recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hacker angreb lammer PlayStation Network
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHacker angreb lammer PlayStation Network

 Besvar Besvar Side  <1234 45>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Altså, jeg har ikke købt hverken min PS3 eller spillene GRATIS.  

Jeg har heller ikke tvunget Sony til at tilbyde netværksspil gratis.

Når et firma yder dårlig service, er det naturligvis ikke overraskende at ønske noget godtgørelse.

Gratis ydelser ekskluderer altså ikke dårlig service eller godtgørelse.

Når det så er sagt, så var jeg naturligvis ikke alvorlig, hvilket jeg håbede, man kunne læse i sætningen, eftersom jeg endda efterspørger "en masse".


Ok, så når naboen tilbyder den service at rydde indkørslen for sne og det ikke bliver gjort tilfredsstillende, så skal din nabo invitere på middag?Wink

Nu skriver du godt nok firma, men jeg synes sq det er spøjst at klantre Sony for denne situation og råbe op om godtgørelse. Ja, du har betalt for din PS3 og dine spil, men du _har_ikke_ betalt for at kunne spille online. Hvis du havde 360 med live-abonnement, så kunne jeg forstå det, men sq ikke i dette tilfælde.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 19:10

Så når firmaer tilbyder gratis service må det godt resultere i en lorte-service?

Hvis jeg køber en sofa til 30.000kr og de så tilbyder en gratis levering med i købet, kan de ifølge dig godt levere flere dage for sent ift. aftalt dag fordi det jo var gratis? 

Hvad så for folk, der betaler for Playstation Plus?

Det er helt irrelevant om man betaler eller ej, vil jeg dog fastslå. At jeg ikke har betalt for at spille online, er ikke fordi jeg snyder, men fordi det er en del af købskontrakten så at sige. Sony tilbyder den service gratis, og når den ikke fungerer i flere dage i træk, er det kun dem, man kan beskylde. 

Det vil kun give Sony lidt goodwill, hvis de f.eks. gav 10% på spil på PSN i 24 timer...det ville kun være godt for firmaet. 

Jeg siger det helt neutralt, for jeg vil slet ikke udnytte et lignende tilbud..


BORING!
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 19:42
Hvorfor går folk amok over Sony?!? Gå da amok på de der nolife Anonymous klaphatte som ikke fatter en skid af hvordan verdenen hænger sammen. Da ikke Sonys skyld.
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 19:46
+1
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 19:47
tjaa jeg har ikke kunne logge ind siden i mandags og nu skriver den psn er under vedligeholdelse. hvordan kan det være nede i 5 dage nu. det er jo sygt.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 22:18

Fra Systemlink http://playstation.systemlink.me/2011/04/anonymous-sony-is-incompetent.html


Sony released a statement through its EU blog, saying that the network outage may be a result of "targeted behaviour by an outside party", brining in the possibility of cyberattacks. Adding to the confusion is the fact that the message has since been removed.


While it could be the case that other Anons have acted by themselves AnonOps wa not related to this incident and takes no responsiblity for it. A more likely explination is that Sony is taking advantage of Anonymous' previous ill-will towards the company to distract users from the fact the outage is accutally an internal problem with the companies servers.




BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 04:01
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Altså, jeg har ikke købt hverken min PS3 eller spillene GRATIS.  

Jeg har heller ikke tvunget Sony til at tilbyde netværksspil gratis.

Når et firma yder dårlig service, er det naturligvis ikke overraskende at ønske noget godtgørelse.

Gratis ydelser ekskluderer altså ikke dårlig service eller godtgørelse.

Når det så er sagt, så var jeg naturligvis ikke alvorlig, hvilket jeg håbede, man kunne læse i sætningen, eftersom jeg endda efterspørger "en masse".


Ok, så når naboen tilbyder den service at rydde indkørslen for sne og det ikke bliver gjort tilfredsstillende, så skal din nabo invitere på middag?Wink

Nu skriver du godt nok firma, men jeg synes sq det er spøjst at klantre Sony for denne situation og råbe op om godtgørelse. Ja, du har betalt for din PS3 og dine spil, men du _har_ikke_ betalt for at kunne spille online. Hvis du havde 360 med live-abonnement, så kunne jeg forstå det, men sq ikke i dette tilfælde.


Jeg tror at det kommer lidt af, at der før er blevet udgivet PSN titler gratis, hvor en af grundende har været pga. serverproblemer. Jeg ved i hvert fald at der to gange, mens jeg har haft en PS3, er blevet udgivet gratis PSN-spil.

Point being, det er sket før at de har givet gratis spil så det kunne jo måske ske igen..

Men jeg er sådan set lidt ligeglad - som du selv siger betaler vi ikke for servicen (i modsætningen til f.eks. XBL eller MMO-spil), så Sony behøver ikke at give os noget som helst. Der kan ske fejl, uheld, uventede årsager osv. som Sony ikke kan gøre noget ved. Hvis de bare kommer med en forklaring og en undskyldning er jeg sådan set tilfreds.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 04:08
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Fra Systemlink http://playstation.systemlink.me/2011/04/anonymous-sony-is-incompetent.html


Sony released a statement through its EU blog, saying that the network outage may be a result of "targeted behaviour by an outside party", brining in the possibility of cyberattacks. Adding to the confusion is the fact that the message has since been removed.


While it could be the case that other Anons have acted by themselves AnonOps wa not related to this incident and takes no responsiblity for it. A more likely explination is that Sony is taking advantage of Anonymous' previous ill-will towards the company to distract users from the fact the outage is accutally an internal problem with the companies servers.





Der skulle være problemer i Japan, så det kan være en del af svaret. Om det er Anon eller ej er lidt svært at sige. Alle og enhver kan jo "melde sig ind" (?!) og påstå at de er en del af.. gruppen.. for så at gøre noget resten egentlig ikke er enige i.

Anon failer på så mange punkter at det næsten er uhyggeligt. Havde deres gruppe nu i det mindste været mere lukket og med nogle klare formål havde jeg haft mere respekt for dem og de ville have haft nemmere ved at få et klart og realistisk budskab ud, uden at virke som nogle 13-årige der har lært at lave DDOS angreb.

I stedet er de begyndt at blive hadet mere og mere på nettet.

lul




Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 09:34
  så Sony behøver ikke at give os noget som helst.

Næ, jeg prøver bl.a. bare at sige, at det ville være sund business-fornuft at give noget..som du altså også påpeger har de gjort det før - og det er netop af den grund..


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 09:44
Jeg ved ikke lige hvordan man bliver en del af Anon, men er det ikke i teorien domstolene, de burde angribe? For det er dem, der har givet Sony lov til at indsamle al den personlige info om alle mulige tilfældige brugere...hvilket jeg også synes er at stramme den for meget..

BORING!
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 10:54
ja den stadig nede, nu er vi oppe på 6 dage. havde regnet med at spille fifa 11 i ferien.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg ved ikke lige hvordan man bliver en del af Anon, men er det ikke i teorien domstolene, de burde angribe? For det er dem, der har givet Sony lov til at indsamle al den personlige info om alle mulige tilfældige brugere...hvilket jeg også synes er at stramme den for meget..


Fandt det her på google. Det er ikke noget officielt svar, men det ser ud til at alle kan blive medlem bare ved at logge på deres forum. Forresten - de blev dannet ud fra 4chan, hvilket jo i sig selv er en skræmmende tanke..

Anonymous spawned from the forums of www.4chan.org (warning proceed with caution)

If you wish to be a member, you already are. As far as becoming actively involved, eh, not such a great idea… the problem with 4chan forums crawling out into the real world (oh god, what a thought!) is that much like any forum, it is in no way organized.

Jeg kan godt se problemet med domstolene, men eh... som jeg skrev tidligere; Anon burde være organiseret så de kan få et ordenligt og klart fællesmål - som f.eks. at gøre den generelle befolkning opmærksom på det med domstolen. Istedet er der efterhånden ikke nogen der egentlig ved hvad deres problem er og de ved det snart heller ikke selv - der var f.eks. en knægt der i forbindelse med boykotten skrev at han støttede op om det, fordi han ville have lov til at snyde i CoD som det passede ham - de slår jo også ud mod alle der ikke er enige i dem, f.eks. truslen rettet mod youtube.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 45>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu