|
Nybegynder - Forbedre lyd til TV |
Besvar |
Forfatter | |
Andreas86
Ny bruger Oprettet: 19-Juli-2011 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 5 |
Emne: Nybegynder - Forbedre lyd til TV Sendt: 19-Juli-2011 kl. 00:57 |
Hej Recordere's
Jeg er super nybegynder inden for alt hvad der hedder kvalitets lyd, men den dårlige lyd fra mit alenestående LG tv (SL8000) har tvunget mig til at afsætte en bid af mit budget på et punkt jeg ellers aldrig har investeret det store i, hverken tid eller penge. Situationen er den at jeg skal have købt mig en Reciever og et par højtalere der kan stå på hver deres side af TV'et. Desværre skal disse højtalere havde et bestemt max mål for at det kan passe ind i den eksisterende reolvæg. Og da fruen er meget racistisk overfor subwoofere osv, skal disse 2 højtalere være "allround". Altså så vidt muligt kompensere for manglende subwoofer og hvad der eller hører til et godt stereo lydbillede. Højtalerene må være max 63cm høje og meget gerne så slanke som muligt. Følgende billede viser min reolvæg (mit tv er ikke så bredt). Budget pr højtaler er desværre max 1500,- pr stk Nogen som kunne havde et bud på et par gode højtalere til prisen? Derudover ville bud på en passende stereo Reciever til max 3000,- også være velset :) På forhånd tak for hjælpen |
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 19-Juli-2011 kl. 01:12 |
Hvor meget er der reelt at give af i bredden til hver højttaler og hvor dybe må højttalerne være?
Er der nogen særlige krav til design, farve osv? |
|
Andreas86
Ny bruger Oprettet: 19-Juli-2011 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 26-Juli-2011 kl. 21:42 |
Hej beklager mit sene svar :)