recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg harddisk recorder HR550c modtaget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg harddisk recorder HR550c modtaget

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
ke1d Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ke1d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:23
Hej
 
Det lyder til den er den maskine jeg skal have :-) Når jeg nu ikke SONY vil lave en, så jeg kunne få en der matcher mit tv :-(
 
Jeg har set den til ca 2.800,- har nogen set den billigere? Helst i Københavnsområdet.
 
Men lige et par spørgsmål først:
 
Så vidt jeg kan se af jeret snak ovenfor, så kan man kopiere en digitalt optaget film til en USB-hardisk, og dermed brænde den ned på en DVD fra sin pc, er det rigtigt forstået? Når altså der er tale om film på almindelige digitale kanaler som ikke kræver et specielt kort, f.eks. DR1, DR HD, TV2, TV3.
 
Kan man tilkoble en videomaskine, så man kan kopiere sin gamle film til harddisken, og bagefter via USB-harddisk og pc brænde den på en DVD?
 
/Ke1d
Til top
Skouborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juni-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skouborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 20:50
Jeg har kigget lidt på denne model og et par andre og forhørte mig på en Sony HD optager i det lokale Sony Center, men de kom med en lidt sjov historie......passer den ?
 
Sony gutten sagde at de ikke solgte HD optagere længere fordi der om kort tid ville blive lukket/scramblet signalet så man ikke længere kan optage fra de digitale kanaler.
 
Det lyder som en "and" Tongue, men er der nogen som kan af/bekræfte dette inden jeg kaster nogle tusinder efter en HD optager ?
 
Til info har jeg Stofa kabel-tv igennem den lokale antenneforening.
 
/Skouborg
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:39
kan du køre antennesignalet ud via HDMI til tv eller skal du bruge antennekabel mellem HDD og tv'et?

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af ke1d ke1d skrev:

Hej
 
 
Jeg har set den til ca 2.800,- har nogen set den billigere? Helst i Københavnsområdet.
 
 
/Ke1d


I det nye Bilka katalog (gældende fra tirsdag d. 14/6 - 18/6) side 43 er den på tilbud til 2499,-


Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:49
Jeg har kigget lidt på denne model og et par andre og forhørte mig på en Sony HD optager i det lokale Sony Center, men de kom med en lidt sjov historie......passer den ?
Sony gutten sagde at de ikke solgte HD optagere længere fordi der om kort tid ville blive lukket/scramblet signalet så man ikke længere kan optage fra de digitale kanaler.
Det lyder som en "and" Tongue, men er der nogen som kan af/bekræfte dette inden jeg kaster nogle tusinder efter en HD optager ?
Til info har jeg Stofa kabel-tv igennem den lokale antenneforening.
/Skouborg
Ja det er vist en rigtig rappeand, er de så også holdt op med at sælge tv?
Iøvrigt har Sony slet ikke nogen  digitale HDD at sælge måske derfor.


Redigeret af johnny57 - 10-Juni-2011 kl. 22:49
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Skouborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juni-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skouborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 00:56
@Sylvest
 Det er blot alm antenne kabel som køres fra antenne stik i væggen. Der er ikke en "boks" med fra Stofa.
 
 @Johnny57
Synes også det lød helt sindsygt Big smile


Redigeret af Skouborg - 11-Juni-2011 kl. 00:58
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 09:59
Kan den optage et program, mens man ser et andet (Twin-tuner), da vores tv ikke kan MPEG4?

/Tommy
Til top
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:13
Hej
 
er der noget nyt med dette spørgsmål.
 
Så vidt jeg kan se af jeret snak ovenfor, så kan man kopiere en digitalt optaget film til en USB-hardisk, og dermed brænde den ned på en DVD fra sin pc, er det rigtigt forstået? Når altså der er tale om film på almindelige digitale kanaler som ikke kræver et specielt kort, f.eks. DR1, DR HD, TV2, TV3.
 
Syntes ikke jeg kan se svaret er der nogle der har testet ?
Hvad program skal man E.v.T bruge på PC ?
 
mvh
Per
 
Til top
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:21
Hej
 
Hvad har den af tilslutninger bag på tænker på Scart ind/ud ? Antal HDMI ud?.
 
Syntes ikke det står på feks elgigantens hjemmeside.
 
Mvh
Per
 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:02

Slettet



Redigeret af fltk - 30-Juni-2011 kl. 13:03
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hampeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampeter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Kan den optage et program, mens man ser et andet (Twin-tuner), da vores tv ikke kan MPEG4?

/Tommy
 
Nej, den har kun 2 tunere, én til kabel og én til antenne, så det kan kun lade sig gøre, hvis du kan modtage på begge måder!
Til top
Hampeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampeter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

Hej
 
Hvad har den af tilslutninger bag på tænker på Scart ind/ud ? Antal HDMI ud?.
 
Syntes ikke det står på feks elgigantens hjemmeside.
 
Mvh
Per
 
 
1 SCART og 1 HDMI (out)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu