recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Markant lydniveauforskel afhængig af TV-kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMarkant lydniveauforskel afhængig af TV-kanal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Emne: Markant lydniveauforskel afhængig af TV-kanal
    Sendt: 02-Juni-2011 kl. 14:52

Hej

Jeg har et problem med, at der er en markant og irriterende lydniveauforskel, når jeg skifter mellem bestemte TV-kanaler.

DR1, DR2 og TV2 ligger på et lavt lydniveau. Resten ligger på et væsentligt højere lydniveau - det gælder blandt andet DR HD, DR K og DR Ramasjang samt en række svenske kanaler.
Lydforskellen er så stor, at jeg er nødt til at skrue op og ned, når jeg skifter mellem de to grupper af kanaler.

Jeg anvender almindelig stueantenne direkte ind i tv'et.

Mit tv (Pioneer PDP-LX5090H) er koblet til min forstærker (Pioneer VSX-920) via et digital optisk kabel (CT302-1000: ClickTronic Optisk digital audio kabel). Jeg anvender et surround 5.1 højtalersæt (Pioneer S-LX70).

1. Hvad skyldes denne markante lydniveauforskel?
2. Er der mulighed for at indstille forstærkeren/tv'et, så forskellen udjævnes eller en anden løsning?

Jeg har desværre ikke selv været i stand til at finde en løsning hverken i apparaternes manualer eller andre steder på nettet. Håber at der her er nogen, der kan hjælpe.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 15:01
Og jeg oplever forskel på DR og TV2! Nej, mener ikke du kan indstille noget Confused
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 17:05
TV2 er også meget lavere her. Sådan er det bare.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu