recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  123 54>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.
    Sendt: 21-Juli-2018 kl. 10:06
Det kan gøres både fra boksen (med internetforbindelse) og via usb. Metoden fremgår af manualen:


For at uploade direkte fra internet skal der lægges en adresse ind, der peger på miraclefiles.net plugins. Hvis du bruger usb skal du kopiere den/de relevante over på usb, sætte usb i boksen, og den kommer så selv op med en menu, hvor du via piletasterne kan vælge...




miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2018 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvordan skal plugins installeres fra Usb


Jeg kender ikke din boks, men jeg har selv en Linux boks, og på den skal plugins installeres direkte fra internettet via boksens menu.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2018 kl. 01:05
Hvordan skal plugins installeres fra Usb, skal de ligge som en zip fil eller pakkes ud?

Jeg prøvede at flashe begge de andre filer, men den lavede samme fejl,
så min bror fandt en fil som hedder Flash.v6.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.ird
og den flashede vi, og den virkede, og så opgraderede jeg derefter, og nu mangler jeg bare et par plugins.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 22:21
zip filen indeholder en .ird fil, der lægges i roden af usb nøglen. Glem "Bridge" filerne - du skal kun bruge 2.11.87.ird. På en pc kan du formentlig fra stifinderen gå ind i zip filen (ved at klikke på den) og derefter kopiere .ird filen til usb. Den spørger sikkert om du vil udpakke filen undervejs, og det er ok.

Redigeret af miri - 20-Juli-2018 kl. 22:35
miri
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Hvilke filer skal jeg flashe, og i hvilken rækkefølge?
Jeg har hentet følgende:
m9_v1.09.99_(bridge_1_2)
m9_v2.09.35_(bridge_2_2)
m9_v2.11.87.zip
Nu kender jeg ikke boksen, men m9_v2.11.87.zip er en pakket fil som kan indeholde flere filer, så mon ikke du skal have den pakket ud (unzip) først, og se hvad den indeholder. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
Som jeg skrev tidligere, så indikerer fejl ERR:0x92, at den ikke kan finde fw, hvilket med 99,9% sikkerhed enten skyldes, at usb ikke har det "rigtige" FAT32 format eller, at .ird fil ikke er overført rigtigt til roden af usb. Du kan vist installere via serielt kabel, men det er en vej du sikkert gerne vil undgå, så du skal have løst usb problemet!
Reformater usb eller find et andet usb-stick...

Nu er der nyt i sagen.
De usb nøgler jeg havde var noget ukorrent mærke, derfor ville den ikke æde dem,
men da min bror fandt en Sandisk, så var den godkendt.

Hvilke filer skal jeg flashe, og i hvilken rækkefølge?
Jeg har hentet følgende:
m9_v1.09.99_(bridge_1_2)
m9_v2.09.35_(bridge_2_2)
m9_v2.11.87.zip
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 17:29
Nu kommer der et skørt forslag.
Jeg bliver snart rasende på den box, og vil derfor så foreslå at
hvis jeg betalte både fragt og xx kr til en som gad at flashe den, og checke at den virkede,
og sendte den retur til mig, så undgik jeg at blive rasende på den box.

Har nu prøvet samtlige filer jeg havde, og 7 usb nøgler, men med samme fejl.
Usb nøglerne er allesammen formatteret i FAT32, og filerne er lagt ud i roden af nøglerne.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
Som jeg skrev tidligere, så indikerer fejl ERR:0x92, at den ikke kan finde fw, hvilket med 99,9% sikkerhed enten skyldes, at usb ikke har det "rigtige" FAT32 format eller, at .ird fil ikke er overført rigtigt til roden af usb. Du kan vist installere via serielt kabel, men det er en vej du sikkert gerne vil undgå, så du skal have løst usb problemet!
Reformater usb eller find et andet usb-stick...

Den skriver "Capture OSD as BMP in '/var/' when press PointMark-Key"
og så slukker den.
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
Som jeg skrev tidligere, så indikerer fejl ERR:0x92, at den ikke kan finde fw, hvilket med 99,9% sikkerhed enten skyldes, at usb ikke har det "rigtige" FAT32 format eller, at .ird fil ikke er overført rigtigt til roden af usb. Du kan vist installere via serielt kabel, men det er en vej du sikkert gerne vil undgå, så du skal have løst usb problemet!
Reformater usb eller find et andet usb-stick...
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 14:19
Altså nu har jeg fundet ud af at den booter fint op og så lukker den ned
og skriver skiftevis "Run, Bootloader 6.00 og Loading" og den lyser med den blå power lampe,
så kan den ikke startes op igen.

Men der kommer billede på hvor den skriver Start, Tidskalibering, og så kommer der en fejl.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 11:23
Den nægter med den ERR:0x92 at finde filen.
og den hedder bare "FAC.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v2.11.87.ird"
kan man ikke wipe boxen helt og starte forfra??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 11:14
Når du har kørt med 2.11.87, så sætter du bare samme .ird-fil på usb'en...
Edit: Overvej om du behøver CI+ udgaven.....
Edit: ERR:0x92 betyder, at den ikke kan finde en .ird fil på usb'en??? Kan også skyldes, at usb ikke er formateret rigtigt (FAT32) - find en anden eller reformater usb.


Redigeret af miri - 19-Juli-2018 kl. 12:37
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu