recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besøg hos CSN teknik – Anthem og Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesøg hos CSN teknik – Anthem og Integra

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.


det er en sandhed med modifikationen. de er ikke specielt sværre at trække - så længe der er masser af strøm at gøre godt med. og for at udnytte s150 dynamiske formåen ,kræver det en del effekt og strøm.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:29
Det var vel en MCA 50, ret vigtigt da der også fåes en A5 og P5, hvilket jo er en helt anden prisklasse. Nu er det MK sæt ikke specielt svært at trække.
SVP03
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Spændende læsning! Jeg kører selv med Onkyo's processor (Identisk indmad som Integra) inkl. Audyssey Pro. Jeg valgte Audyssey da det, som du siger, er meget mere fleksibelt og man han mulighed for, at lave præcis den target curve man ønsker. Hader også den gammeldags RS232 kommunikation, så Audyssey fik et par point på sin netværkskontrol.
Hørte du demoerne med effektforstærker slået til? For så siger din test jo ikke meget om effekten i de to receivere.
Jeg hørte begge receivere med MCA 5 sat til at trække fronterne. Af den grund har jeg også pointeret dette i mit indlæg, da, som du også skriver, en vigtig pointe. Grunden til, at Christian havde sat det op på denne måde er nok, at ingen af de to receivere er kraftige nok til at udnytte MK S150 fuldt ud ved referenceniveau. Så rigtigt, jeg fik ikke en fuldsgørende test af effektedelene i de to receivere, men nu var det også mere forfostærkeren og rumkorrektionen jeg var mest interesseret i, da jeg selv har en stereoforstærker til at trække fronterne.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak for en god beretning, og glæder mig over, at du sikkert kan genfinde dine observationer omkring Anthem lyd i min kommende anmeldelse af netop af AnthemTongue

Selv tak, jeg synes det er vigtigt, at vi som brugere af Recordere selv tager ud og lytter til grejet og derefter kommer med vores overvejelser af, hvad vi har hørt. Så det ikke hele tiden kun bliver teoretiske brand-diskussioner - a la "hvilken receiver skal jeg vælge" tråde - som jeg personligt synes, der er for mange af efterhånden.

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan det jo godt være man skal nuppe 2 Anthem effekttrin til min ANthem processor. Meen min NAD M25 bliver ikke udskiftet uden en sammenligning.

Uden at jeg har lavet en direkte A/B sammenlingen mellem disse to effektforstærkere, vil jeg sige, at Anthem MCA 5 nok er et bedre valg til film, da den er så super dynamisk og præcis/hurtig. Hvor NAD M25 er mere varm og behagelig i lyden (den er bestemt ikke dårlig, især ikke til musik). Men som du selv skriver, er det altid vigtigt med en sammenligning.   


Redigeret af Leviathan.jk - 01-Juni-2011 kl. 09:27
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 08:49
En ting der er vigtig at tage med i betragtningen, er det med at få den ordentlig integreret med resten af setuppet. Det er ikke nok "bare" at købe den rigtige receiver og så forvente at rumkorrektionen gør alt arbejdet. Der skal en hel del manuelt arbejde til for at få det til at lyde optimalt. Det er ikke nok at udstyret har de fine buzz words. Mine erfaringer er at det er de færreste DIY der kan få lyden til at stå helt lige i skabet.Wink
 
Man skal også gøre op med sig selv hvilke features ønsker min sig af udstyret, hvad har man brug for at receiveren skal kunne, skal den virke i flere rum som en multirums controller, har man brug for IP kontrol, skal der være flere HDMI udgange, streamings muligheder, IPad/IPod kontrol mm.
Er det bare en ren hjemmebio receiver. Har den nok effekt til at drive højtalerne eller skal der seperat effektforstærker på til alle eller nogen af højtalerne.
Der er nok at tage fat påWink
En ting er en god rumkorrektion, det er der flere modeller der har.
Hvis man selv vil rode med det og ikke ønsker andre der skal kome og sætte det op kommer man længst med Anthem. Dog er det langt fra en gør det selv løsning, da subwooferen også skal integreres ordentligt.
Jeg har ikke oplevet en kunde der selv vil rode med kalibreringen af Integra, det er ligesom at med Anthem forholder det sig lidt anderledes.
Hvis man ikke er vandt til at kalibrere og indstille receivere vil jeg klart anbefale man finder en god forhandler der vil påtage sig den opgave, da man vil få et bedre system, hvis det bliver opsat bedst muligt. 
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 23:55
Uden at have nogen direkte kendskab til hverken ARC eller Audyssey Pro. Så har jeg på fornemmelsen at når det kommer til det endelige produkt af ARC og Audyssey Pro - altså lyden, så er vi i "flueknepper" afdelingen.. (?) Jeg er sikker på man kan få et ret ens resultat, uanset hvilken man bruger.. For mit vedkommende handler det mere om hvad man er til, Anthem eller Onk.. Undskyld Intergra Smile 

Redigeret af Therien - 31-Maj-2011 kl. 23:58
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:



Tak for mini review.
 
Jeg gad godt ha en demo af en audy xt32 og ARC i mit rum:) darnit jeg er i tvivl nu lol.


Hvis der hjelper så er du ikke der eneste der er i tvivl
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 22:43
Tak for mini review.
 
Jeg gad godt ha en demo af en audy xt32 og ARC i mit rum:) darnit jeg er i tvivl nu lol.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan det jo godt være man skal nuppe 2 Anthem effekttrin til min ANthem processor. Meen min NAD M25 bliver ikke udskiftet uden en sammenligning.

2 effekttrin? Kører du aktiv deling siden du skal bruge mere end 7 kanaler?
Anthem effektrin er kun på 5 kanaler bortset fra billigste serie. De mener ikke at et alm. kabinet kan klare mere end 5 trin, kort sagt :-)

Altså et sæt MCA20 og MCA 50 eller A2 og A5

Redigeret af SVP03 - 31-Maj-2011 kl. 15:45
SVP03
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan det jo godt være man skal nuppe 2 Anthem effekttrin til min ANthem processor. Meen min NAD M25 bliver ikke udskiftet uden en sammenligning.
2 effekttrin? Kører du aktiv deling siden du skal bruge mere end 7 kanaler?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:32
Så kan det jo godt være man skal nuppe 2 Anthem effekttrin til min ANthem processor. Meen min NAD M25 bliver ikke udskiftet uden en sammenligning.
SVP03
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:24
Tak for de pæne ordWink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:57
Mange tak for en god beretning, og glæder mig over, at du sikkert kan genfinde dine observationer omkring Anthem lyd i min kommende anmeldelse af netop af AnthemTongue

Redigeret af Hother - 31-Maj-2011 kl. 15:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu