recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Humax BXR HD+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Humax BXR HD+

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 40>
Forfatter
Besked
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Spørgsmål til ejere af Humax BXR-HD+ og som udnytter 5.1 lyden på DR HD:
 
Sagemcom boksene (også den nye RT90) lider af et kendt problem med at afspilning af optagelser med 5.1 lyd (fra f.eks. DR HD) meget ofte kommer voldsomt ud af lip-sync når scenerne i det optagne er 'mørke'. Vi taler om ca. 30 sek. lip-sync problem, hvor lyden er foran - så snart scenerne igen bliver 'lysere' hakker lyden først voldsomt hvorefter den går i sync. Vælger man at afspille det optagne i 2.0 lyd (stereo) istedet er der ingen problem.
 
Så spørgsmålet er om I (ejere af Humax-boksen) nogensinde har oplevet tilsvarende problem ved afsilning af optagelser fra DR HD med 5.1 lyd ?
 
 
Har netop afspillet en film optaget fra DR HD med 5.1 lyd på min nyanskaffede Humax. Filmen havde mange mørke scener og det nævnte problem var ikke til stede. Tongue  (Krydser fingre)
Godt det samme for jeg har skiftet fra Sagem, netop for at slippe for dette problem. Sagem har været klar over problemet i over et år nu, men har intet gjort. Derfor "FARVEL SAGEM"
 


Redigeret af kanvas - 28-Februar-2012 kl. 12:46
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Spørgsmål til ejere af Humax BXR-HD+ og som udnytter 5.1 lyden på DR HD:
 
Sagemcom boksene (også den nye RT90) lider af et kendt problem med at afspilning af optagelser med 5.1 lyd (fra f.eks. DR HD) meget ofte kommer voldsomt ud af lip-sync når scenerne i det optagne er 'mørke'. Vi taler om ca. 30 sek. lip-sync problem, hvor lyden er foran - så snart scenerne igen bliver 'lysere' hakker lyden først voldsomt hvorefter den går i sync. Vælger man at afspille det optagne i 2.0 lyd (stereo) istedet er der ingen problem.
 
Så spørgsmålet er om I (ejere af Humax-boksen) nogensinde har oplevet tilsvarende problem ved afsilning af optagelser fra DR HD med 5.1 lyd ?
 
 
Har netop afspillet en film optaget fra DR HD med 5.1 lyd på min nyanskaffede Humax. Filmen havde mange mørke scener og det nævnte problem var ikke til stede. Tongue  (Krydser fingre)
Godt det samme for jeg har skiftet fra Sagem, netop for at slippe for dette problem. Sagem har været klar over problemet i over et år nu, men har intet gjort. Derfor "FARVEL SAGEM"
 
 
Tak for meldingen. Det lyder godt. Går ud fra at du også afspillede filmen i 5.1 lyd (altså at boksen er sat til multichannel output)
Overvejer nemlig selv at udskifte den gamle Sagem boks til Humax, når Boxer snart udsender i HD.
Det er også det eneste alvorlige problem Sagem-boksen lider af - udover ikke at understøtte DVB-T2 - synes jeg.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 13:20
Jeps!!!! Humax sat til multikanal og 5.1 signal godkendt af forstærkerens decoder. Sjovt nok som Dolby digital 5.1. Eftersom DRHD er HE-AAC lavede Sagem dette til DTS. Humaxén derimod til D.D.

Redigeret af kanvas - 28-Februar-2012 kl. 13:26
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 12:13
Hvad er nu det for noget ?
 
Havde i går aftes sat Humaxen til at optage serien Rita på TV2, men 11 min. inde i optagelsen kom der en tekst op på skærmen at optagelsen var afsluttet. Jeg ville så se i "GUIDE" om jeg kunne se noget der men til min forundring var EPG'en helt blank, intet om de forskellige programmer kunne ses, bare blank.
Det skal siges at jeg under ovennævnte optagelse skiftede imellem forskellige programmer samt "LIST" og "GUIDE" , så det kan jo være derfor eller hvad ?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 12:30
Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
 
Du mener altså en fejl fra Boxer, jo det kan måske godt være det der gør det, men jeg undrer mig over at optagelsen så stopper det burde den vel ikke selv om EPGen forsvinder.
 
Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
Det sker, hvis man foretager en kanalsøgning - også en manuel.

Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
Det sker, hvis man foretager en kanalsøgning - også en manuel.

 
OK, men det var jo ikke tilfældet her, jeg sappede rundt på de forskellige kanaler og valgte nogle af dem og var også i LIST og GUIDE
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
 
Sikker på at boxen ikke står på en svensk MUX? Så er den danske EPG væk. Det er et kendt problem med denne box.
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
 
Sikker på at boxen ikke står på en svensk MUX? Så er den danske EPG væk. Det er et kendt problem med denne box.


Helt sikker,da jeg bor i det Nordvestjyske,og dermed ikke har mulighed for Svensk TV.
Og den er sat til dansk.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
 
Sikker på at boxen ikke står på en svensk MUX? Så er den danske EPG væk. Det er et kendt problem med denne box.


Helt sikker,da jeg bor i det Nordvestjyske,og dermed ikke har mulighed for Svensk TV.
Og den er sat til dansk.
 
Ligeledes her selv om jeg bor i Nordsjælland har jeg ikke nogen svenske kanaler i min favoritliste, jeg har kun Kanal Hovedstaden udover Boxer og Digit-TV's kanaler.
 
Det kan heller ikke være det der stopper en optagelse på boksen, tror jeg da ikke, med hvad er det så ? 
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har også før oplevet at EPG var væk,kan det ikke skyldes en fejl fra udbyderen.
 
Sikker på at boxen ikke står på en svensk MUX? Så er den danske EPG væk. Det er et kendt problem med denne box.


Helt sikker,da jeg bor i det Nordvestjyske,og dermed ikke har mulighed for Svensk TV.
Og den er sat til dansk.
 
Ligeledes her selv om jeg bor i Nordsjælland har jeg ikke nogen svenske kanaler i min favoritliste, jeg har kun Kanal Hovedstaden udover Boxer og Digit-TV's kanaler.
 
Det kan heller ikke være det der stopper en optagelse på boksen, tror jeg da ikke, med hvad er det så ? 
 
Prøv at kontakte importøren "MAX Nordic" direkte, eller skriv om problemet her:
 
 
Noget kunne tyde på at det har noget at gøre med softwaren.
 
 


Redigeret af kanvas - 10-Marts-2012 kl. 10:37
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 40>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu