske sider. Fænomenet finder kun sted på DVB-C, ikke på analog.
Jeg vil kontakte It- og telestyrelsen på mandag.
|
Kan du beskrive hvad de gør præcist. Sætte de reklamer på? Eller ændrer de i teksten? Det kræver et stort arbejde at ændre alle TXT tv sider på alle kanaler.
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 12:28 |
zczc skrev:
Tak for svarene.
@reslfj: Jeg er ikke sikker på, at det er klart, at man kan (underforstået må) ændre signalet, hvis man har en aftale med rettighedshaver derom. Der er lovgivning, der ikke kan tilsidesættes af diverse aftaler. |
Jeg tror, du ser på reslfj's indlæg fra den forkerte kant. Hvis det er aftalt med rettighedshaver, at signalet IKKE må ændres, kan du helt slippe for at lede efter lovgivning og finde nogen, der vil håndhæve den. Så kan du bare kontakte rettighedshaver, som sandsynligvis vil banke fællesantenneforeningen på plads.
|