recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GUIDE: Sådan får du Netflix,Hulu til at virke i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GUIDE: Sådan får du Netflix,Hulu til at virke i DK

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sauron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 16:10
Du skal barre lave en arm. psn konto på din ps3(du kan sagten have din gamle dk og en amr. samtidig) også download netflix fra din amr.bruger. når netflix er downloadet kan du sagtens bruge netflix igennem din normalet dk konto. Det burdte i teorien også virke at lave en eng.konto da de ligde har fået netflix
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrikmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 20:05
Er der nogle af jer som har oplevet problemer med streaming kvaliteten af Netflix på PS3'en?

Jeg har ingen problemer med kvaliteten når jeg streamer fra min PC/HTPC. Igennem PS3'en er det dog helt tåbeligt. Jeg har også bemærket at jeg får målt en træls download/upload speed i PS3'ens egen netværkstest.

Jeg har en 20/2 forbidnelse og har naturligvis prøvet at smide et kabel i, men intet hjalp det. Jeg har også prøvet at smide en anden firmware på min route uden held.

Nogle har som har oplevet noget lignende?
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:12
Jeg har præcis de samme problemer med min PS3.
 
Det kører alt for ustabilt også. Jeg har købt et Apple TV2 i stedet og det er måske den bedste enhed jeg har prøvet med Netflix !
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 10:48
Her er det lige omvendt. Ofte problemer på ATV 2, men meget sjældent problemer på PS3'en. Foretrækker dog at køre det via ATV 2 grundet strømforbrug og interface.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 11:18
Jeg prøvede PS3'en kort og fik vist aldrig meget end dårlig HD en enkelt gang, men mest god SD. På Roku og Apple TV kører det altid i samme, gode HD-kvalitet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrikmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 14:19
Jeg prøvede lige på PS3'en igen idag, og der fik jeg HD, endda over trådløs. Så det kunne godt tyde på det måske er lidt ustabilt.

Jeg har også overvejet ATV 2 løsningen. Jailbreaket og med noget XBMC er det jo en fornuftig boks. Men det ville selvfølgelig være træls hvis det viste sig også at være ustabilt.

Har nogen af jer erfaringer med Hulu på ATV2 vha. af XBMC på den?

Naiera: Hvordan har du fået fingrene i en Roku box? Det virker som den perfekte løsning til streaming media.


Redigeret af Henrikmh - 12-Januar-2012 kl. 14:21
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barelyadraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:

Jeg har også overvejet ATV 2 løsningen. Jailbreaket og med noget XBMC er det jo en fornuftig boks. Men det ville selvfølgelig være træls hvis det viste sig også at være ustabilt.

Har nogen af jer erfaringer med Hulu på ATV2 vha. af XBMC på den?

Ja jeg har, Hulu på ATV2 fungerer af røven til. GUI interfacet er noget hø, men det kan da spille (hvis det er eneste krav). Det er for tekniknørder, ikke en løsning der duer for de fleste. Konklusionen er at hvis du vil have Hulu skal du vælge andre bokse som Roku.

ATV2 er bedst jailbreaket med Plex (som kræver en server eller Synology NAS udover ATV2en) eller XBMC. Plex fungerer i mine øjne bedst, men XBMC er næsten lige så godt! Plex har den fordel at man ikke skal starte andre interfaces end ATV2ens egen, så airplay mirorring, vise billeder fra ens iPhone mv. fungerer uden at der er risiko for at ATV2en crasher.

Roku er en god boks, og ift ATV2 er det primært en afvejning af behovet for HuluPlus+AmazonVOD vs. iTunes Store. HuluPlus har dog meget lidt ift Netflix (og koster det samme), så derfor står det mellem AmazonVOD vs. iTunes.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:


Naiera: Hvordan har du fået fingrene i en Roku box? Det virker som den perfekte løsning til streaming media.


Jeg kender en i Delaware der købte en hos Amazon og sendte den herover. Det er også ham der sørger for at jeg har Hulu Plus.

Man kan tilsyneladende sagtens købe den direkte hos Amazon.com, og den regner vist importmoms osv. ud for dig, lidt ligesom Amazon UK, der smider dansk moms på, i stedet for den engelske. Bare dyrere Men det er ikke noget jeg selv har prøvet. Jeg smed vel ca. 600,- for min Roku 2 XD.

En Roku 2 XS kommer til at stå i ca. 100 mere end et ATV2, men så er der jo også de mindre modeller.

Jeg har i øvrigt skrevet lidt om mit syn på Roku og ATV2 her og her.

Jeg mener i øvrigt bestemt ikke at Netflix er ustabilt på Apple TV. Det må have noget at gøre med den anden brugers hjemmenetværk. PS3, derimod, kan ofte være lidt problematisk med hastigheden og stabiliteten, hvis ikke man har kabel i. Måske er det forbeholdt den gamle 'fede' udgave.

Redigeret af Naiera - 12-Januar-2012 kl. 15:35
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af barelyadraft barelyadraft skrev:


Roku er en god boks, og ift ATV2 er det primært en afvejning af behovet for HuluPlus+AmazonVOD vs. iTunes Store. HuluPlus har dog meget lidt ift Netflix (og koster det samme), så derfor står det mellem AmazonVOD vs. iTunes.


Nu har Roku jo både Netflix, Amazon Instant Video og Hulu Plus, mens ATV2 'kun' har iTunes og Netflix. Personligt stejler jeg noget over VOD-priserne hos iTunes, og de er tilsyneladende de samme hos Amazon Instant Video, så de to annullerer vel hinanden i sammenligningen. Jeg gider i hvert fald ikke smide $3 for et nyt afsnit af Terra Nova, når det er gratis på Hulu Plus. Sidder man helt uden moral, klar med torrent-downloads, kan alt dette selvfølgelig være ligegyldigt

Jeg mener i øvrigt overhovedet ikke at Hulu Plus er 'begrænset'. I forhold til Netflix har den jo nye afsnit af serier dagen efter de kommer på tv, mens Netflix venter til dvd'erne udkommer. Det er en helt anden størrelse end Netflix. Hulu har også indhold der slet ikke findes på dvd eller bliver sendt på tv, så jeg mener bestemt at det er noget man skal have med i overvejelserne. Hvis altså man kan få adgang, og samme problem kan der jo være med Amazon Instant Video.

Hvad angår Hulu Plus er det vigtigt at understrege at det kræver et amerikansk kreditkort med en amerikansk adresse. De virtuelle kreditkort man kan få på nettet (som virker med Netflix) virker IKKE. Og det er kun Hulu PLUS der virker på Roku; du kan ikke bare nøjes med Hulu, uden Plus, i 480p (og vist nok noget ventetid på nye afsnit). Skal man have en god streaming-æske, og kender man ingen venligtsindede mennesker bosiddende i USA, så er det jo nok æblefirmaets produkt man bør gå efter.

Redigeret af Naiera - 12-Januar-2012 kl. 15:48
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barelyadraft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Nu har Roku jo både Netflix, Amazon Instant Video og Hulu Plus, mens ATV2 'kun' har iTunes og Netflix. Personligt stejler jeg noget over VOD-priserne hos iTunes, og de er tilsyneladende de samme hos Amazon Instant Video, så de to annullerer vel hinanden i sammenligningen. Jeg gider i hvert fald ikke smide $3 for et nyt afsnit af Terra Nova, når det er gratis på Hulu Plus. Sidder man helt uden moral, klar med torrent-downloads, kan alt dette selvfølgelig være ligegyldigt
 
Min sammenligning strakte sig kun til at man nok vægler enten HuluPlus eller Netflix som "udbyder" og der er bagkataloget af serier og afsnit er større på Netflix - men du har ret i at HuluPlus selvfølgelig har en del af de nye episoder og det har Netflix slet ikke. 

Og ja, det handler kun om det lovlige i den her sammenligning, ellers kan man jo lige så god smide IceFilms addon'n på sin XBMC/PLEX og så har man adgang til at streame alt (uden de lovmæssige risici der er ved at hente torrents, som man nok bør holde sig fra under alle omstændigheder. Tjek bare youhavedownloaded.com ud :S).

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 
Jeg mener i øvrigt overhovedet ikke at Hulu Plus er 'begrænset'. I forhold til Netflix har den jo nye afsnit af serier dagen efter de kommer på tv, mens Netflix venter til dvd'erne udkommer. Det er en helt anden størrelse end Netflix. Hulu har også indhold der slet ikke findes på dvd eller bliver sendt på tv, så jeg mener bestemt at det er noget man skal have med i overvejelserne. Hvis altså man kan få adgang, og samme problem kan der jo være med Amazon Instant Video.

Der er flere Men HuluPlus har også reklamer og fordi en serie er der en dag er det ikke ensbetydende med at den er der en anden dag. 

Adgang til Amazon VOD er ikke noget problem (Der er en vejledning på unblock-us.com), mens HuluPlus vist kræver et US kreditkort (det kan du få på usunlocked.com), som gør det lidt dyere end Netflix (pga gebyrer til kreditkortet).

Som jeg skrev før om det skal være en Roku eller ATV2, handler om, om man vil have HuluPlus+AmazonVOD eller iTunes Store. True, det om Netflix ift HuluPlus er måske mere min egen holdning der kom til kende, men det er måske også fordi jeg ikke ser det store problem i at betale $3 for en episode (selvom 99c var bedre)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 17:06
Kan det rent faktisk lade sig gøre at få Hulu Plus som dansker, uden at kende en med adresse i USA? Troede faktisk ikke det var muligt. En skam.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 20:21
Det er ikke muligt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu