recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1234 54>
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 13:50
Hej Miri!
 
Du kører med DVB-T2 ikke? Og den er så fuldt ud bagudkonvertibel med dansk DVB-T...
 
Og ud over dine 2 kommentarer øverst, så er der ikke andet der generer ved den nye boks?
 
/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 15:47
Den har været stabil (med en uge som referenceramme...), signalstyrken er fin, billedkvalitet rigtig god, herunder også opkonvertering af SD til 1080P - den kan i øvrigt bibeholde den native opløsning på HDMI, hvis man foretrækker skærmens opkonvertering til 1080P.
 
Det eneste reelle, som jeg har registreret, og som jeg også nævnte i indledningen, er håndteringen af HE-AAC. Den kan sagtens afspille, optage, og afspille optagelser med HE-AAC, men lydsporene bliver ikke registreret som HE-AAC, hvilket gør at optagelser ikke umiddelbart fungerer uden for boksen. Når de har været i gennem TSDoctor, så kommer de frem igen, og f.eks. surround-lydsporene er intakte. Men jeg bryder mig ikke helt om fremgangsmåden, og det kan måske drille i forbindelse med surround-lyd direkte fra boksen, men jeg har ikke testet det. Jeg har nu indberettet det som bug, og der kommer pt. FW opdateringer med 1-2 måneders mellemrum.  Det skal dog understreges, at jeg ikke har oplevet synkoniseringsproblemer som andre i forbindelse med HE-AAC særligt på DR-HD, og heller ikke lyd udfald.
 
På øvrige fora er der kritik af boksens evne som mediaplayer (afspilning af MKV med videre), men det er ikke det med formål, at jeg har købt boksen. Jeg har koblet den sammen med atom/ion løsning med XBMC, og det fungerer rigtig fint, hvor jeg umiddelbart oplever, at billedkvaliteten på Miracleboksen er bedst.
 
EDIT: Ingen problemer med DVB-T2 tunerne i relation til danske signaler!
 


Redigeret af miri - 04-August-2011 kl. 15:53
miri
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 16:13
Mange tak for en fyldig forklaring og gode svar. Jeg må hellere se at få mig sådan én fætter - det er så lige et spørgsmål om økonomi om det bliver "nu" eller når dagene bliver lidt mere til TV :-)
 
Mange tak!
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
rasmuskrogh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2009
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuskrogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 18:40
Spænderne boks kunne være at man skulle have sådan enTongue
Men er der nogen der ved om den kan den optage gennem scart og samtidig se et program på en af tunerene?
Og hvilke sprog er menuen på?
Ekstra spørgsmål: er det mugligt at tilslutte en usb dvb-t tuner til et af usb stikkene på boksen og kunne se og optage programmer gennem den også?Smile


Redigeret af rasmuskrogh - 04-August-2011 kl. 18:46
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 19:46
Med hensyn til konvertering af filer fra harddisken så er der et super script til Topfield som hedder "rec2mpg script". Hvis man har scriptet og ProjectX installeret på sin PC så er det bare at dumpe Topfields filer på ikonet for scriptet og så kører det i nogle minutter, hvorefter man har en mpeg-fil lige til at brænde på en DVD. Det ville være lækkert hvis der findes noget lignende til Miraclebox - jeg må søge det ved lejlighed...
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 20:46
Scriptet til Topfield virker kun med MPEG2, så det har kun begrænset brugbarhed fremover. Jeg anvendte i en periode rec2dvd, men er forlængst gået over til at lægge det hele på HDD. XBMC afspiller rec-filerne uden nogen form for konvertering - det er det samme, der er mit håb for filerne fra Miraclebox.
 
Der indes i øvrigt programmer, der kan tage både .rec og .ts filer / mpeg2 og H.264 og danne dvd'ere...
 
 


Redigeret af miri - 04-August-2011 kl. 20:47
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:29
Tak for en fyldestgørende brugerbeskrivelse af Miracleboxen, miri Clap
Specielt af en, der også har haft fornøjelsen af at have ejet en Topfield.

Som nævnt i en anden tråd er jeg nok hoppet for tidligt på mpeg4-vognen da jeg sprang på en ClarkeTech SST6600HD. Så jeg lytter meget interesseret med hér.

Det er forresten sjovt, at Topfield ikke har lavet en ny udgave af deres Combo-model.
Din Topfield var da ikke en Combo, eller? Hvorfor er du ikke sprunget på en nyere Toppy?

Hilsen Jakob :-)
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 07:59
Jeg har/havde en ren DVB-T Topfield (TF5000PVRt), og Topfield har endnu ikke præsenteret en DVB-T (eller T2) MPEG4/H.264 model i Europa - kun i AustralienUnhappy. Så Miracleboxen er eter min mening bedste alternativ.
 

Edit: Jeg har overvejet at importere en Topfield fra Australien, men jeg er usikker på om den kan håndtere HE-AAC, og jeg er meget usikker på om reglen om 14 dages returret også gælder køb from down underWink



Redigeret af miri - 05-August-2011 kl. 09:03
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Plugins kan også anvendes på tværs. Der testes i øvrigt også Enigma2, men som på øvrige E2-bokse ikke under DVB-T(2)
 
Hvad er Enigma2? Googlede lidt, men blev ikke så meget klogere - nærmere forvirret. Det er noget software gætter jeg, men hvad bruger man det til? Wacko
 
Jakob :-)
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 14:55
Enigma2 er en linux brugersnitflade til pvr/setup-bokse, med afsæt i dreambox, men som også kan køre på de øvrige linuxbaserede bokse. Der verserer en sag og retten til brandet "Enigma2", men koden er (som jeg forstår det) opensource...
 
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Enigma2 er en linux brugersnitflade til pvr/setup-bokse [...]
 

Ah, tak for det, så enkelt kan det siges Smile
Det lyder spændende.

Jeg må nok sige, at den lyder spændende, den Miraclebox, selvom jeg nok også vil gå efter den tyske udgave. Den er lidt pænere at se på...

Nu skal jeg se om jeg kan få fyret min ClarkeTech-boks af først. Den opfører sig ok for tiden efter diverse opdateringer.

Men kom endelig med flere oplevelser løbende Wink


Hilsen Jakob :-)
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 12:21
Hej Miri!
 
Nu har jeg TO gange haft musen over "Køb" knappen på Octagon'en, men jeg prøver lige at holde mig tilbage lidt endnu, så jeg kan nå at høre lidt mere om dine erfaringer over de næste uger - håber at du vil være så flink at holde os orienteret om plusser og minusser som du måtte opleve undervejs!
 
Med mindre du finder seriøse bugs, så er dette 100% sikkert min nye recorder inden for 1-2 måneder!
 
Og lige nu er vejret så heller ikke til at sidde inde og se TV Tongue
 
Med venlig hilsen
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu