recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Jeg har ikke brugt mit tvs tuner siden 1996. Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet er dybt dybt dybt dybt dybt åndsvagt.


Der findes dual-tuner TV.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thomas Sillesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 08-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Sillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Spørgsmål vedr stand-by

1) Er der aktivt RF loop i stand-by tilstanden?
2) Kan boxen selv starte fra stand-by når en timer er programmeret (via RTC), ligesom de gamle recordere kunne det?

Hvis der kan svares ja til begge spørgsmål, kan man spare en masse strøm i forhold til YouSee boxen. Ellers er strømbesparelsen marginal hvis man, som de fleste vel har, konstant har en optagelse programmeret.
 
1) På min DC3 er der ikke aktivt RF loop i stand-by, så den skal stå tændt konstant. Det gælder garanteret også for DC5.
 
2) Det ved jeg ikke.
 
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Spørgsmål vedr stand-by

1) Er der aktivt RF loop i stand-by tilstanden?
2) Kan boxen selv starte fra stand-by når en timer er programmeret (via RTC), ligesom de gamle recordere kunne det?

Hvis der kan svares ja til begge spørgsmål, kan man spare en masse strøm i forhold til YouSee boxen. Ellers er strømbesparelsen marginal hvis man, som de fleste vel har, konstant har en optagelse programmeret.
 
1) På min DC3 er der ikke aktivt RF loop i stand-by, så den skal stå tændt konstant. Det gælder garanteret også for DC5.
 
2) Det ved jeg ikke.
 
 
Nu ved jeg godt at de fleste mennesker ikke læser manualen, men det sker da at der er brugbare informationer, fx at loop through skal aktiveres i menuen. Jeg kunne så ikke lige finde beskrivelsen af at den vågner op til optagelser, men det kan man gå ud fra.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Nu ved jeg godt at de fleste mennesker ikke læser manualen, men det sker da at der er brugbare informationer, fx at loop through skal aktiveres i menuen. Jeg kunne så ikke lige finde beskrivelsen af at den vågner op til optagelser, men det kan man gå ud fra.


Det er en sjældent forekommende feature på en DVB PVR, formentlig fordi der ikke er RTC på de SoC boards som typisk benyttes. Derfor spørgsmålet....?

Nu har jeg også skimmet manualen, og RF loop er forklaret meget præcist. Det er slået fra som standard for at holde stand-by strømforbruget under 1W.


Redigeret af JesperLund - 30-April-2011 kl. 18:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 18:18
Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue


Ikke på om den kan vågne op fra stand-by og optage, så hvis du stadig har boxen stående må du gerne lave en hurtig test...?

Jeg har skimmet manualen og kunne ikke finde svaret (ikke læst alle 100 sider, men søgt efter måske relevante keywords..).

P.S. Jeg er også mest til jetfly når det nu skal være, men er Cimber Air's små propelfly virkelig så langsomme?


Redigeret af JesperLund - 30-April-2011 kl. 18:31
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue


Ikke på om den kan vågne op fra stand-by og optage, så hvis du stadig har boxen stående må du gerne lave en hurtig test...?

Jeg har skimmet manualen og kunne ikke finde svaret (ikke læst alle 100 sider, men søgt efter måske relevante keywords..).

P.S. Jeg er også mest til jetfly når det nu skal være, men er Cimber Air's små propelfly virkelig så langsomme?
Jeg kan svare på, at den kan vågne fra stb - og optage. Men jeg har ikke mere boksen i mit setup - boksen blev returneret torsdagBig smile
 
Nix - jeg var i bilSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix - jeg var i bilSmile


Jeg havde glemt at du bor i Kastrup, og af gammel vane forbinder jeg altid Kastrup med lufthavnen, beklager....Smile
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix - jeg var i bilSmile


Jeg havde glemt at du bor i Kastrup, og af gammel vane forbinder jeg altid Kastrup med lufthavnen, beklager....Smile
Ja - og det mest fjantede Jesper - jeg er jo luftfartsmand, men af forskellige årsager valgte vi at køre i bilTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 22:05
25 min med Cimber...
Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Boksen fra YouSee - hvor jeg - i modsætning til Hother - ikke oplever larm - koster 2.695 kr., men så har den også to tunere. Kan altså optage på en kanal, mens man ser TV på en anden. En anden fordel ved boksen fra YouSee er, at man kan leje den og efter 6 mdr. kan opsige lejemålet. Den er altså til at komme af med igen.
Jeg har også YouSee boksen og blev overrasket, da jeg fandt ud af, at man ikke skal aflevere boksen, når man opsiger sit abonnement. Ekspedienten i TDC butikken sagde, at selvom man opsiger det efter de obligatoriske 6 måneder, så er boksen herefter éns ejendom. Det vil reelt sige, at man kan købe den til 5- 600 kr., hvis man bare er villig til at binde sig for 6 måneder.
Nu har jeg dog kun fået det at vide af ekspedienten i butikken og hun kan naturligvis have taget fejl, men hvis det ikke er tilfældet er det jo en billig måde at få en YouSee harddiskoptager...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu