recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til en HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til en HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til en HTPC
    Sendt: 24-Maj-2004 kl. 12:47
Hej dav,

Efter den dårlige oplevelse af Denvers DVD optager fra Netto - jeg har nu bestemt mig for at bygge noget selv.

Vi kan lige starte med lidt hardware specs.
Jeg har følgende:
Via Epia V10000 bundkort med en 1Ghz VIA C3 CPU. (Har indbygget GFX med TV Out, samt lyd kort)
512Mb ram
40Gb HD
LiteOn DVD brænder
Terratec Cinergy 400 TV tuner kort
ATI remote Wonder

Det hele spiller også helt fint sammen. Jeg har installeret XP og div. drivere osv. Men jeg mangler noget software som man kan optage direkte fra TV tuneren til DVD eller til HD. Og selvfølgelig skal den kunne programmeres til at optage på tid.
Det hele skulle kunne køres fra min fjernbetjening! (dvs menu baseret - skal kunne gøres via  TV'et) Gerne afspilling af mp3 og visning af jpg billeder - men ikke et krav. Nogen der har nogle ideér ???
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 15:32
Prøv at kigge på http://myhtpc.net/ og http://www.gottvpvr.com/

Redigeret af boborg
Til top
hanmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 16:06

Jeg har prøvet sageTV fra www.sage.tv og showshifter fra www.showshifter.com - begge udemærkede programmer. SageTV virker umiddelbart som klart det bedste til at bygge en "hardcore" digital videooptager. Begge kan sættes op med XML TV, så du får dansk EPG - omend det er en smule besværligt.

Hvordan performer VIA bundkortet mht. optagelse, nu dit TV kort ikke har hardware MPEG encoding? (Som fx. Hauppauge PVR kortene)

Hvilket kabinet har du købt?

Mvh

- Kim

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 17:46
Måske på plads at præcisere at SageTV kun er til hardware Mpeg kort og ikke et Terratec Cinergy 400 TV tuner som angivet.
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 18:52

Jeg må indrømme at jeg ikke har nået til det punkt endnu! Jeg har leget med tanken længe - men ledt efter softwaren.. Hardwaren er bare smidt i .. har kikket lidt på openhtpc (openhtpc.sf.net) som er OpenSource. Det virker faktisk ret godt - men det kan ikke optage :(

Jeg har puttet det hele i et Aopen H340A kabinet, dog så passer Tv tuneren ikke i da det kun er halv højde PCI pladser. Men igen hvis jeg får det hele til at spille så finder jeg et andet kabinet.

Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2004 kl. 18:54
Men jeg har også set på på InterVideos WinDVD Recorder. Det burde jo kunne optage direkte fra tv tuneren og ud på DVD brænderen. Og på deres hjemmeside står der "PIII 1GHz for direct recording" så det burde måske virke .... Nogen der kender til programmet ??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 09:35

Jeg har prøvet WinDVD recorder sammen med mit tidligere ATI all in wonder grafikkort. Den version jeg prøvede var noget ustabil og filerne var ikke SVCD kompatible, som Intervideo ellers hævdede. Det er dog 1½ år siden, så der kan være sket meget i mellemtiden. Jeg selv er gået over til hardware encoderkort, nemlig Hauppauge PVR250 og Nexus-S, som begge giver fremragende billedkvalitet og kompatibilitet.

Flemming

Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 12:14
Jeg har også kikket på det Hauppauge PVR250 kort .. Der ser jo lovende ud - men hvordan med lyd? Skal man  have et stort fint lydkort også?
Og Microsoft har lavet en XP multimedia center edition halløj, er der nogen der ved om sådan et PVR 250 kort vil kunne bruges til optage sammen med MCE?
Til top
hanmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 08:26

Du behøves ikke noget specielt lydkort.

Jeg har selv et PVR250 kort, og er vældig glad for det. Det spiller rigtig godt sammen med SageTV.

Jeg har iøvrigt købt et CoolerMaster ATCs kabinet (610) - men for dælen, hvor er det stort :-) Men det fede er at der er plads til div. kort samt 2 DVD drev. Havde faktisk også kigget på dit AOpen kabinet, men netop pga. højden på kort gik jeg væk fra det. Derefter kiggede jeg på shuttle kabinetterne - men det er lidt for billige at se på og noget klodsede. Ikke noget der hører hjemme i en stue.

Har du checket om du kan bruge VIA's PCI riser kort til at lægge kortet ned? Vil det fungere i dit AOpen kabinet?

shg.dk har nogle meget lækre SilverStone kabinetter som de lige har fået hjem. Så dem nede på Cebit og det er absolut noget man ville kunne place i sin stue, uden at fruen tænder helt af. Prisen er bare lige høj nok.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu