recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 54>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 19:06
Der er kommet en ny FW version 2.11.77

Release notes V2.11.77
• Working plugin under CI+ firmware : Revised
• Unstable Xvid, MKV file playback bug fixed
• YouTube category realignment (Most Popular only) : Revised
• Available to register Dual descramble CAM by users manually.
• TP list Update feature from the server : Newly added
• Loader version upgraded:
- No power issue : Solved
- Freezing issue : Solved
• Available to copy TP list XML file to receiver : Supported
• Bit Torrent Player Added
• DLNA function improved
• Removed Icon “R” showing while watching other channel
• New Whether Forecast solution : More Cities and accurate whether information avaiable
• Receiver hang up issue in sleep mode : Solved
• Dolby digital audio control by receiver remote : Fixed
• Subtitle stop working if forward or rewind the video : solved
• Some MKV files stop playing if left/right key press for forward or Rewind : Solved

Jeg har pt. ikke haft problemer med den....
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 15:07
Til iphone/ipad er der en app til remote og styring af timere. Den skulle også kunne kan også sende en stream... Hvis den ikke fanger boksen automatisk, så indtast manuelt ip-adressen, som du kan se på boksen under netværksindstillinger. Den skulle virke på både Miraclebox og Octagon med nyere FW.

Den har været her et stykke tid, men jeg nægter normalt at bruge æbleprodukter, så jeg har først fået den prøvet nu. Der burde også dukke en app op til android og windows 8, men de har været lovet siden maj....

Air Tivi+

Anmeldelse på digitalt.tv

Edit: Jeg har leget lidt, og kan konstatere, at den også kan streame. Den lagger lidt (særligt ved HD, og når der vise en kanal på tv og noget andet på Ipad), men muligvis kan der sættes en særskilt usb-disk til at lave buffer for streaming.....





Redigeret af miri - 01-December-2013 kl. 16:18
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 13:04

Jeg har leget lidt videre på en Ipad Air og det virker faktisk meget godt - også streaming efter at jeg har korrigeret lidt på netværket. Umiddelbart kan jeg vise en HD kanal på TV og en anden HD kanal på Ipad'en. Jeg har ikke prøvet at streame ud af huset, men det burde kunne lade sig gøre, så man f.eks. kan undvære div. ekstra bokse (slingbox etc)


Jeg håber, at de udsender en android løsning snart!!!



Redigeret af miri - 09-December-2013 kl. 13:05
miri
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 23:34
Min Miracleboks 9 HD S Twin kommer med denne fejl når jeg vil opdatere
Error: 0x92
 
Hvorfor gør den det??
//Guldhammer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 12:42
Det er formentlig en fejl i forbindelse med usb. Enten mangler filen i roden eller den er forkert navngivet.....
miri
Til top
flemsej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2012
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 21:53
Hej Miri,

Jeg har installeret seneste version af firmware (.77) på min MB9 og har prøvet Air Tivi fra 2 forskellige Ipads, men ikke med den store success, så jeg er meget interesseret i hvad du har gjort for at få det til at virke.
Jeg har haft det til at virke 1 gang eller 2, men kun i kort tid af gangen og kun på enkelte kanaler f.eks. DR K.
En enkelt gang fik jeg det til at virke på flere kanaler, men det hakkede meget kraftigt så det var ubrugeligt.
MB9 er forbundet direkte til  Access point via ethernet (TDC HomeBox) og Ipad er ca. 5m væk fra fra Access Point og iøvrigt kører det trådløse meget fint.

Du skrev at du havde ændret noget ved netværket - nogle gode tips du vil dele?

Min MB er omsider blevet stabil efter .77 og med streaming af andre kanaler end dem man ser kunne den rent faktisk efter knap 1 år blive populær hos resten af familien.. ;-)

Mvh. Flemming




Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 13:52
Indledningsvis, så kører jeg DVB-C på Yousee, og jeg tør ikke udelukke, at Boxers DVB-undertekster og HE-AAC kan drille på Ipad.

Da jeg startede med at lege, så havde jeg svært ved at få forbindelsen til at fungere på Ipad. den ville ikke rigtig forbinde sig, og jeg havde leget lidt med parametrene i Tivi+. Jeg slettede app'en og installerede den igen, og så kørte det pludselig uden at skulle ændre parametre - bare ved at indtaste IP???

Men som nævnt tidligere, så havde jeg også lagging ved streaming med Tivi+. Jeg har 3 wifi accesspoints spredt i huset, og sikrede, at jeg fangede et af de hurtige (rent -n - uden b og g), og så kæmpede jeg lidt for at få den mest effektive forbindelse og måtte erkende (som det vist også generelt er anbefalet), at det går hurtigst (effektivt) med 20 MHz på en 2,4 GHz forbindelse, og endeligt justerede jeg lidt på hvilke kanal fordelingen for at reducere interferens mellem egne og eksterne sendere... Så kørte det pludselig uden lag - også på HD.
miri
Til top
flemsej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2012
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 11:22
Ok, tak for input.
Har rodet lidt mere men kan fortsat kun få DR K til at køre flydende med billede+lyd men ingen undertekster.
Jeg har kun et trådløst net og kan måle 35 mb på speedtest fra iPad hvilket må betyde at det trådløse fungerer godt nok.
Mvh. Flemming

Til top
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 09:46
En anden ting: Firmware

http://www.octagon-forum.com/ har været dødt et stykke tid

Den her virker - men firmware er version xx.70 - ovenstående havde xx.77 liggende.
http://www.octagon-germany.eu/downloads/digital-receiver/hdtv-receiver/sf1028p/

-er der andre steder med nyere Octagon firmware?


------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
MonKey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MonKey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 15:12
Hvad er dagens leje m.h.t Combo-receiver med CI+?, eks.: Miraclebox Premium er det et køb der kan anbefales.
Jeg skal bruge den til Boxer,s HD kanaler altså med CI+ modul og der foruden et extra CA-slot.

Er der nogle alternative boxe på Markedet/- Vej, jeg føler ikke at Miraclebox.se har helt styr på deres opdateringer, generelt. 

Et par forslag vil være velkomment

p.f.t
Til top
flemsej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2012
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 16:56
Hejsa,

Mit input til dig.
Har haft MiracleBox 9 Combo (ikke premium) i ca. et år nu og vil ikke anbefale den til boxer og HD kanaler med mindre du elsker at rode med den slags og har en tålmodig familie.
Her er de ting som jeg bøvler med:
- Den er relativt ustabil (skal genstartes en gang i mellem).
- Med CI+ image på bliver den endnu mere ustabil og man kan ikke se/optage så mange kanaler af gangen.
- Med CI+ image på kan du ikke se dine optagelser på PC (har dog ikke prøvet med v2.11.77)
- EPG er generelt bøvlet og opdaterer ikke sig selv efter reboot, men du skal på en lille kanal rundfart til du har været igennem alle MUX'er.
- Undertekster virker omsider ok, men vises ikke mens man er i forskellige menuer, og der går som regel lige en replik eller to før de kommer igen når man går tilbage til tv.

Skal dog siges at jeg ikke har haft andre boxe end den så kan ikke sige om der findes bedre alternativer.
God jagt!
Mvh. Flemming
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 22:38
Min spiller bare deruda med den nyeste fw...........har dog lige opdaget at den har slukket 2 gange uden grund, men ellers intet dårligt.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu