recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 607 kliklyde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 607 kliklyde

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 607 kliklyde
    Sendt: 21-Juni-2011 kl. 16:23
Før i tiden kom der sådan en kliklyd fra receiveren hver gang den skiftede rundt mellem signal kilder, f.eks. fra Stereo signal over til Mutilchannel, så blinkede displayet lige ganske kort samtidig med den kliklyd kom, og man kunne se i displayet at teksten skiftede fra Stereo til Mutilch.

Jeg lavede så en factory reset i går, og kørte en ny Audussey i dag, og så er den kliklyd der ikke mere. Er det noget der skal være der eller kan man komme til at slå den fra? Umiddelbart så ser det hele ud til at fungere, men den kliklyd er bare forsvundet. Som om den signal kilde switch ikke siger en lyd længere.

Er det noget man skal reagere på?
          
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 16:27
Kan du ikke nøjes med én tråd til dine problemer med din reciever?Confused

Men "klik-lydene" stammer normalt fra relæer der skifter om mellem indgange, slår forskellige udgange til og fra osv. Men hvis lyden fungerer som tidligere så ville jeg ikke gide få grå hår over det.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 16:33
Jeg fandt ud af at dette problem var postet i et "forket" forum, så måtte jo hellere poste det her.

Men det er da underligt at det relæ du snakker om pludselig ikke kommer med de klik-lyde længere. Kunne da tyde på at det var ved at stå af eller noget?
          
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 16:54
Der findes mange relæer i din reciever. Det skulle vel ikke være fordi tidligere når du valgte stereo så valgte den "pure" eller noget lignende hvor diverse unødvendige kredsløb fra
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 17:01
Altså det tror jeg ikke. Det der "pure" hvad mener du med det?

Mit "problem" er bare at jeg har lagt mærke til, at efter en factory reset og en ny audyssey config, så klikker den ikke mere når den skifter signal-type.
F.eks. hvis jeg starter min PS3 op, så plejer den at klikke to-tre gange og så vælge multichannel, og står til multichannel ved XMB (dashbord om du vil), når jeg så går ind i et spil, og baggrundsmusikken i spillet er stereo, så klikkede den igen og valgte Stereo i display, men når jeg så gik ind i spillet, så klikkede den igen og valgte multichannel, da det jo er DD 5.1.

Den skifter godt nok mellem signalerne nu også, men den klik-lyd er bare forsvundet. Og det irriterer mig!


Redigeret af ladiesman217 - 21-Juni-2011 kl. 17:19
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 17:58
Hvis den skifter som den skal, er der ikke noget at være nervøs for. Min siger heller ikke en dyt når den skifter Tongue
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den skifter som den skal, er der ikke noget at være nervøs for. Min siger heller ikke en dyt når den skifter Tongue
Nej vi ved jo godt hvad din siger Kampus  "blop blop", "Piv Piv", "Doink Doink", "Sclep Sclep"LOL
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den skifter som den skal, er der ikke noget at være nervøs for. Min siger heller ikke en dyt når den skifter Tongue


Det var dejligt der ikke er noget at være nervøs for, men kan du så forklare mig HVORFOR den sagde de klik-lyde før reset? Det virker da lidt underligt selvom du siger der ikke er noget galt
          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:46
Har altid haft klik lyde fra min 607 også efter kalibrering .

Men hvorfor din ikke har mere ved jeg ikke.

Skifter den som den skal mellem stereo og DD osv ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den skifter som den skal, er der ikke noget at være nervøs for. Min siger heller ikke en dyt når den skifter Tongue
Nej vi ved jo godt hvad din siger Kampus  "blop blop", "Piv Piv", "Doink Doink", "Sclep Sclep"LOL
Nej den er totalt lydløs min gode keldp!LOL Men min tidligere Onkyo 605 sagde da vist også nogle kliklydeConfused
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den skifter som den skal, er der ikke noget at være nervøs for. Min siger heller ikke en dyt når den skifter Tongue


Det var dejligt der ikke er noget at være nervøs for, men kan du så forklare mig HVORFOR den sagde de klik-lyde før reset? Det virker da lidt underligt selvom du siger der ikke er noget galt
HVIS den skifter mellem formaterne, kan jeg jo ikke rigtig se at der er noget at være bekymret over. Og hvorfor den er holdt op med klikkeriet, kan vist selv hverken Christian CSN eller Otto TC svare på LOL

Redigeret af Kampus - 21-Juni-2011 kl. 19:16
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har altid haft klik lyde fra min 607 også efter kalibrering .

Men hvorfor din ikke har mere ved jeg ikke.

Skifter den som den skal mellem stereo og DD osv ?


Ja den skifter fint nok mellem listening modes. Også ved alm tv. Hvis jeg sidder og ser en normal tv kanal feks. TV2 så kører den på stereo eller PLii og skifter jeg så over på en hd kanal feks. TV2 film hd så slår receiveren over i Dolby D 5.1. Før i tiden plejede den så at komme med den klik lyd når den skiftede men det gør den ikke længere nu. Den lyd er væk..
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu