recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVB-T modtager ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste DVB-T modtager ?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 09:04

Hej "Bulgarien"!

Tak for den fine anmeldelse - jeg har lige et par nysgerrige spørgsmål:

Ved du om man selv kan opgradere harddisken i Force 530? Jeg har en fiks idé om at 160 GB er minimum, da børnene nok vil insistere på at alt "Kaj & Andrea" og "Bamse og Kylling" bliver optaget og aldrig slettet!

Jeg går ud fra at de op til 60 timers optagelse er ikke-komprimeret - dvs. at det er det originale DVB-T signal der gemmes?

Er der scart-ind og encoder, så man evt. kan optage signalet fra en tilkoblet DVB-S tuner?

Mon nogen ved om prisfaldet på 530 skyldes at de er på vej med en ny model med større HD?

Personligt sidder jeg og vakler mellem at "købe nu" og så at vente på at Arions AW-9300PVR med 2 tunere (DVB-T og DVB-S) samt op til 300 GB HD kommer til Europa (og at den bliver til at betale!).

På forhånd tak!
Anders



Redigeret af A.Morup - 31-Marts-2006 kl. 09:24
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 08:19
Jamen jeg har skam fortalt om mine erfaringer 

Læs selv her...
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 08:02

Jamen, hvorfor skal det være en hemmelighed?

 Hvis andre lige som dig, lægger mest vægt på to tunere, og du kender stedet, pris og har afprøvet modtageren, så fortæl da om dine erfaringer

Det er det tråden drejer sig om!

At give erfaringer videre, så vi i forummet kan finde frem til den bedste modtager efter smag og behov.

Jeg har fundet min. Har du også fundet din, så fortæl, til glæde for de fleste.



Redigeret af Bulgarien - 31-Marts-2006 kl. 08:18
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 06:40

Godt at du er glad for dit køb

Men jeg må altså lige korrigere, der findes efterhånden nogle stykker med 2 tunere i. Har selv hjemtaget en twin-tuner med 160 GB for 2300 inkl. fragt.

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2006 kl. 23:16

Såvidt vides findes der ikke nogen almindelige DVB-T modtagere med 2 tunere, så du forlanger det umulige, og så til den lave pris!

Alternativt, -køb en ekstra  DVB-T scartmodtager og sæt den til videomaskinen

 

Hurtig anmeldelse af Force 530 T som jeg lige har modtaget  

Hold op den er lækker!

Det er absolut High-End kompromiløst billede og lyd.  og kabinettet er ligeledes eksklusivt med det mørkeblå display omkranset af krom.

Diverse billedeformater og lydformater og danske undertekster skifter fuldautomatisk! Det virker bare, helt uden at tænke på noget. 

Ufattelig nem og logisk brug, det bedste jeg hidtil har oplevet på noget elektronisk produkt!  herunder mit B&O udstyr, hvor Struer bestemt kunne lære en hel del!

 Alt på skærmen er på dansk, - nu kan selv jeg finde ud af det, hvilket ikke siger så lidt!!

Fjernbetjeningen er i en rigtig god kvalitet og ligger fantastisk godt i hånden, og sendestyrken er formidabel og den reagere  uanset hvordan du vender og drejer den (ligesom B&O ) Knapperne reagere fint og er forskelligt udformet, så man kan føle sig frem.

230 volt netstikket er oveni købet radiostøjdæmpet, hvilket kun B&O leverer i forbindelse med deres fjernsyn for perfekt modtagelse. Der er virkeligt er tænkt over alle de detaljer, der er med til forbedre den i forvejen omhyggelige signalbehandling    

Den maskine er svær at overgå, men de har jo også haft et par år til at finpudse den i, i forbindelse med satelitmodtagelse  

Læg dertil de mange avancerede,  men meget nemme muligheder for optagelser på den indbyggede 80 GB harddisk og styring af andet fremmed udstyr,og hjælp til  betjening via Beo4 fjernbetjening for dem som har B&O fjernsyn (www.one.remote.dk).

Alle andre kan glæde sig over at Force 530T fjernbetjening er programmerbar til de mest populære TV modtagere o.a. på markedet

Til kun 2095,- kroner (vejlendene udsalgspris ca 4700 kroner) hos www.hifishoppen.dk  (e-mærket) er det et ualmindeligt godt køb efter min mening.

Direkte link herunder

http://hifishoppen.dk/digital_tv_/_dvb_t/dvb_t_modtagere/for ce_530t_da.html

 Der er kvalitet for alle pengene og meget ekstra til. 

Digiality 302 med 80 GB harddisk som jeg prøvede først, må jeg sige opleves som Fætter BR legetøj til sammenligning, og den var faktisk  kun 100 kroner billigere i forbindelse med fælleskøbet. Uden fælleskøb er den 200 kroner dyrere!

 Jeg har altså allerede prøvet nogle forskellige modtagere, men ingen bare tilnærmelsevis lever op til denne modtagers kvaliteter.

Jagten på den perfekte dDVB-T modtager er faktisk sluttet for mit vedkommende, heldigvis dagen før premieren!

Men det var jo faktisk heller ikke så svært, da denne jo allerede er kendt som markeds bedste, men det kunne jo være at en billig "no name" var lige så god

Herunder er et direkte link til Force danske brugsanvisning, der i klart sprog fortæller om de mange brugervenlige funktioner, ialt  58 sider, der punkt for punkt i klart dansk sprog, detaljeret og præcist og illustreret  fortæller hvordan modtageren bruges, uden at efterlade nogen tvivl om brugen!

 http://www.force.tv/ref.aspx?id=992

Flot og imponerende arbejde af Force.  Det er derfor, vi er stolte over  at være danske!

Produkt detaljer:


High-End lyd og billede modtager med indbygget 80 GB harddisk og 2 kortlæsere

Automatisk modtagelse af Dolby Digital Sound lyd (A3/5.1)  når det udsendes

Een knaps optagelse. (ca 60 timers total optagetid) 
Hurtig og simpel tilslutning med forud indstillede programpakker og kategorier 
Simpel kanal sortering
4 dages EPG  (TV program oversigt der kan optages fra)
Ventefri teksttv (7000 sides hukommelse) med undersider
Forældre kontrol
IR Blast - automatisk trådløs kontrol af din video, HI-Fi anlæg, m.m.
S/PDIF både phono og optisk digital lyd udtag
Lydstyrke kontrol
Nem installations vejledning via skærm. 
Fuld kanal søgning
Automatisk tilpasning af billedformatet - 16:9 / 4:3
Timeroptagese 
Programmerbar fjernbetjening, ikke retningsbestemt
Programmerbare genvejstaster
5000 programmerbare kanaler
Tilslutninger;
Serial port
TV og VCR/AUX- scart
Analog Hi-Fi udtag R/L
UHF modulator
Digital Hi-Fi udtag S/PDIF (optisk og phono stik)

  



Redigeret af Bulgarien - 30-Marts-2006 kl. 23:58
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 07:55
Der er så vidt jeg kan se ikke 2 tunere i den. Så du er tvunget til at se det du vil optage, ellers tak 
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 00:16

 

Endnu en test over Force 530T .

homecinemachoice.com skriver bl.a.

Force 530T are pretty expensive (.. )  but you do get and excellent picture and sound for you money", ("excellent" kan oversættes til fortræffelig eller ypperlig!)

 og det til en pris på ca 4700 kroner,-  mere end dobbelt så høj som konkurrenterne!

Idag fås den enkelte steder i Danmark til under 2500 kroner.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=5002



Redigeret af Bulgarien - 31-Marts-2006 kl. 00:00
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 23:02

Så må det være en blindtest! 

Testen kan kun bruges som et fingerpeg, selvom den dog bekræfter den meget positive omtale som Force 530 rent faktisk er tildelt rundt omkring på nettet.

Det skyldes sikkert at det er en solid og afprøvet model der har nogle år på bagen, hvor opdateringer har fjernet alle de fejl man kunne tænke sig, og til den høje pris er der helt  sikkert brugt betydeligt bedre komponenter end normalt, hvilket uden tvivl  er med til at give "excellent" billed og lyd.

Nu kommer den til test hos mig, -uden bind for øjnene !



Redigeret af Bulgarien - 29-Marts-2006 kl. 00:42
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 21:49
En test uden beskrivelse af billedkvaliteten
Bent
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 19:21

Vedr.den bedste digitale modtagere er der faktisk allerede foretaget en "test" i vores broderland Sverige.!

(faktisk er det en ægte blindtest  , se næste indlæg)

Selvom den er en lidt ældre model kommer Force 530 t med 80 GB harddisk ud som klar vinder med påhæftet diplomet "BEST I TEST "

Den viser selvfølgelig danske undertekster.

Den fås lige i øjeblikket kraftigt nedsat, fra 4700 kroner til omkring 2100 kr hos hifishoppen.dk som iøvrigt er e-mærket 

... og nu har jeg bestilt den!

 

Direkte link til hifishoppen.dk

http://hifishoppen.dk/digital_tv_/_dvb_t/dvb_t_modtagere/for ce_530t_da.html

Direkte link til den svenske testrapport 

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=5566

 

 nr 1, Februari 2005
  -  NYA HETA PRODUKTER FÖR PRYLNÖRDEN
Det här är ett samlat test av sju digitaltvboxar för det marksända utbudet. Priserna på rena mottagare har gått ner väsentligt på senare tid och det här testet innehåller produkter från drygt 1500 kr upp till avancerade modeller med inbyggt hårddisk för flera gånger det beloppet.
Force 530T är en ganska så avancerad digitalbox för det marksända nätet. Det som framförallt skiljer modellen från flertalet boxar är den inbyggda hårddisken på 80 GB. Hårddisken innebär att Force 530T fungerar som en hårddisk-video och det är enkelt att välja vilka kanaler som ska spelas in. En annan finess med den här modellen är att den uppdaterar sin egen mjukvara över digitaltv-nätet, hur smidigt som helst.



bäst i test
 8/10

Andra produkter i stortestet:
Dilog DT-355 | Humax VA-FOX T | Nokia Mediamaster 260T | Sagem ITD64 | Thomson DTI2000 | TRIAX DVB 356T | 



Redigeret af Bulgarien - 30-Marts-2006 kl. 23:53
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 23:31

Oprindeligt skrevet af TVKnudsen TVKnudsen skrev:

Jeg har på Medions hjemmeside set 2 modeller som efter  data at dømme skulle være gode. Den eene til 49€, den anden med 80gb harddisk til 149€

Regn ikke med at de kan bruges med undertekster i Danmark.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TVKnudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 09:39
Jeg har på Medions hjemmeside set 2 modeller som efter  data at dømme skulle være gode. Den eene til 49€, den anden med 80gb harddisk til 149€

Har nogen prøvet dem ?
Jeg vil egentlig frygtelig gerne teste dem, men de sendes kun indenfor Tyskland.
Ved nogen om det er muligt at sende noget restante til poshuse i Tyskland, eller andre muligheder for at få sendt til en addresse i f. eks Flensborg

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu