recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:09
Anima hvor meget kender du til Opus Dacèn ?
 
Det er jo en helt anden pris den ligger i. Er den så meget dårligere ? Hvis man nu bare skal have en alm. dac med coax/spdif ind og analog ud, uden alt det gejl du skal have oven i :-) ? Deres dual mono Dac kit, koster jo kun 240 USD !
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:26
Det er squ ærgerligt du sidder fast. men virkelig et spændende projekt!Tongue
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:41
Jeg kender ikke til Opus-DAC'en, men den omtales af Russ og Brian som den mest oversete DAC. Folk som besøger siden kender den jo pga. deres Buffalo-DAC. Jeg tror skam den er ganske fin - der er garanteret mere value for money. Wolfson chippen er jo en videreudviking fra den som sidder i Pioneer's reference kombi-afspiller.

Jeg mindes at have læst at Opus lyder en anelse mere digital i lyden hvorimod Buffalo lyder mere som rør-grej og analogt - så må du selv gøre dig klog på hvad det betyder.. jeg gør ikkeSmile

Nå, men jeg skal have fat i en netbrønd, noget kabel til at forbinde de enkelte kits samt nogle RCA-stik.. jeg kan købe det hele til en god pris via ebay, men så får jeg det først medio juliCry
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 21:12
Keg Gar lidt droppet at bygge en dddac. Tror den er for analog og kedelig at lytte på. Og så understøtter den ikke hi rez flac filer. Har godt nok fået bygget psu 'en. Men kan se at den ene ring trafo til opus DAC 'en skal være på 15 volt, og det er sådan en jeg har brugt i min psu, så kan jeg da i det mindste genbruge lidt :-) jeg vil spændt følge dit projekt, når du får de sidste ting fra eBay(kendte du ikke en der kunne skaffe til indkøbs pris ? ) og så vil jeg overveje om det er en buffalo eller opus jeg vil bygge.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 21:35
Jo, jeg kender en i Holland som kan skaffe en del kendte mærkevarekabler, stik og andet gejl til 1/5-1/8 af hvad det koster i butikkerne.. jeg er ved at skrive en besked til ham lige nuSmile

Jeg kan dog godt gå videre med DAC'en. Jeg har en del komponenter til Legato'en (de manglende komponenter skal dog findes inden den er færdig, så jeg tager nok lige en tur forbi el-lab på skolen mandag og ser om der tilfældigvis kunne være nogle)

Jeg regner med at skulle lave en slags shootout på et tidspunkt i løbet af sommeren. Jeg skal ærligt tilstå at mine erfaringer med eksterne DAC's er noget nær nul. Jeg har bare læst så meget godt om Buffalo-DAC'en at jeg tænkte jeg måtte prøve den. Ja, og så passede det lige med feriepengeneSmile Jeg kunne forestille mig at tage den under armen og så ind og høre den op imod nogle kommercielle produkter.. altså hvis man har lov til det..

Ellers må jeg stå for noget kommen-sammen halløj. Det gør jeg nok alligevel når jeg engang får tid og penge til at lave mine højttalere baseret på Quad ESL57
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:49
Legato'en er næsten samlet færdig nu.. der mangler kun 12 MOSFET's som der manglede i mit kit. Heldigvis har Brian så sent som i går sendt 12 opgraderede MOSFETs afsted uden beregning - 3 timer efter jeg skrev til ham! - god service!

I mellemtiden vil jeg se nogle videoer på youtube om hvordan jeg fjerner nogle SMD-komponenter nemmest for at modificere B2-kittet med de indkøbte Trident-reguatorer. Til sidst skal der loddes lidt komponenter på B2-PCB'et for at gøre det færdigt ligeså. Så er jeg efterhånden klar til at få sat dem sammen og få lyttet til noget musik
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:35
Har du fundet ud af hvad Buffaloen skal pakkes ind i :-) ? Noget hifi2000 kabinet eller bliver det ved træ, eller måske bare "out-of-box" LOLLOL
 
Det er i hvertfald nogen ret flotte indpakninger folk på twistedpearaudio forum, har fået lavet.


Redigeret af SilverLine - 18-Juni-2011 kl. 13:41
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:51
Jeg havde i starten en drøm om noget i kulfiber, men det bliver nok et hifi2000 kabinet - og ja, der er nogle som er ret vilde:


Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 16:29
Går det fremad med bygge projektet :-) ??
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 20:49
ja - men mangler stadig at modtage de manglende dele.. de sidder fast i tolden
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 17:00
De holder nok ferie sommeren over så ;-) Det er træls sådan noget.

Redigeret af SilverLine - 15-Juli-2011 kl. 17:00
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 17:04
Jep, det er det.. jeg har dog - såvidt jeg selv er klar over - samlet Buffalo-boardet og fået monteret trident-upgraden så der ikke skal røres mere ved den del af kittet. Jeg vil gerne have det hele i et 1U chassis, så jeg har lagt disse tridents ned.. det ligner en flyvemasineTongue

Mangler:

Montere jumper på Volumite
Lodde manglende komponenter på Legato
Teste Legato og strømforsyningerne (0 støj på udgange og korrekt forsyningsspænding)
Se om der kommer en masse sort røg og dommedag når det hele bliver forbundet.

Til sidst skal jeg have det i et chassis..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu