|
n00b |
Besvar |
Forfatter | |
jennes
Ny bruger Oprettet: 15-Juli-2011 Sted: Frederikshavn Status: Offline Point: 3 |
Emne: n00b Sendt: 15-Juli-2011 kl. 22:35 |
Hej Gutter
Håber der er nogle kloge nørder der kan hjælpe mig :) Jeg har købt et par Infinity Kappa 90, og en NAD 356 Forstærker dertil, men den kan ikke rigtig fodre dem ordentligt... Så ville jeg lige hører hvad i vil anbefale af grej. Jeg har overvejet at få 2x Nas 214 / 216, en til hver højtaler... og så bruge 356'ern til forforstærker. Har også overvejet at få én Harman/Kardon HK 990. (10.000/12.000,-) Så mangler jeg også et godt usb-lydkort til mit mediacenter, har kigget på Sound Blaster X-FI HD USB, men der findes sikkert bedre alternativer? Prisleje ca. 1000,- Og så overvejer jeg også kabler, noget i kan foreslå?, nogen der har erfaring med at flette netværkskabler til højtaler kabler :) Nu skal der snart rockes for alvor :D Mvh. Jens God weekend !
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 15-Juli-2011 kl. 22:43 |
Hvad mener du med at den ikke kan "fodre" dem ordentligt?
Du har kontrolleret at alt er forbundet korrekt? |
|
jennes
Sendt: 15-Juli-2011 kl. 22:45 |
Ja, de er monteret som de skal, men ikke nok bund / bass. som om forstærkeren slet ikke er stærk nok.
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 15-Juli-2011 kl. 22:54 |
Du er sikker på at højttalerne kan levere den mængde bas som du ønsker?
Hvad bruger du egentligt som højttalerkabel nu her? |
|
kim olsen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
Sendt: 16-Juli-2011 kl. 00:07 |
990 kan kun anbefales, jeg mener at den har indbygget dac, ellers vil jeg anbefale dig en uDac2 fra nuforce.
ift "noob", så plejer det desuden at hjælpe hvis man giver sit spørgsmål en sigende og korrekt overskrift :)
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
dysterland
Bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Sendt: 16-Juli-2011 kl. 10:26 |
Jeg vil også spørge ligesom db89: Er du sikker på, at du har købt de rigtige højttalere? Jeg har ikke hørt dem selv, men så vidt jeg kan læse mig til, er de ret neutrale i lyden, og nogen brokker sig over, at selvom de får en kæmpestor forstærker, leverer de ikke ret meget bas-punch. Har du hørt dem, før du købte dem? Og i så fald, hvilken forstærker spillede de så med? Højttalerne er den del af dit anlæg, som betyder mest for lyden. Og hvis ikke du har de rigtige højttalere for dig, så hjælper det ikke at skifte forstærkeren ud. NAD 356 er jo heller ikke nogen lille forstærker, så jeg tvivler på, at den ligefrem mangler kræfter - og NAD er generelt også gode til at levere bas. Jeg har godt nok selv skiftet en 2x110W forstærker ud med mine nuværende 4x125W biamped - og det gav da masser af kræfter, men det giver ikke en MASSE ekstra bas-punch. De ekstra kræfter handler mest om god kontrol af højttalerne, og gør den største forskel ved lav volumen. Det er detaljerne, der er blevet anderledes, i det store og hele lyder mine højttalere stadig som før. Så du skal først være sikker på, at du har de rigtige højttalere - så kan du begynde at tænke på den rigtige forstærker. Derefter kan du begynde at tænke på DAC. Og til allersidst kan du tænke på kabler. |
|
jennes
Sendt: 16-Juli-2011 kl. 17:11 |
Jeg byttede til dem med mine egne powdio, bruger hifuklubbens kabler til 50/m
Tak for input indtil videre :) Vær der nogen der har erfaring med usb lydkort? Kunne være jeg skulle post den i ny tråd ;) Er helt nybegynder på det hifi sjov... |
|
dysterland
Bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Sendt: 16-Juli-2011 kl. 21:27 |
Prodigy Audio Cube skulle være et af de allerbedste USB lydkort til prisen: http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da Hvis du har mulighed for at låne en superstærk forstærker med hjem og prøve dine højttalere med, ville det være en god idé at gøre. Du kan se, om du så bliver tilfreds med lyden. Men ellers skal du altså lade være med at styrte ud og bruge en masse penge på en kraftigere forstærker - for det er ærgerlige penge, hvis det viser sig at være højttalerne, du i virkeligheden er utilfreds med. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |