recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
janus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit setup
    Sendt: 18-Februar-2004 kl. 16:40
Tusind tak for linket. Din hjemmeside ser spændende og detaljeret ud. Jeg vil prøve dine henvisninger i nærmeste fremtid 
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2004 kl. 15:35

Jeg har netop forfattet en lille DVDLab introduktion til brug på mit eget site sattv.dk. Optagelsen der benyttes er lavet med DVB kort, men det kunne også have været fra tv-tuner kort.

Såfremt nogen her skulle være interesseret så kan den læses her: http://www.sattv.dk/satellit/dvdsat.aspx

mvh. Bo

Til top
hanmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2004 kl. 12:01

ShowShifter findes I en DVB udgave, som understøtter satellit - se www.showshifter.com

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2003 kl. 13:56

Hej Lars,

ikke andet end hygge i familiens skød efter et par uger med ekstrem travlhed. Vil skrive om det mellem jul og nytår eller efter nytår.

 Maria

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2003 kl. 21:56

Hej Maria

Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

p.s. Har også et setup (som dog ikke har været brugt i den lille uge jeg har haft Pioneeren. Vil skrive et indlæg om det senere.

Har du noget specielt på programmet i "jule-ferien" ?  Hug Cool

  /Lars

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2003 kl. 09:51

Jeg har haft et ATI AIW 8500 DV og benyttet mig af myhtpc der har et plugin til dette kort så der kan programmeres optagelser fra EPG.

Oversigterne hentes via XMLTV http://membled.com/work/apps/xmltv/

ATI kortet gik i stykker så lige nu bruger jeg ikke noget specifik software udover Zoomplayer til at afspille med.

Bo

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2003 kl. 18:55

Tak for dit setup, Boborg. Det lyder spændende. Hvis blot vi her i boligforening kunne få lov at sætte parabol op, men det er en anden snak.

I øvrigt er der en artikel om HTPC i seneste nummer af Privat Computer med et link til hvad der skulle være en god side. (Har ikke lige tjekket det endnu). www.myhtpc.net

Vil også lige give Boborg ret i valg af dvd authoring program. DVD-lab er også min favorit. Helt klart endda.

 Maria
p.s. Har også et setup (som dog ikke har været brugt i den lille uge jeg har haft Pioneeren. Vil skrive et indlæg om det senere.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2003 kl. 17:57

Hej boborg

Det lyder meget spændende.

Bruger du også software til timer-optagelser, online tv-programmer, katalog over indspilninger mv. - og hvis ja, hvilke ?

  /Lars

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2003 kl. 11:21

Jeg har valgt at placere selve PC'en i et andet rum pga. og så styre den via remoten. Derfor har jeg heller ikke investeret i et specielt kabinet.

Fjernbetjening
ATI Remote Wonder.

TV-kort
Medion (AverTV) TV/FM kort. Aldi 395 kr.

Satellit-tv kort
Technisat Skystar 2 DVB-s kort (billigt kort 59 Euro udelukkende ukodet kanaler på dette kort) men der findes kort med mulighed for cam moduler. F.eks. Hauppauge WinTV DVB-s,Hauppauge WinTV-Nexus-s. DVBViewer www.dvbviewer.com software en light version medfølger Skystar2 kortet. Har dog investeret i en den fulde version (15 Euro).

DVD-brænder
Philips +RW + NERO brænder program.

Opkoblet med 2x20 meter s-video kabel ind/out og 2x20 meter optisk digital lyd in/ud til Denon AVR-3802.

Det er en fornøjelse med ren digitaloptagelse fra satellit altså uden om forringende scart/s-video kabler. Man kan vel ikke sige, at det er den samme betjeningsvenlighed som en dvd-optager, det hjælper at være computerkyndig og læse sig frem på forums osv. Tilgengæld har man næsten uanede muligheder til at lege med redigerings værktøj og DVD menu programmer. Ud af de prøve versioner af software jeg har testet til at lave DVD'er med er DVDLab min favorit http://www.mediachance.com/dvdlab/



Redigeret af boborg
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu