recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 eller x-box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 eller x-box

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 eller x-box
    Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:31
Det har du ganske aldeles ret i!!! Derfor er man nødt til at have begge, for prioriterer man, mister man den ene fordel.
 
Begge er helt uundværlige. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Jeg har selv de 2 konsoller (og wii). Til online spil er xboxen helt klart at foretrække, dens menusystem, den måde man finder "venner" på fungere bare langt bedre.
En anden stor fordel ved xboxen er at alle har headset som gør det muligt at tale med ens online venner. Kan købes til ps3 men hjælper ikke hvis man er den eneste der har det.

Ps3 har 3 klare fordele, blueray, gratis online del og GT5.



Men de gamle Xbox larmer helt så køb den nye slim.
 
Man kan vel altid diskutere om GT5 er en fordel over Forza Motorsport 2+3 og snart 4. Smile
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 10:12
Jeg kan afsløre jeg har købt mig en (brugt) ps3 120gb slim, som jeg er meget tilfreds med. - mange tak for hjælpen alle sammen!
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 22:09
Jeg har selv de 2 konsoller (og wii). Til online spil er xboxen helt klart at foretrække, dens menusystem, den måde man finder "venner" på fungere bare langt bedre.
En anden stor fordel ved xboxen er at alle har headset som gør det muligt at tale med ens online venner. Kan købes til ps3 men hjælper ikke hvis man er den eneste der har det.

Ps3 har 3 klare fordele, blueray, gratis online del og GT5.



Men de gamle Xbox larmer helt så køb den nye slim.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 14:39

slettet



Redigeret af Chromax - 18-Juli-2011 kl. 14:40
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 14:37

 

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mine cents:


1) Xbox er billigere at anskaffe men har større problemer med at holde. Xbox'en er efter statistikken mere sansynlig at fejle imens du har den. De har dog en god ordning hvis det er RROD-fejl, men gider du besværet med at undvære konsollen i tide og utide?

2) Den billigere pris på Xbox tiltrækker en del fra det yngre publikum til at spille på dén konsol. Det kan være ekstremt irriterende med småbørn som ikke kan finde ud af at opføre sig over internettet. PSN har dog også nogle stykker, men det er mere sjældent at jeg støder på nogen.

3) Xbox har en bedre online-del (nemmere at danne en gruppe som vil spille sammen) men den er ikke gratis at bruge som den er på PS

4) PS har et BD-drev så du kan bruge den til at se blu-ray film - en ikke uvæsentlig feature som mange har glæde af.

Jeg måtte lige kigge en ekstra gang på dit indlæg, for at sikre mig, at jeg ikke havde fundet en tråd frem fra 2007.
 
Hvis du googler xbox 360 slim RROD vil du hurtigt opdage, at problemet er nærmest ikke-eksisterende i dag. Der er enkelte eksempler på maskiner der brækker ned, men slet ikke i samme omfang, som deres Xenon og Falcon modeller.
 
Du må meget gerne uddybe hvad du mener med dit argument med småbørn.
 


Redigeret af Chromax - 18-Juli-2011 kl. 14:41
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 12:00
Kammeraterne og biblioteket, samt BluRay-drev er vægtige argumenter. Jeg er glad for, at jeg har valgt PS3. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 10:02
Jeg er stadig lidt på "plankeværket" med valget, så jeg er glad for jeres feedback.
 
Vi har en wii til de mere fjollede casual spil, så kinct/move er ikke rigtigt noget jeg tror vi skal have.
 
Til gengæld har jeg set at det lokale bibliotek åbenbart har flere ps3 titler end x-box og det er jo et lille plus der.
 
Nå, vil prøve at slå koldt vand i blodet (selvom regnvejr udenfor og dårlig impulskontrol tæller den anden vej) og håbe på et godt tilbud et eller andet sted.
 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 19:56
Ja, men du glemte lige et af de vigtigste argumenter for at tage en PS3.. ungernes venner har PS3, så hvis man vil låne spil og spille mod dem over nettet er en PS3 klart det bedste valg.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

Tror egentligt også den står og falder med det her: Er et BD-drev prisforskellen hver?
 
det vil jeg så gå og overveje :-) - mest fordi jeg ikke regner med at spille online (men kunne jo være ungerne ville på et tidspunkt)
 
At spille online i ét år koster ca. 300-500kr afhængig af om du kan finde det billigt. Det er også relevant at tage med. For en Xbox 360 altså, det er gratis til PS3.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 19:34

Overvej nu grundigt det med spil. Hvis ungerne også skal bruge den, er Kinect (Xbox) sikkert ikke helt tosset, hvis de ikke er så gamle.

Noget andet er også, at inden du har set dig om er du også interesseret i andre spil end lige sportsspil. Der er mange spil til Xbox 360, men MS fokus er for fremtiden næsten primært Kinect.
 
Prismæssigt ligger konsollerne ikke langt fra hinanden. Jeg vil som udgangspunkt ikke vælge en konsol der kun har 4GB - lige pludselig står du og vil downloade nogle arcade spil også er det træls at skulle slette fordi der ikke er plads. Nå, men prisen for en Xbox 360 250GB = 1599kr og PS3 2000kr.
 
Hvis du er helt ligeglad så vælge en Xbox 360, men hvis godt kunne tænke dig en bluray afspiller til en merpris af ca. 400kr så ta' en PS3.
 
Tjek evt denne tråd ang spil til PS3 (der er desværre ikke nogen til Xbox 360)
 
 
 
 
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 18:22
Tror egentligt også den står og falder med det her: Er et BD-drev prisforskellen hver?
 
det vil jeg så gå og overveje :-) - mest fordi jeg ikke regner med at spille online (men kunne jo være ungerne ville på et tidspunkt)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu