|
Denon Ceol (N7) eller Marantz Melody (MCR603) |
Besvar |
Forfatter | |
Langemor84
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
Emne: Denon Ceol (N7) eller Marantz Melody (MCR603) Sendt: 15-Juni-2011 kl. 21:22 |
Hej Recorder-folk.
Min kæreste og jeg har købt hus og i den forbindelse får vi en ekstra stue... Vi indretter den ene stue som tv stue med surround osv. og den anden er en slags køkken alrum. Jeg har alt udstyret til tv-stuen, men nu kommer jeg til at mangle et anlæg i køkken alrummet. Mine krav er:
Jeg er kommet frem til, at det nok enten skal være Denons Ceol eller Marantz Melody system: De koster begge omkring 5000 kroner uden højtalere, men hvilken en skal jeg vælge? Er der nogen der har erfaringer med dem eller kender til fordele/ulemper? Og er der ellers noget jeg skal være opmærksom på for at få det op at køre? På forhånd tak.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:33 |
Pure har en hel række kompakte anlæg lige fra små transistorradioer til større anlæg. Alle med trådløs netadgang
|
|
9els1
Super bruger Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 16-Juni-2011 kl. 20:26 |
Jeg har lige sat min Marantz MCR603 op og første indtrykket er meget godt Den har en meget blød og behagelig lyd (i mine ører). Ingen problemer med at streame fra NAS eller at tilgå Internetkanaler/DAB. Airplay er også installeret på min og det fungerer ganske upåklagelig.
|
|
Shoot To Thrill
Junior bruger Oprettet: 22-Juli-2011 Sted: Dk Status: Offline Point: 22 |
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 16:09 |
Står i præcis de samme overvejelser. Stadigt tilfreds med din Marantz? Hvor købte du og til hvilken pris? Har selv fundet den ved en engelsk forhandler til ca 4100 http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=13239.
Nogen der ved om der er forskel på dén fra UK og så en købt i DK? Og hvordan er det egentligt lige, kommer der DK moms oveni?
|
|
9els1
Super bruger Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 17:44 |
Jeg er stadig ualmindelig godt tilfreds med min Marantz Jeg købte den brugt (i dette forum) af en der havde købt den i England (Mener også han havde givet lidt over 4200 inkl. Airplay opgradering).
|
|
Shoot To Thrill
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 22:13 |
Hvad jeg lige kan se har den ikke wifi, så internet forbindelsen skal vel sikres med et langt ethernet kabel eller alternativt en wireless bridge som denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=wireless+bridge&sp=all&pid=535102
Der har Denon n7 jo wifi. Til gengæld har Marantz jo en a og b højtaler port så der kan trækkes kabler til højtalerne i stuen Bruger du AirPlay og virker det som det skal... |
|
9els1
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 22:20 |
Man skal bruge et ethernetkabel. Jeg bruger Airplay dagligt (med både Iphone og Ipad) og det virker fremragende |
|
Shoot To Thrill
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 23:50 |
Tak for de hurtige svar
Får i den nærmeste fremtid enten bestilt en Marantz over nettet, eller venter på de endelige specs på Sony's ny G serie, mht højtaler udgange mm. Dog ikk sikkert at tålmodigheden rækker til det. Endnu engang tak for svar. |
|
mkt
Bruger Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 09:03 |
Man kan vel også bruge en airport express, hvis ikke der er mulighed for et langt ethernet kabel?
|
|
9els1
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 09:19 |
Jo, så kan man streame musik fra f.eks. en Iphone, men ikke tilgå Internetradio kanalerne (med mindre man så også streamer dem fra eksempelvis en Ipad ) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |