recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstrem Boot time windows 7 Lenovo T400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstrem Boot time windows 7 Lenovo T400

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstrem Boot time windows 7 Lenovo T400
    Sendt: 28-Juni-2011 kl. 10:21
Hej
Jeg har lige købt en nybrugt lenovo t400. Den er super dejlig. Den kom med windows XP men har installeret windows 7 på. Det har jeg gjort på en masse maskiner og aldrig haft de store problemer. Men installationen gik nogenlunde, dog hang systemet nogle gange og bare stod. Jeg kom tidliere fra en T61 og der gik installationen hurtigere.
Fejlen kommer når den Boote ind i windows, altså det der windows flag så den omkring 5 min ved. Det er vildt.
Jeg har opdateret Bios og drivere, men ingen effekt. Jeg prøver her i weekenden at sætte en anden hd i. 
Men er der nogle som ved hvad det kan skyldes ?

Tak på forhånd
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 11:40
Hvor gammel er den Lenovo ?
Hvad er data ? ( T400 laves i forskellige modeller )
Lavede du en format install ?
Eller lavede du en update install ?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 11:58
Kan du se noget i loggen? Hvis windows flaget vises burde den være startet med at logge.

BS
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 12:05
Den er halvandet år gammel. Den har type nr: 6475-2R3 og serienummer:
R8-GFX17
Jeg genstartede og lod den boote op i windows 7 dvd. Så gik jeg ind under advanced og slettede
de partioner der var i forvejen. Så lavede jeg en på 50 gb til windows og resten som et andet drev. 
Så installerede den. Den hang meget i installationen det ved flaget og et andet sted. 

Har også også hentet lenovos system update som har opdateret drivere.

Hvordan finder jeg loggen på computeren ?

Når den så endelig er inde i windows 7 kører alt perfekt. ingen problemer. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 12:08
Højreklik på "denne computer" og vælg "administrer" så finder du windows log'ene i vinduet til venstre og kan se om der er fejl under opstarten.

BS

Redigeret af Bschmidt - 28-Juni-2011 kl. 12:08
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 13:37
Jeg kan godt finde log'en men kan ikke finde noget relateret til opstarten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 14:37
Jeg ville kigge i system log'en i det tidsrum hvor opstarten finder sted og se efter fejl/advarsler

Prøv at køre en MEM og HDD test

BS

Redigeret af Bschmidt - 28-Juni-2011 kl. 14:37
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 16:41
jeg har via windows 7 gået ind i recocery og prøvet med kommandoerne:
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot

uden held.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 17:57
defekt disk måske. Kør en chkdsk /F /R fra en kommando prompt
mvh PSSO
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 18:47
Der står filsystemet er NTFS. det aktuelle drev kan ikke låses. chkdsk kan ikke køres , fordi
diskenheden er i brug af en anden proces. 
den spørg så om diskenheden skal kontrolleres næste gang systemet genstarter.
 Skal jeg gøre det ?og i så fald hvad skal jeg kigge efter ? Den laver måske en log af testen ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:11
ja lad den bare køre en chkdsk næste gang den starter. Jeg tænkte dog mere på de programmer HDD producenterne laver til deres type disk. MEMtest er også et program du henter og booter op i og tjekker hukommelsen. Hmm har w7 ikke indbygget MEMtest? Hvis du trykker f8 under opstart kommer du til skærmen hvor man vælger fejlsikret tilstand der er vidst et punkt der hedder noget med yderligere funktioner hvori der ligger en hukommelsestest.

BS
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:22
brugte lenovos toolbox hvor jeg kørte hele testen herunder hd. den var ingen fejl

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu