|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() Sendt: 20-Juni-2011 kl. 21:58 |
|
En beboer med ét tv, Samsung 22" LE22B546C4WXX, modtager alle tv-kanaler i Fuldpakken fra YouSee, men alle 11 HD-kanaler har næsten hele tiden kraftige pixeleringer. Derimod modtages alle SD-kanalerne uden problemer.
Der anvendes et godt, kort antennekabel fra vægstik direkte til tv'et. BER er nul og signalstyrke på HD-kanalerne er 88-90 (af 100). Jeg har ikke kunnet finde noget på internettet der fortæller om fejl i HD-tuneren på denne tv-model. Hvad kan problemet mon være? (Jeg kan se at der til dette tv er en firmware-opgraderingsfil klar fra Samsung (16.09.2010). Men der er ingen beskrivelse af hvad firmwaren er godt for. Inden jeg evt. installerer firmwaren, vil jeg gerne høre om andres erfaringer med dette tv). |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
![]() |
|
Er det muligt at teste med et andet TV på samme kabel, vægstik etc.
Alternativt kunne man prøve at sætte en af yousees samsung bokse til tv'et, og så tune kanaler gennem denne - blot for helt at udelukke installationen som synderen. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Ja, det burde vi gøre, men har ikke lige et tv eller en boks til rådighed. Han vil i stedet prøve i stedet at teste tv'et et andet sted i bebyggelsen. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det burde vi gøre, men har ikke lige et tv eller en boks til rådighed. Han vil i stedet prøve at teste tv'et et andet sted i bebyggelsen. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Hej Vilhelm.
Hvis der ikke er problemer det andet sted du prøver fjernsynet, så er du meget velkommen til at skrive til os.
Ved du om det antennekabel du bruger er dobbeltafskærmet?
Du kan læse mere omkring kabler i dette link:http://www.homeconnect.me/
Mvh Dan
|
||
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for det, Dan!
Der bruges et dobbeltafskærmet kabel fra TDC-butik (YouSee Ready-kabel). Det andet sted vil vi bruge et helt nyt kabel fra TDC-butikken. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Som skrevet så er du meget velkommen til at skrive, hvis det er.
Mvh Dan
|
||
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det pågældende tv, Samsung 22" LE22B546C4WXX, er nu testet et andet sted i bebyggelsen med et kort, nyt YouSee Ready antennekabel.
Resultatet var det samme: Alle HD-kanaler pixelerer. Jeg tror det er tuneren, den er gal med. Ejeren vil indlevere tv'et til forhandleren, men det kan godt tage nogen tid. Tour de France skal først overstås! |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Jeg skal hjælpe en bekendt med de samme. Jeg vil høre om dette antennekabel er godt, dobbeltafskærmet osv.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-radio/kabler/MC125101/monster-antennekabel |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Hej yousee og Vilhelm. Jeg har lidt det samme problem. Det har været oppe at vende før, men jeg har ikke fået gjort noget ved det. Jeg bruger Samsung HDboksen (den uden harddisk) som tuner. Jeg får med jævne mellemrum meget kraftige pixeleringer på HDkanalerne a ca et sekunds varighed. Jeg har kigget i boksens menu for at se om der er fejl på signalet, men jeg har altid BER på 0 selvom jeg har en lav signalstyrke på omkring -5 til -6. Der behøver tilsyneladende ikke være fejl på signalet for at der kan komme pixeleringer. MVH tvkartoffel
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er dobbeltafskærmet, guldbelagt og sikkert udmærket. Men 165 kr. for et antennekabel på 1 m er særdeles dyrt. Jeg kan ikke lige huske hvad TDC tager for et kabel på 1½ m, men det er ca. 100 kr. mindre, og andre forhandlere har endnu billigere kabler. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
![]() |
|
I det problem jeg har omtalt i denne tråd, er der konstant pixeleringer på HD-kanaler, og jeg er meget sikker på at det ikke angår antennekabel. Dit problem med HD-boksen tyder på udefrakommende forstyrelser, der formentlig kan undgås ved bedre antennekabel. De kortvarige forstyrrelser kommer muligvis fra bybusser. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |