recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GUIDE: Sådan får du Netflix,Hulu til at virke i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GUIDE: Sådan får du Netflix,Hulu til at virke i DK

 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 12:10
Har nu adgang til Pandora på min PC, men ikke via Sonos. Når jeg vælger services, så er Pandora ikke en valgmulighed.
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 13:03
Hmm, det er kun min pc der kan komme på nettet nu. Sonos, Boxebox, iphone mm. kan ikke få adgang til nettet. Router og alt andet er genstartet.
Nogle idéer?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 13:48
God guide. Jeg er dog lidt bekymret for at "ødelægge" mine nuværende netværks-indstillinger da jeg både har opsat printer, PS3, WD-TV og Squeezebox til at køre sammen trådløst og med kabel.

Ødelægger jeg mine opsætninger hvis jeg begynder at "pille" og følge denne guide?

PS Er Netflix pengene værd? Jeg har altid syntes at konceptet var interessant.

Til top
M.W. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.W. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 14:25
Jeg tør ikke sige om du ødelægger noget i dine netværksindstillinger, men jeg kunne dog ikke forestille mig det, da du kun ændrer DNS.

Netflix ER efter min mening pengene værd. Der er adgang til virkelig mange film og serier, og ideen med at man betaler et fast beløb hver måned, gør det så meget bedre end iTunes koncept, hvor man betaler 0.99$ pr serieafsnit,

Men netflix kommer jo med et gratis 30dages prøveabb. og unblock-us kommer med 7 dages fri abb. Så er det ikke bare at prøve det en uges tid.

min næste "udfordring" er at få adgang til hulu også. Apple TV2 skulle ikke umiddelbart kunne modtage det, med mindre man jailbreaker, og det ser jeg som min sidste udvej. Min pc har kun vga ud, så det er ikke min første prioritet, men jeg mener at PlayStation 3 kan få adgang på samme måde som vi har snydt apple tv. Så der tror jeg at jeg starter. så skal jeg bare have fat i en ps3 først.
Morten Witzel
Til top
M.W. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.W. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 15:59
det har intet at sige, for du bruger din internetforbindelse. Så bare du har adgang til det store internet.

http://www.martin-wickings.dk/netflix-i-danmark-kraever-ikke-vpn.html

det var den guide jeg brugte.
Morten Witzel
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af barelyadraft barelyadraft skrev:

Det er ikke en proxyløsning (eller VPN løsning), hvor al data går igennem proxy provideren. Unblock-us.com løsningen kun sender DNS requests igennem dem. Dvs. du bruger kun "proxy" loopet til DNS requets'ne (som jo fylder ingenting), ikke til selve video-data delen - og det er det der gør hele forskellen fordi du så kan bruge den fulde båndbredde på dit bredbånd og få pålidelig brug som kan accepteres af en husstands ikke-tekniske personer (hustruen, børnene), som bare er interesseret i at det virker - hele tiden - også når du ikke er hjemme.

unblock-us.com nævner det selv her

Jeg vil egentligt ikke stille tvivl omkring funktionalitet/kvalitet af denne tjeneste. Jeg vil dog gøre opmærksom på at det ikke kun er DNS data der sendes. Jeg kan se at de på deres hjemmeside ikke er meget for at forklare hvordan deres tjeneste virker, men at lave en beskrivelse af at det kun er DNS forespørgsler der sendes via deres servere er lidt mærkeligt. Jeg forstår ikke hvorfor man vil skjule at der benyttes en proxy tjeneste.

UnblockUS er en simpel proxy tjeneste der blot sender trafik til blokerede sider til deres proxy servere istedet. Browser du de IP adresser de returnere kan du se at de benytter Squid proxy.
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barelyadraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

God guide. Jeg er dog lidt bekymret for at "ødelægge" mine nuværende netværks-indstillinger da jeg både har opsat printer, PS3, WD-TV og Squeezebox til at køre sammen trådløst og med kabel.

Ødelægger jeg mine opsætninger hvis jeg begynder at "pille" og følge denne guide?

PS Er Netflix pengene værd? Jeg har altid syntes at konceptet var interessant.


du skal ikke være bekymret, ændring af DNS servere kan ikke ødelægge noget. bare skriv ned hvad der står inden du ændrer det (men med al sandsynlighed står der "automatisk valgt" eller noget i den stil og det er bare at sætte det tilbage igen så er der ingen problemer. Men som sagt, ødelægger du ikke noget, du får blot US adgang fra din PS2 (f.eks. hulu), WD-TV (hulu, Pandora) og Squeezebox (Pandora), så det kommer til at spille :)

og netflix er SÅ meget pengene værd imho. sølle 40kr om måneden for alt hvad der kører på tv i DK
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barelyadraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af barelyadraft barelyadraft skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

God guide. Jeg er dog lidt bekymret for at "ødelægge" mine nuværende netværks-indstillinger da jeg både har opsat printer, PS3, WD-TV og Squeezebox til at køre sammen trådløst og med kabel.

Ødelægger jeg mine opsætninger hvis jeg begynder at "pille" og følge denne guide?

PS Er Netflix pengene værd? Jeg har altid syntes at konceptet var interessant.


du skal ikke være bekymret, ændring af DNS servere kan ikke ødelægge noget. bare skriv ned hvad der står inden du ændrer det (men med al sandsynlighed står der "automatisk valgt" eller noget i den stil og det er bare at sætte det tilbage igen så er der ingen problemer. Men som sagt, ødelægger du ikke noget, du får blot US adgang fra din PS2 (f.eks. hulu), WD-TV (hulu, Pandora) og Squeezebox (Pandora), så det kommer til at spille :)

og netflix er SÅ meget pengene værd imho. sølle 40kr om måneden for alt hvad der kører på tv i DK

Det er muligt deres løsning er baseret på Squid softwaren med modifikationer, men til $5/md, så KAN de ikke køre proxy - det vil være for dyrt i båndbredde (de betaler jo dobbelt). Derudover kører det for smooth til at være en proxy. Hvis det blot var en proxy ville der også være 1000 andre løsninger der virker til små penge, hvilket jeg ikke er stødt på.

Læste noget på nettet om hvordan nogen mente de kunne gøre det de gør, men kan selvfølgelig ikke finde det nu, men søg lidt på usvideo.ca usvideo.org (som de hed før) eller lignende med ord som "how does it work" i Google, så finder du nok det jeg så i sin tid.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 18:05
Jeg vil stadig påstå at det blot er en proxy tjeneste. Jeg vil så ikke afvise at de kan undgå at køre selve video streamen igennem proxy serveren, og det måske er her de har fundet på noget smart.

Pointen forbliver dog at omgåelse af "geo blocking" ikke kan omgås ved hjælp af DNS som blot er et navneopslag. 

Jeg vil se om ikke jeg kan finde tid til at teste tjenesten, for at se hvilke servere video trafikken kommer fra.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 20:21
Efter lidt analysering af netværkstrafik ser det ud til at det i virkeligheden er en ret simpel løsning, som er muligt pga. den måde udbyderne tjekker geo lokation.

Selve streaming serverne køre på et separat domæne (ihvertfald hos netflix og hulu), geo tjek sker på det domæne der håndtere valg af film, login etc. Så ved hjælp af deres egen DNS leder de trafik til hovedsiden igennem deres proxy, mens trafik på streaming domænet (som ikke kontrolleres) følger den normale rute.

Det er simpelt og smart, men også i risiko for at kunne blokeres nemt af udbyderne. 
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 22:44
Nej hvor er det fedt.

Krævede lidt hjælp fra en ven at få det op og køre da jeg var nødt til at koble en dlink 655 på min yousee router for at få det til at virke.

Først kørte jeg Netflix via Boxee men så kom jeg i tanke om at mit Sony 46ex500 har internet adgang og når jeg kobler det på finder det sørme også Netflix og Hulu osv da det jo tror jeg er i USA så nu kører det hele via mit tv og det fungerer bare super :-)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 23:36
har en kammerat der siger det er billigst at reg'ge sig i alabama ,da der er "lidt" forskel på priserne i de forskellige stater.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu