|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() Sendt: 18-April-2011 kl. 17:41 |
|||
Hejsa
Jeg har et par antenner som jeg gerne vil ha lidt råd til, har nuværende en gammel uhf antenne som Aldrig har virket ordenligt,efter det nye signal er kommet.. der er en antenneforstærker på, sidder på en 2meter høj mast på taget. Der er cirka 20km til sender ved jyderup. Krav er meget få den skal bare kunne tage Dr1+TV2 hvis der kommer flere med er det bare en bonus. Det drejer sig om et par Triax modeller. Triax UFO 120 Triax Digi 14 W Triax Digi Grid Jeg ville osse gerne lige høre omkring hvad Stumper jeg får brug for ved udskiftningen, da jeg altid før har ladet antennemanden ordne det. Jeg har tænkt mig at skifte antennekablet også, til et Link. Digi boksen har 4 indgange kan tage sat også, og er boxer klar, ved ikke helt om der er 5V aktiv i den, og om jeg Skal bruge det.? Mange tak for hjælpen på forhånd.^ Redigeret af henrik-t - 18-April-2011 kl. 18:15 |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Prøv at montere et nyt kabel på din antenne, og lad kablet gå direkte ind i din modtager, er der stadig problemer med det, så er det tid at kikke efter noget nyt, eller dreje din antenne
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|||
Går den gamle antenne gennem et samlefilter?
I den analog verden brugte man sådan et til at dæmpe alle andre kanaler end de som det var meningen at man skulle modtage pågældende sted. Så væk med den. /B |
||||
![]() |
||||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|||
jeg har drejet antennen, det er billede som hakker og går ud. |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
den går igennem en forstærker, tror jeg da det er for den bruger strøm.:) Redigeret af henrik-t - 18-April-2011 kl. 20:50 |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||
Har du taget en pejling, og sikret dig at den har den rigtige retning, ligeledes at den har korrekt polarisering.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||
Nyt kabel på og direkte hele vejen. Samt som før skrevet korrekt retning og polarisering. Hjælper det så ikke, så ny og kraftigere antenne.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
jeg har nogenlunde en ide om retningen, da jeg pejer mod den by hvor senderer står og har kigget hos naboer :)hvordan deres pejer. korrekt polarisering? hvad er det |
||||
+100HD Film
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvad er senderen.? lodret eller vandret, det kan du se på de andre antenner om de er det ene eller det andet.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
![]() |
|||
Med 20 km til senderen bør en forstærker ikke være nødvendig Krav er meget få den skal bare kunne tage Dr1+TV2 hvis der kommer flere med er det bare en bonus. Hvilken modtager har du?
Jeg ville vælge den passive 14W
"til indendørs brug" står der. Det ville jeg nok ikke tage.
Hvis du køber en aktiv antenne der skal have 5 volt, så ja. Var jeg dig ville jeg tage en tur ind forbi antennelageret.dk Ind i den fysiske butik, køb en god antenne (passiv), et ordentligt kabel der kan holde til at være udendørs og så ellers trække det direkte fra antenne til modtager (hvor du monterer det RF tætte stik du selvfølgelig også har købt. Ned med den gamle antenne og forstærker. Klaus |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
En antennefrstærker har intet med det at gøre. En antenneforstærker sørger bare for at forstærke et lokalt signal, hvis du f.eks. har 100 m fra antennen til modtageren. En antenneforstærker kan intet gøre i forhold til afstand eller retning mod senderen, det afgøres alene af antennens kvalitet, placering, polarisering og lokale forhold som skove, vand, bakker, bygninger osv. Den sidste hurdle ind til modtageren, er kablet og dåserne. Det skal være et godt 75 ohm kabel, med god dobbelt skærm, uden kraftige knæk, som afsluttes korrekt i gode dåser. Alle steder skal der bruges F konnektorer
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Prøv nu at gøre som jeg siger: kabel direkte fra UHF antenne, direkte ind i reciever. Der behøves ingen strøm til en gammel UHF antenne (den er ikke aktiv) Hvis du skal dreje antennen, så brug det interaktive kort til at finde den rigtige retning/polarisering: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/ Hvis det ikke virker, så ny antenne
|
||||
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |