recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hacker angreb lammer PlayStation Network
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHacker angreb lammer PlayStation Network

 Besvar Besvar Side  <1 34567 45>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Ddos kvalificerer vel ikke til "external intrusion"?


Ikke rigtigt.

  /Lars


"Ikke rigtigt" som i "nej, det kvalificerer ikke rigtig som external intrusion eller "ikke rigtigt" som i "du har ikke ret"?Confused

Jeg svarede jo bare på påstanden om, at det var ddos, da det er jo ikke blevet nævnt officielt, og imo er ddos ikke en "intrusion", hvilket betyder, at det er noget mere sofistikeret. 

Ddos havde man også løst inden for en uge...


BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Anon har jo selv meldt ud, at de ikke ønsker at skade forbrugerne og nu viser det sig, at mindre grupper der er relateret til dem måske er skyld i det, hvilket kun resulterer i dårligt omdømme til hele gruppen.

Jo, men ligesom et firma heller ikke kan stå til ansvar for hvad de enkelte medarbejdere kan finde på, er det også noget hårdt at dømme hele Anon-gruppen ud fra hvad vi ved.

@Lars

Det er vist mere end 3 døgn, det drejer sig om. Måske er det kun 3 døgn officielt, men der har været umuligt at logge ind hele ugen...som folk i tråden også nævner..



Nej, men hvis nedlæggelsen af PSN kommer op på 1 uge(+) vil der blive kigget efter en syndebuk og det vil i det tilfælde være anonymos, fordi folk kender ikke forskel fra anon og de mindre grupper.

Jeg siger det bare, fordi at jeg som udgangspunkt egentlig ikke har noget imod det Anonymous vil frem til, eftersom det måske kan resultere i en bedre brugeroplevelse, men hvordan skal nogen som helst kunne tage Anonymous seriøst når der flakker en masse mindre grupper rundt, der går under samme alias.

Du kan desuden heller ikke sammenligne en organiseret virksomhed, der kan fyre sine medarbejdere, med en uorganiseret internetgruppe, med tilhørende undergrupper, der alle bare gør hvad der passer sig.

Jeg kan godt se, at anon ikke kan tage ansvaret for alt der sker på nettet, men de har bestemt heller ikke gjort det nemmere for sig selv, som udgangspunkt.Smile


Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

"Ikke rigtigt" som i "nej, det kvalificerer ikke rigtig som external intrusion eller "ikke rigtigt" som i "du har ikke ret"?Confused


Det første.

DDOS - Denial of service er ikke en indtrængen. Der bombarderes serverne bare med så mange forespørgsler, at de har for travlt til at servicere de normale brugere. Så det virker som om sitet er dødt, men bag facaden kører det.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 22:47
FBI har udstedt 40 arrestordre på Anonymous.




We have been bombarded with story after story about anonymous attacking Sony, and gaining as much personal information as they can on people apart of the Sony case, including the judge. This has caused the FBI to start looking into the case, and apparently they have seen enough. The FBI has officially issued 40 arrest warrants for members of Anonymous in American. Not only is the United States taking this case seriously, but the UK as well, who already has some of the members in custody.

Jeg undrer mig bare om hvordan loven dækker det de laver. Er det ulovligt? I interviewet nævner repræsentanten fra anonymous at deres DDoS angreb ikke er reelt hærværk, men kan sammenlignes med at man fysisk blokerer indgangen til en butik - men er det overhovedet lovligt? Ødelægger man så ikke derved forretningsmuligheden. Og hvis ja, gælder det samme så på internettet? Her mener jeg, om nedlæggelsen af Sony's hjemmesider, hvor du kan købe TV osv., ikke også kan ses som en blokering af potentielle salg?

Confused
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

men er det overhovedet lovligt? Ødelægger man så ikke derved forretningsmuligheden. Og hvis ja, gælder det samme så på internettet?


http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack

Det er ikke per definition ulovligt, men flere lande har lovgivet mod DOS og DDOS angreb, deriblandt Storbritanien hvor strafferammen er op til 10 år.

Og som der står på Wikipedia, vil det altid være en overtrædelse af reglerne for brug af internet.

  /Lars


Redigeret af Lars - 23-April-2011 kl. 23:36
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg fatter hat af hvad alt det her handler om. Er der en som er venlig at kaste lidt lys over sagen?

Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig måde at gøre det på. Jeg er målløs.  

Ikke for kun at være ude efter dig, men nu må folk holde op med at skrive i tråden og tude, når de ikke engang har gidet forsøge at danne sig et overblik over hvad det går ud på!



Slap dog af. Hvem tuder? Jeg tror du mistolker mit indlæg.

Det jeg mener med "Hvis man er utilfreds med SONY, så er det her en meget barnagtig måde at gøre det på" er, at jeg synes hackernes reaktion er barnagtig.

Eller skal jeg tolke det som, at du synes det er i orden at angribe SONYs infrastruktur???


Redigeret af Ukke - 24-April-2011 kl. 00:57
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 09:55

Næ, du skal bare tolke det som, at jeg i hvert fald forventer, at man har forsøgt at danne sig en lille smule overblik før man kommenterer. 

Jeg skal ikke gøre mig dommer over hvad der er rigtigt og forkert. Dog er Sonys indtrængen i private informationer imo lige så lidt rigtigt (eller lige så meget forkert) som det angivelige angreb på PSN fra visse personer.


BORING!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 10:11
Hej Alle
 
Så er der mere nyt:
 
 
Latest Update for PSN/Qriocity Services
 
We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.
 
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.
 
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 10:22

Jeg er overvejende enig med denne artikel fra IGN, som berører både snakken om gratis service/forventninger og mere interessant Sonys virkelig mangelfulde kommunikation, som altså er under al kritik.

Som de skriver: "Sony hasn't even answered a question as fundamental as if users' credit card information has been compromised."

http://ps3.ign.com/articles/116/1163747p1.html



Redigeret af amorbavian - 24-April-2011 kl. 10:22

BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 11:18
"It's a free service (unlike Xbox Live) and as the old saying goes, you get what you pay for."

Ja fordi det sker naturligvis heller ikke for XBLWacko

@Amor - har du selv haft en Xbox 360?
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 11:25
Steffen, nej, har ikke haft Xbox. Og ja, jeg studsede også netop over den kommentar. Weird.

BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 11:27
Nå, men i hvert fald kan jeg huske, at der i juleferien 2007 var serverproblemer med XBL. Så der var ingen der kunne komme online i nogle dage, op til julen. Og det passede naturligvis med at CoD MW1 lige var udkommet i novemberLOL

Så MS har altså også selv haft problemer, på trods af at man betaler  for servicen. Man fik dog et eller andet gratis spil som var lort..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 45>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu