recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg vil ikke sætte spørgsmåltegn ved anmeldelsen. Jeg syntes bare at produktet fortjener at få nogenlunde normale betingelser. Her tror jeg simpelhen at Hothercrum er ekstraordinært


Det får Anthem MRX 700 så også for Christian kommer med lydtryksmålere osv på fredagSmile



For at sætte tingene i perspektiv - hvilken gain har du valgt i ARC.?
Jeg ved at de i tapeconnections demo rum ligger på ca 6 dB......det samme gør Christian . Min ligger på ca 3 dB.
Inde i ARC Can man under advanced laver et slope som din SMS boks også kan . Det bliver spændene læsning når du bliver færdig
Jeg tror bare at dit rum kræver sær behandling

Christian som kender mit rum rigtigt godt har foreslået mig 7Smile


Prøv at sætte den på 0db = minimum bas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:11
@p.las, jamen jeg prøver mig lidt frem til jeg finder det som jeg mener er rigtigt Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las, jamen jeg prøver mig lidt frem til jeg finder det som jeg mener er rigtigt Smile
Jeg gik stærkt ud fra at du gik ud fra den automatiske kalibrering.? 
man kunne selvfølgelig også tilføje Egen efter kalibrering i anmeldelsen "ikke at jeg kræver det"
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 
Prøv at sætte den på 0db = minimum bas

John hvad står den på nu.? Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las, jamen jeg prøver mig lidt frem til jeg finder det som jeg mener er rigtigt Smile
Jeg gik stærkt ud fra at du gik ud fra den automatiske kalibrering.? 
man kunne selvfølgelig også tilføje Egen efter kalibrering i anmeldelsen "ikke at jeg kræver det"
Det I hørte under jeres besøg, var den automatiske 5-set kalibrering. Men der er så mange muligheder i ARC-programmet, så man manuelt kan ændre på opsætningen, og det er det som jeg "Øver" mig lidt på. Men både mine egne oplevelser, manuelle ændringer, og endelig lyden efter prof-besøg er/vil blive beskrevet i min anmeldelseSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 
Prøv at sætte den på 0db = minimum bas

John hvad står den på nu.? Smile
6LOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@p.las, jamen jeg prøver mig lidt frem til jeg finder det som jeg mener er rigtigt Smile
Jeg gik stærkt ud fra at du gik ud fra den automatiske kalibrering.? 
man kunne selvfølgelig også tilføje Egen efter kalibrering i anmeldelsen "ikke at jeg kræver det"
Det I hørte under jeres besøg, var den automatiske 5-set kalibrering. Men der er så mange muligheder i ARC-programmet, så man manuelt kan ændre på opsætningen, og det er det som jeg "Øver" mig lidt på. Men både mine egne oplevelser, manuelle ændringer, og endelig lyden efter prof-besøg er/vil blive beskrevet i min anmeldelseSmile 

Udmærket. Jeg ser frem til at høre den igen. hvad med tilgængeligheden i ARC. altså hvor ligetil den er? er det også med.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 
Prøv at sætte den på 0db = minimum bas

John hvad står den på nu.? Smile
6LOL

Hmm, måske den skulle ned så Embarrassed hvad med mellemtone og diskant.? men det var alligevel noget ARC'en havde udregnet ikke?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:56

Til Info har jeg talt med John omkring de ting og oplevelser han oplevede efter jeg var kørt, da han selv foretog en ny ARC kalibrering. Der ramte han ikke den "lyd" som jeg efterlod ham med.
Det vil næsten altid hjælpe at sætte Room Gain lidt op.

Anthem, Integra, Pioneer eller hvad der nu står på receiveren er absolut ikke plug and play løsninger. Det kan godt være de har en eller anden form for Auto setup, det er bare 9 ud af 10 gange det absolut ikke er den optimale løsning. Den erstatter ikke et par gode øre og en potion tålmodighed og erfaring.Wink
Fælles for alle receivere får man mest ud af at lade en fagmand lave en kalibrering med de erfaringer og redskaber som han han med i rygsækken.

Jeg vil skrive under på at Anthem absolut lyder rigtigt godt, det samme gør en del andre receivere.
Til prisen kan jeg kun komme på et andet mærke jeg også ville sige er rigtigt godt, ikke at der ikke findes flere at vælge imellem, jeg er bare ikke stødt på på dem, der er altid fordele og ulemper ved de forskellige muligheder. Det er derfor der findes en del forhandlere der gør et stort nummer ud af at demonstrere de forskellige muligheder.

Det der er fedt ved Anthem er deres ARC og den virker rigtigt fornuftigt, selvfølgelig kan den ikke kurere en total dårlig rumakustik, men den hjælper til så lyden bliver det meget bedre.

John har nogle problemer med hans bas i de dybe områder, det er ikke usædvanligt at man oplever problemer i basområdet, men de er meget tydelige i Johns tilfælde, derfor han han også anskaffet en separat rumkorrektions boks, der kan trylle lidt i de områder hvor problemerne er størst.
Den kalibrering skal jeg nok fortage når jeg kommer forbi næste gang. Så kommen han til at smile for alvor igen.Wink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Den kalibrering skal jeg nok fortage når jeg kommer forbi næste gang. Så kommen han til at smile for alvor igen.Wink

Det glæder jeg mig til at høre, John har inviteret til lytning engang efter du har været forbi.! 

Jeg kan kun anbefale at få besøg af dig Embarrassed

Jeg har stadig til gode at høre dette nr hos dig: http://www.youtube.com/watch?v=qFxge8uhFyY <-- denne gang den rigtige vers.


Redigeret af Kenzo85 - 23-Maj-2011 kl. 18:23
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Okay? Det er bare.. Syntes der kommer nye Onkyoer hele tiden - deres line up er sindsygt.. Ikke udover at de bliver anbefalet til alle, så har jeg ikke lagt mærke til noget hype ud over det sædvanlige..
 
Definér "hype"?


Ja det er jo det.. Jeg mener nok den mængde af interresse der har været rettet mod Anthem.. Jeg oplever det måske lidt ekstra da jeg selv er ret hyped.. LOL Ville bare høre om det var noget man har set før.. Såå.. Interesse, ikke "hype"..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Okay? Det er bare.. Syntes der kommer nye Onkyoer hele tiden - deres line up er sindsygt.. Ikke udover at de bliver anbefalet til alle, så har jeg ikke lagt mærke til noget hype ud over det sædvanlige..
 
Definér "hype"?


Ja det er jo det.. Jeg mener nok den mængde af interresse der har været rettet mod Anthem.. Jeg oplever det måske lidt ekstra da jeg selv er ret hyped.. LOL Ville bare høre om det var noget man har set før.. Såå.. Interesse, ikke "hype"..

Kig på hvor mange som har Onkyo 605/6/7/8 og Pioneer LX-71/2/3 eller Pioneer LX-81/2/3.

Efter min mening er dé produkter hyped. En heeeel del endda. Synes mærker som Marantz og Yamaha er ret undervurderet taget i betragtning hvor godt de spiller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu