recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg harddisk recorder HR550c modtaget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg harddisk recorder HR550c modtaget

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lg harddisk recorder HR550c modtaget
    Sendt: 14-Maj-2011 kl. 21:05
Hej alle
Jeg har modtaget min hr550c fra Lg
Er der nogen ting i Vil have testet?
Til top
MartinSN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinSN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 09:09
Hej
 
Jeg vil meget gerne spørge om følgende. Hvis du laver en optagelse via DVB-C eller DVB-T, er det så mulig via en DLNA opkobling til en PC at kopiere optagelsen over på PC'en (kodefri selvfølgelig)? alternativt over på en direkte tilkoblet USB harddisk?
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Hej
 
Jeg vil meget gerne spørge om følgende. Hvis du laver en optagelse via DVB-C eller DVB-T, er det så mulig via en DLNA opkobling til en PC at kopiere optagelsen over på PC'en (kodefri selvfølgelig)? alternativt over på en direkte tilkoblet USB harddisk?
Hej Martin
Nej, dette er ikke muligt pga. den digitale kopisikring som der ligger på maskinen. 
Du kan ikke finde nogen maskiner som kan optage på dvb-c med mulighed for at kunne flyttet optagelsen over på din pc ud over hvis du laver en løsning med et mediecenter/htpc og en tv tuner der til, så kan du.

Du kan derimod godt bruge DLNA til at streame HD film fra computeren/nas til HR550c.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 10:30
Du kan med Blutinum DVB-C optageren, kopiere optagelserne over på en PC, og afvikle det via DNLA. Eller blot flytte USB-harddisken over i USB-porten på de TVet, og så afvikle optagelserne derfra. Er helt ukodet.
Men det er så også en ren optager. Den skal have en Blu-ray afspiller ved siden af.

Hvordan oplever du hr550 sådan helt overordnet? Lever den op til dine forventninger?
Havde selv hænderne i Samsungs alternativ sidet år, og var enormt skuffet. Syntes den fejlede på en lang række områder.
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Du kan med Blutinum DVB-C optageren, kopiere optagelserne over på en PC, og afvikle det via DNLA. Eller blot flytte USB-harddisken over i USB-porten på de TVet, og så afvikle optagelserne derfra. Er helt ukodet.
Men det er så også en ren optager. Den skal have en Blu-ray afspiller ved siden af.< ="utf-8">

Der kan man bare se, den funktion havde jeg slet ikke opdaget på min fars maskine..

< ="utf-8">
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Hvordan oplever du hr550 sådan helt overordnet? Lever den op til dine forventninger?
Havde selv hænderne i Samsungs alternativ sidet år, og var enormt skuffet. Syntes den fejlede på en lang række områder.
Nu har jeg haft den siden igår, og mine første tanker er at den fungere ganske godt. 
Menuen er meget simple bygget op, den er let at sætte til at optage via EPG guide, samt manual optagelser. 
Jeg er dog ramt at at min udbyder (glentenvejen) har rigtig dårlig signal efter deres omlægning her 1 april, men dette skulle der blive rettet op på.
Den er yousee og Stofa godkendt på DVB-C tuneren, og jeg går ud fra at den også er boxer godkendt.
Der er plads til et kort i maskinen også, således at man kan se kodet programmer. 

Jeg har lige hurtigt leget med DLNA sammen med min synology og Freenas, og det har virket super godt via netværkskabel. Nu skal jeg lige have testet dens indbygget Wifi.

Selve netcast (internetfunktionerne) er ikke særlige gode, da der kun er Youtube, Accuweather og Picasa (billeder), der havde jeg gerne set deres nye smarttv funktioner såsom Plex, Viaplay, SF anytime og Headweb

Men pt er mine oplevelser ganske gode, på en skala fra 0 til 10, vil jeg gi den et 8 tal pt. 
< ="utf-8">< ="utf-8">
Til top
taif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 22:35

Kan du bruge maskinen til andre ting imens den optager, f.eks se dvd eller indtaste nye optagelser?

Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 20:19
Hvor meget larmer blæseren? Sætter den autokapitler ind når den optager, hvis ja hvor store mellemrum er der mellem kapitlerne? Er den så inteligent som Sony analog afspillere, hvor kapitlerne for det meste starteer når reklamerne er slut. Kan man indstille for langt frem man skal komme når man trykker pil frem? Er der time shift?
 
 
Til top
Boardman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 20:25
Når man optager ved hjælp af EPG guiden, kan man så sætte en tid den skal optage i, efter EPG program slut tiden?
Til top
MartinSN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinSN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 22:34

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?



Redigeret af MartinSN - 01-Juni-2011 kl. 22:42
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af taif taif skrev:

Kan du bruge maskinen til andre ting imens den optager, f.eks se dvd eller indtaste nye optagelser?

Jeg har haft mulighed for at bruge maskinen til at se film fra Bl.a. tidligere optagelser samt fra DLNA, jeg har ikke prøvet at lave nye optagelser mens den var igang, jeg vil teste det i aften.
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Hvor meget larmer blæseren? Sætter den autokapitler ind når den optager, hvis ja hvor store mellemrum er der mellem kapitlerne? Er den så inteligent som Sony analog afspillere, hvor kapitlerne for det meste starteer når reklamerne er slut. Kan man indstille for langt frem man skal komme når man trykker pil frem? Er der time shift?
 
 
Jeg har ikke lagt mærke til den mens jeg har set tv, men jeg lagde mærke til blæseren da der ikke var nogen musik eller snakken i stuen, så kunne jeg svagt høre den, men allerede da jeg begyndte at gå, så kunne jeg ikke høre den mere, så det er meget lavt.
Den laver desværre ikke kapitler :(

Den har Timeshift, men det er ikke slået til fra standart, så det skal man selv slå til før det er aktiveret :-/
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Boardman Boardman skrev:

Når man optager ved hjælp af EPG guiden, kan man så sætte en tid den skal optage i, efter EPG program slut tiden?

Det har jeg desværre ikke haft mulighed for at ændre på :( Men jeg hørt at der skulle komme en forbedring af EPG i nær fremtid således at EPG opdatere sig selv flere gange om dagen, så man kommer så tæt på udsendelses start som muligt.
Men ellers kan man jo altid lave en manual optagelse, så kan man selv bestemme hvornår den skal starte og slutte.

Den kan dog maks optage 5 timer af gangen. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu