recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hacker angreb lammer PlayStation Network
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHacker angreb lammer PlayStation Network

 Besvar Besvar Side  <12345 45>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 12:55
Jeg fatter hat af hvad alt det her handler om. Er der en som er venlig at kaste lidt lys over sagen?

Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig måde at gøre det på. Jeg er målløs.  
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg fatter hat af hvad alt det her handler om. Er der en som er venlig at kaste lidt lys over sagen?

Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig at gøre det på. Jeg er målløs.  


Jeg er ikke nogen ekspert, men jeg skal nok prøve at "kaste lidt lys over sagen" også kan andre rette hvor jeg tager fejlClown

Vi kan jo lige starte med lidt baggrundsviden.

Anon (anonymous) er en "hacker"gruppe der har været skyld adskillige former for trusler og "internet-hærværk" hvis man kan kalde det det. F.eks. har de lukket ned for Visa og Mastercard hjemesiderne på et tidspunk (kan ikke lige huske årsagen), samt PSN serverne. De er egentlig ikke hackere men benytter sig vist bare af noget der hedder DDoS-angreb, der overrender serverne med informationer (?!).
De er ikke organiseret og alle kan melde sig ind eller påstå at de er en del af "gruppen".

Geohotz er ham duden der offentliggjorde en "master key" til Sonys PS3, der gjorde det mulig for alle (med den rette viden) til at åbne PS3'en op og gøre med den hvad de vil - installere homebrew, spille piratspil, hacke spil osv. Han er efterfølgende blevet sagsøgt af Sony for netop at have spredt den her nøgle rundt på internettet, bl.a. via youtube og hans egen hjemmeside, hvis jeg ikke tager fejl.
Jeg ved ikke om det er samme person der, alene, har hacket/brudt koden, men årsagen til det skulle i efter hvad jeg ved, være fordi at OtherOS (Linux) funktionen blev fjernet. Han ville med andre ord sørge for, at folk kunne bruge Linux igen, på deres PS3.


Årsagen
Efter at Sony lagde sag an imod Geohotz (for bl.a. at have offentliggjort master key'en) begyndte Anon at hidse sig op. De har påstået at de gør det for forbrugerne (så vi kan installere homebrew = apps osv) og at de er utilfredse med, at Sony fik lov, af domstolen, til at følge alle der har luret på Geohotz' youtubeklip eller hjememeside, ved at følge deres IP. Anon ser altså Sony som en super-mega-evil-corporation-der-vil-have-verdensherredømmet.

De har indtil videre:

  • Sendt et trusselsbrev/videoklip til Sony.
  • Krævet at Sony gik med til 3 krav (kan ikke lige huske dem, men det var omkring homebrew).
  • Lukket ned for PSN for noget tid siden - de skulle de så være stoppet med igen fordi det var os, forbrugerne, det gik ud over.
  • Prøvet at lave en global boykot imod Sony-butikker.
  • Sagt at de vil gå efter familierne til Sonys ledere, ved at sende private informationer ud på nettet.
  • Sagt at de kun lige er begyndt og at der snart sker noget stort.
Nogle af Anons synspunkter er sådan set okay - selvfølgelig skal Sony ikke have lov til at følge os på den måde, bare fordi vi lige har været nysgerrige, men det berettiger dem på ingen til hverken at chikanere folk der er fuldstændigt udenforstående (familierne) eller lukke ned for PSN.

Jeg tror, at jeg fik det væsentligste medBig smile



Redigeret af SteffenD89 - 23-April-2011 kl. 22:27
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 14:35
 
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


og klart fællesmål - som f.eks. at gøre den generelle befolkning opmærksom på det med domstolen. Istedet er der efterhånden ikke nogen der egentlig ved hvad deres problem er og de ved det snart heller ikke selv - der var f.eks. en knægt der i forbindelse med boykotten skrev at han støttede op om det, fordi han ville have lov til at snyde i CoD som det passede ham - de slår jo også ud mod alle der ikke er enige i dem, f.eks. truslen rettet mod youtube.

[/QUOTE]

I de første links, jeg giver, er der forklaring på hvad de vil med denne sag, og netop et forsøg på at få en generel opmærksomhed omkring problematikken.

Men jeg ved jo, at du ikke gad læse dem igennem...


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg fatter hat af hvad alt det her handler om. Er der en som er venlig at kaste lidt lys over sagen?

Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig måde at gøre det på. Jeg er målløs.  

Ikke for kun at være ude efter dig, men nu må folk holde op med at skrive i tråden og tude, når de ikke engang har gidet forsøge at danne sig et overblik over hvad det går ud på!


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 14:40

men det berettiger dem på ingen til hverken at chikanere folk der er fuldstændigt udenforstående (familierne) eller lukke ned for PSN.

Anon har jo netop ikke bekendtgjort, at de står bag PSN-lukningen. Som i mit link fra foregående side har Sony sagt, at problemerne skyldes udefra kommende ting, et citat, de bagefter har fjernet...

Men altså, hvis de har en sag, så må man jo sige you have to break an egg to make an omelet..

Du kan heller ikke demonstrere mod krigen i Irak uden at genere bilisterne..


BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

 
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


og klart fællesmål - som f.eks. at gøre den generelle befolkning opmærksom på det med domstolen. Istedet er der efterhånden ikke nogen der egentlig ved hvad deres problem er og de ved det snart heller ikke selv - der var f.eks. en knægt der i forbindelse med boykotten skrev at han støttede op om det, fordi han ville have lov til at snyde i CoD som det passede ham - de slår jo også ud mod alle der ikke er enige i dem, f.eks. truslen rettet mod youtube.

I de første links, jeg giver, er der forklaring på hvad de vil med denne sag, og netop et forsøg på at få en generel opmærksomhed omkring problematikken.

Men jeg ved jo, at du ikke gad læse dem igennem...

[/QUOTE]

Og alligevel er det lykkedes dem at forvirrer folk med alt deres lort, fordi hvor mange ved reelt hvad det er de netop vil? Jeg har læst dit link og jeg vidste stort set det hele i forvejen - hvilket også kan ses mit svar til Ukke.

De vil gerne gøre folk opmærksom på det med IP adresserne - cool nok. Men så får de også lige smækket homebrews med i puljen samt at der er en der udtaler sig om at det skal være muligt at snyde i onlinespil. Deres metoder giver ikke sammenhæng i det de laver - der viser sig ingen ordenlig rød tråd, efter min mening.
Desuden er der også det problem, at de på samme tid også langer ud efter Youtube hvilket bare forirrer folk endnu mere. Det viser jo netop at de har brug for struktur - havde de nu, som jeg skrev tidligere, været en mere lukket gruppe så de havde styr på deres medlemmer, havde det været meget nemmere for dem.

I stedet har vi folk der udgiver sig for at være medlem, eller dvs. synes man at man er medlem, jamen så er man jo medlem af Anonymous, og det resulterer i sådan noget som jeg linkede til sidste dag, hvor der er en eller anden random dude der påstår at man kan komme på PSN ved at oplyse kreditkort informationer.



Redigeret af SteffenD89 - 23-April-2011 kl. 15:02
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

men det berettiger dem på ingen til hverken at chikanere folk der er fuldstændigt udenforstående (familierne) eller lukke ned for PSN.

Anon har jo netop ikke bekendtgjort, at de står bag PSN-lukningen. Som i mit link fra foregående side har Sony sagt, at problemerne skyldes udefra kommende ting, et citat, de bagefter har fjernet...

Men altså, hvis de har en sag, så må man jo sige you have to break an egg to make an omelet..

Du kan heller ikke demonstrere mod krigen i Irak uden at genere bilisterne..



Jo det har de netop. IKke den nuværende, men der var for noget tid siden en lukning af PSN og den tog de skylden for. De sagde dog efterfølgende, at de ikke ønskede at det skulle gå ud over os der bare ønsker at spille online.

Der er som sagt mange måder at man kan gøre folk opmærksomme på deres sag - de er trods alt en internetgruppe. Hvorfor ikke udnytte det til noget lidt mere fredeligt i første omgang - der findes jo tusinde måder man kan protesterer på, og i stedet har Anon valgt at bruge en ikke-fredelig løsning som det første;  lukning af PSN efterfulgt at trusler imod personer der er relaterede til Sony.




Redigeret af SteffenD89 - 23-April-2011 kl. 15:10
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg fatter hat af hvad alt det her handler om. Er der en som er venlig at kaste lidt lys over sagen?

Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig måde at gøre det på. Jeg er målløs.  

Ikke for kun at være ude efter dig, men nu må folk holde op med at skrive i tråden og tude, når de ikke engang har gidet forsøge at danne sig et overblik over hvad det går ud på!



Du kunne copy/paste det jeg har skrevet -hvis det altså giver mening, også lægger redigere det ind i første indlæg. Så behøver folk ikke at læse alle mulige links eller læse hele tråde igennem.

Jeg foretrækker selv at der enten er et uddrag fra linket eller at folk selv har skrevet noget. Jeg er doven hvad links angårPig


Redigeret af SteffenD89 - 23-April-2011 kl. 15:09
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:35

Jeg er enig i at det er en rodet gruppe, men det har da alligevel formået at skabe awareness omkring den dom. Jeg havde i hvert fald ikke hørt om den, og det gælder nok de fleste...

At det er en åben gruppe, og alle tåber kan komme ind og kræve ditten og datten er lidt mystisk...

Men indtil videre har de altså ikke taget ansvar for dette "angreb"

I det mindste bliver jeg nu tvunget til at gennemføre SP i Killzone...fuck hvor er den elendig...


BORING!
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:38
Her er så nogle facts, så vi kan få noget ro.
 
Playstations EU Blog skriver at der er tale om en "udefrakommene indtrængen"  i deres system. (http://blog.eu.playstation.com/)
 
AnonOps fraskriver sig ansvaret som gruppe, men udelukker ikke at der er nogle af deres "affiliates" der har gjort noget på egen hånd. (http://www.diedagain.com/anonymous-releases-official-statement-on-psn-outages)
 
Det er de facts der er tilgængelig nu.
 
Alt andet er spekulationer.
 
 
 
Per Korshøj




Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 16:47
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Her er så nogle facts, så vi kan få noget ro.
 
Playstations EU Blog skriver at der er tale om en "udefrakommene indtrængen"  i deres system. (http://blog.eu.playstation.com/)
 
AnonOps fraskriver sig ansvaret som gruppe, men udelukker ikke at der er nogle af deres "affiliates" der har gjort noget på egen hånd. (http://www.diedagain.com/anonymous-releases-official-statement-on-psn-outages)
 
Det er de facts der er tilgængelig nu.
 
Alt andet er spekulationer.
 
 
 


Og det er netop det jeg mener med at det er noget fnoller at gruppen i det mindste ikke er lidt mere organiseret - medmindre jeg har misforstået hvordan Anonymous hænger sammen.

Anon har jo selv meldt ud, at de ikke ønsker at skade forbrugerne og nu viser det sig, at mindre grupper der er relateret til dem måske er skyld i det, hvilket kun resulterer i dårligt omdømme til hele gruppen.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 45>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu