recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miraclebox 9  / Octagon 1028 m.fl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl.

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 54>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:58
Hej Dinf
Tilykke - det glæder mig, at du ikke har de EPG -problemer m.m. som Sschmidt har meldt om!
Desværre kan jeg ikke hjælpe med Boxee problemet, og for at sende lidt salt i såret, så tror jeg ikke, at du har været opmærksom på, at DVT-T2 tunerne nu fungerer som combi C/T, så der faktisk ikke er nogen grund til at gå efter dedikerede cable-tunere.......
miri
Til top
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

... at DVT-T2 tunerne nu fungerer som combi C/T, så der faktisk ikke er nogen grund til at gå efter dedikerede cable-tunere.......


En af mine venner overvejer en M9'er. Han har Stofa. Er der nogen, der har konkrete erfaringer med combi T/C og Stofa? Kan man mon stole på, at det er lige så pålideligt som en ægte DVB-C?
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

En af mine venner overvejer en M9'er. Han har Stofa. Er der nogen, der har konkrete erfaringer med combi T/C og Stofa? Kan man mon stole på, at det er lige så pålideligt som en ægte DVB-C?
Jeg har ikke hørt om specifikke erfaringer, men du har faktisk muligheden for at teste om det virker med din egen boks!
miri
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 18:00
Hej
Jeg må indledningsvist tilstå, at jeg ikke har haft energi til at læse alle indlæg i denne tråd - derfor kommer jeg måske til at spørge dumt. Men denne miraclebox ser jo stærkt besnærende ud.

Hvor godt fungerer den med boxer og HD'tv - er alle problemer rettet på dvb T2 tunerne?
Skal man købe den via nettet, eller kan en af her anvise en god forhandler?

Er i øvrig glad for den indsigt de mange indlæg i har skrevet, som jeg har læst, har givet - men 32 sider.......... det ER langt :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
gdssjov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gdssjov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

PROBLEMET MED OVERFØRSEL AF FILER MED HE-AAC LYD KAN NU LØSES!

Hvis man installerer pluginet "Fixit" version 9, så korrigeres optagelser med HE-AAC lyd og DVB-undertekster, så de umiddelbart kan afspilleres på pc m.v. - og der kræves nu ikke mere behandling med f.eks. TS-Doctor.
 
 
 
 

Hej
Er der nogen der har et godt bud på hvordan man nulstiller boksen fuldstændigt (uden at slette eksisterende optagelser)? - jeg kan nemlig ikke installere plugin's og det er ski... irriterende.
vh

------------------------------
Octagon SF 1028P HD - Noblence
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 00:48
[/QUOTE]
Er der nogen der har et godt bud på hvordan man nulstiller boksen fuldstændigt (uden at slette eksisterende optagelser)? - jeg kan nemlig ikke installere plugin's og det er ski... irriterende.
[/QUOTE]

Jeg har godt kunnet installere Fixit V9 (via den server som miri foreslog længere oppe), men jeg kan ikke få den til at tygge sig igennem alle de optagelser jeg har liggende på den indbyggede HDD.
Fixit starter og søger igennem intern HDD, USB osv, men er færdig på under et minut, hvor den beder mig om at trykke EXIT. Så den har ikke lavet noget - hvilket jeg også kan konstatere ved at forsøge at afspille en fil med VLC Confused Filerne ligger forresten i mappen 'Recordings'

Så måske har jeg heller ikke nulstillet boksen korrekt?
Jeg har ellers gendannet til fabriksindstillinger (der er to forskellige varianter (?) lige under hinanden) med succes - tror jeg da. Ihvertfald spurgte den efter sprog, tidszone osv. bagefter...
Hilsen Jakob :-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Hvor godt fungerer den med boxer og HD'tv - er alle problemer rettet på dvb T2 tunerne?
Skal man købe den via nettet, eller kan en af her anvise en god forhandler?
Hej Kavi
Det er min oplevelse, at boksen er rimelig stabil, men man skal være opmærksom på at få boksen nulstillet, når der pilles ved den - dette gælder særligt ved upgrade af FW.
Jeg oplever ikke særlig problemer ved HD (bortset, når DR ikke sender korrektAngry), og Boxer fungerer, men flere samtidige optagelser fra Boxer kanaler giver lidt udfordring, da kun en kanal ad gangen kan dekrypteres.
Du kan kun købe den over nettet med mindre du tager et smut til Sverige - eller Tyskland efter Octagon.
 
Til gdssjov og griffel:
Hvis I vil være sikre, så slet eksisterende plugins og lav en reset til firmaindstillinger - reinstaller alt forfra - indlæs eventuelt fw igen...Cry 
 
 
miri
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hej Kavi
Det er min oplevelse, at boksen er rimelig stabil, men man skal være opmærksom på at få boksen nulstillet, når der pilles ved den - dette gælder særligt ved upgrade af FW.
Jeg oplever ikke særlig problemer ved HD (bortset, når DR ikke sender korrektAngry), og Boxer fungerer, men flere samtidige optagelser fra Boxer kanaler giver lidt udfordring, da kun en kanal ad gangen kan dekrypteres.
Tak for svaret.

Du omtaler tidligere i denne tråd et program, der hedder TS'doctor. Vil det sige at filerne ikke er krypterede siden du kan bruge det? Og kan det program redigere og brænde filerne ud på DVD eller BR'skiver? Eller hvilket program bruger du til det ?

Undskyld de mange spørgsmål ............ (:
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 12:26
Filerne er ikke krypterede - og det gælder også optagelser fra Boxer kanaler (med forbehold for flere samtidige Boxer-optagelser). Jeg har droppet kopiering til DVD, og lægger det, som jeg gerne vil gemme, kun på HDD. Men du kan naturligvis godt lægge det på DVD ved brug af f.eks. VideoReDo.
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:59
DR tester HbbTV, og rygterne siger, at Miraclebox/Octagon vil understøtte dette inden for de næste måneder...
 
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 18:25
Der er kommet ny FW til Miraclebox i dag (2.10.24), hvor en del bugs skulle være forsøgt løst - muligvis også AAC lyd på optagelserne!
 
JEG HAR IKKE SELV TESTET, SÅ JEG KAN ENDNU IKKE VEJLEDE.
 
INFO:
**** Please restore factory settings after updating *****

* EPG through TP/MUX. Canal Digital, Viasat, Boxer, Comhem : you can get EPG data when you move to specified TP/MUX.
1. Viasat should be tune at 11862 V 27500 (Sirius Sat).
2. Canal digital should be tune at 10872 V 24500 (Thor Sat).
3. Boxer can collect epg btween all channel.
4. Comhem should be tune at 354.0 6875. it can collect epg about 2 days.
* Xml TV EPG downloading function : still supporting set to OFF as standard
* AAC sound not working with Boxer recorded files : solved
* C/T2 selection on M7 & M9 option added
* DVB Subtitle on Canal+ Hits HD : solved
BBC HD subtitle : solved
* System Information menu added:
Website: http://www.miraclebox.se
Support: info@miraclebox.se
* Hang-up by watching DVB-C channel : solved
* Tele2 cable freezing on m 9 with CI+ S/W : solved
Se mere her:
 
Der ligger i øvrigt en version 2.10.22 på det tyske site til Octagon
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 20:55
... og nu er der også kommet en version 2.10.24 til Octagon!
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 54>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu