recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <12345 54>
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 00:58
Jeg har fundet lidt tests på Atevio AV7500 HD PVR, som jo er samme maskine. Det er godtnok kun uddrag (og på tysk), men de lyder positive:

http://www.testberichte.de/p/atevio-tests/av-7500-hd-pvr-testbericht.html

Og forresten stod der på en af de andre sider, at den ikke har nogen indbygget blæser.

Hos hm-sat.de forhandler de både Octagon- og Atevio-udgaven - til to forskellige priser... Wacko
Men Octagon-modellen ser da lidt pænere ud efter min mening

http://www.hm-sat-shop.de/receiver-digital-octagon/octagon-sf-1028p-hd-noblence-2x-dvb-c-twin-pvr.html

http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-atevio/atevio-av-7500-hd-pvr-ready-2x-dvb-s2-tuner-.html?utm_source=idealo&utm_medium=cpc


Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 10:59
Nu er der gået yderligere nogle dage og der er kommet yderligere en FW-update. Der kommer en ca. hver måned så vidt jeg kan se. Der er rettelser af bug, men også tilføjelse af funktioner, hvor Free TV+ nok er den væsentligste inden for den seneste måned, Den giver mulighed for at afspille videoer fra f.eks. Youtube og Metacafe, og jeg synes billedkvaliteten er overraskende god. 
 
Nu er det også muligt at opdatere FW og indlæse plugins via extern server, så man slipper for at rode med USB etc. ( miraclefiles.net )
 
Med hensyn til bugs oplever jeg kun nogle få mindre:
- Boksen låser, hvis afspilning (time-shift) er sat på pause, og der skiftes kanal - det er meldt, og forventes løst. Men den låser/rebooter ellers ikke og virker stabil i drift.
- Ved flere forskudte timere er der meldt om, at de senere timere sættes i gang med 3 min. forsinkelse. Jeg har ikke selv oplevet det, men indtil det meldes løst, har jeg sat boksen op til at lægge 4 min til før hver optagelse.
- Jeg har en enkelt gang oplevet, at underteksterne på DK-HD i visse tilfælde blev uklare, men er ikke klar over om det er boksen eller DR - jeg følger op på denne!
- Boksen kan afspille MKV (m.fl. - også 1080P), men mangler (pt.) funktionalitet til at arbejde med flere lydspor samt undertekster. Billedkvaliteten er helt i top, men her er der faktisk synkroniseringsproblemer med lyd. Jeg har ikke købt boksen som mediaafspiller, så jeg lever med det, men det kunne være fint, hvis den kunne køre MKV perfekt.
- som nævnt tidligere, så er håndteringen af HE-AAC ikke helt efter bogen, hvilket bl.a. betyder, at eksport af filer er lidt tungere end den burde være.
 
EDIT: Jeg har læst mig til, at der er nogle brugere, der har problemer med HDMI forbindelsen til TV. Hvis TV ikke er tændt først, så fryser boksen!?!


Redigeret af miri - 12-August-2011 kl. 20:13
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 11:26
Til AndersWink
  
Det er muligt (med lidt knofedt) at flytte FW mellem de forskellige bokse - lægge FW til Octagon på en Miraclebox eller en Atavio og omvendt, og plugins uden videre på alle boksene. Jeg har dog læst mig til et eksempel fra UK, hvor boksen opfører sig "mindre pænt" med den uofficielle FW, men om det skyldes en Fejl 40 er uklart. Jeg kan dog ikke umiddelbart se nogen grund til at skifte mellem boksene. Jeg oplever at FW grundlæggende er identisk, og opdateringerne sker nogenlunde simultant for alle udgaverne, men for de der gerne vil prøve beta, kan der måske være et behov.
 
EDIT: hmmm - så vidt jeg kan se, så er der i Octagons FW mulighed for at reducere den blå led, mens det ikke findes i Miraclebox....


Redigeret af miri - 12-August-2011 kl. 11:52
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

- som nævnt tidligere, så er håndteringen af HE-AAC ikke helt efter bogen, hvilket bl.a. betyder, at eksport af filer er lidt tungere end den burde være.
 
Og hvad menes så med det? Eksport af hvilke filer og hvortil?
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 12:32
Eksport til pc/mediafspillere....
 
HE-AAC lydsporene er ikke registreret korrekt i det .TS-format som boksen skaber og derfor ikke umiddelbart læsbare for eksterne medieafspillere. De skal en tur gennem TS-Doctor før de dukker op. Så kører det, men herefter vil boksen ikke læse filerne Cry


Redigeret af miri - 12-August-2011 kl. 12:32
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Eksport til pc/mediafspillere....
 
HE-AAC lydsporene er ikke registreret korrekt i det .TS-format som boksen skaber og derfor ikke umiddelbart læsbare for eksterne medieafspillere. De skal en tur gennem TS-Doctor før de dukker op. Så kører det, men herefter vil boksen ikke læse filerne Cry
 
OK, så er jeg med, men det har så ikke så meget med selve eksporten at gøre. Hvordan får du i øvrigt en Windows PC til at læse en Linux formateret harddisk? Der må skulle bruges et specielt program?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 15:20
Nej, det er ikke direkte relateret til eksporten, men det er i den forbindelse problemet viser sig. Boxen håndterer ntfs, og kan også kobles direkte på net, så den fungerer som NAS, og det er derfor ikke noget problem at spille sammen med windows... 
.... men den bryder optagelserne op i 4GB bidderDead, så de store optagelser skal efter overførsel klistres sammen eller filerne afspilles i rækkefølge.


Redigeret af miri - 12-August-2011 kl. 15:21
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg oplever at FW grundlæggende er identisk, og opdateringerne sker nogenlunde simultant for alle udgaverne, men for de der gerne vil prøve beta, kan der måske være et behov.


Jeg skal lige ha det skåret ud i pap:
Mener du at f.eks. en Miraclebox og en Octagon er helt identiske (indeni), og at FW opdateres samtidigt og med de samme ændringer (læs: forbedringer)?


Redigeret af griffel - 14-August-2011 kl. 19:36
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

...Mener du at f.eks. en Miraclebox og en Octagon er helt identiske (indeni), og at FW opdateres samtidigt og med de samme ændringer (læs: forbedringer)?
De er 99% ens Indmaden er ens, men cover er forskellige. FW updateres samtidigt med samme løbenr. pt. 1.09.35 med samme funktionalitet (menuer er ens me de samme muligheder). Der ligger dog på de enkelte versioner en bootloader, der betyder, at boxen ikke umiddelbart vil tage FW beregnet for et af de andre modeller, men det kan fixes. Det foskellige cover har dog betydet, at der .eks. på Octagon er lavet en justering i FW, der muliggør, at lysdiode på forsiden af boksen kan dæmpes - den funktionalitet har jeg ikke fundet på Miraclebox, så helt ens er de ikke! Samtidigt har jeg set fra UK, at en Octagon bruger har haft problemer, når han kørte FW beregnet til Icecrypt, hvilket muligvis kan skyldes, at noget af elektronikken i cover kræver særlig kode i FW....
 
Men jeg vil klart anbefale, at man køber den box der passer en bedst i forhold til udseende (WAF), pris og tillid til leverandør - men tjek også remote - de er også forskellige fra boks til boks - jeg synes, at Miracleboxens er lækker, men piletasterne er placeret for tæt på nogle af funktionstasterne!
miri
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

FW updateres samtidigt med samme løbenr. pt. 1.09.35 med samme funktionalitet (menuer er ens me de samme muligheder).
 
Ok, tak :-)
 
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der ligger dog på de enkelte versioner en bootloader, der betyder, at boxen ikke umiddelbart vil tage FW beregnet for et af de andre modeller, men det kan fixes.
 
Jeg ved ikke helt hvad en bootloader er, men hvis jeg bare vil bruge den som den er har det vel ikke den store betydning...
 
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

men tjek også remote - de er også forskellige fra boks til boks - jeg synes, at Miracleboxens er lækker, men piletasterne er placeret for tæt på nogle af funktionstasterne!
 
Synes at den fra Octagon er flot... Smile
 
Forresten:
Gad vide hvad der sker når TV2 bliver betalingsprogram. Mon den kan bruges til det så...?
Jeg tror nu jeg undværer hvis det blir aktuelt, jeg vil helst ikke betale for at se TV - udover licensen altså Wink
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 13:03
I Sverige kan Miraclebox brugerne køre Boxers "almindelige" kanaler bare ved at putte kortet i en af kortlæserne på Boksen. For de nye Boxer-HD kanaler skal der bruges et særligt CAM fra Boxer til et CI+ tilslutningerne på Boksen, og det kræver en væsentlig ændring af FW (der sker en del begrænsninger af optagemulighederne), og sådan en FW er i betatest, og meldingen er at nu virker alle Boxers HD kanaler!
 
Jeg har ikke selv prøvet Boxer på Miracleboxen, men jeg formoder, at Boxer-DK (og TV2 efter nytår)vil virke, og at optagelser fra Boxer-kanaler også kan flyttes til f.eks. PC, men jeg kan ikke give garantier - Jeg har planer om at prøve det af, når jeg får adgang til et Boxer-kort, og så skal jeg nok give en melding.
miri
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 14:07
Jeg følger fortsat med her, selvom jeg stort set har besluttet mig for at anskaffe Octagon'en - synes den er pænest og så er der et meget aktivt (tysk) forum omkring den. Lige nu har jeg dog en bunke dvd'er og lidt gamle Topfield optagelser jeg lige skal have set, så det varer nok nogle uger endnu, inden jeg melder mig med en anmeldelse af boxen Wink
 
TV2? Jeg tror ikke jeg gider at betale for det fremover!
 
/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu