recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forventede hastigheder på hjemmenetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForventede hastigheder på hjemmenetværk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
theace9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 11:32

ok jamen det siger det hele, det var lige den feedback jeg manglede thx, så tror jeg at jeg vil invistere i noget andet.....

Mangler desværre stadig en som har testet et trådløst netværk fra router og til en popcornhour C-200

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 12:12

ja tak for inputtene, jeg vil prøve og lege videre med det

og prøve og hente nogle større klip hvis ellers de ligger i et format min skærm kan streame.. ellers må jeg vente et par uger indtil jeg får min c-200 hvor jeg rigtigt kan komme igang med test.

Iøvrigt kan jeg lige supplere med at fremhæve jeg fik et mulehår bedre hastighed via mit 300mps trådløse netværk end den hastighed jeg fik via powerlinken... men det var ikke meget

Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 12:17

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

rhsin det er nogle små HD trailers du har forsøgt med med mindre det er nogle af de store opdelt i flere bidder der skal samles.

Det er stor forskel på om du afspiller en trailer og en MKV på 8-15 Gb via netværk. Prøv evt at hente nogle af de store her: http://www.davestrailerpage.co.uk/

CAT5e kan sagtens klare Gigabit LAN, og streame HD film.

Hvor har du læst CAT7 skulle være til multimedia stream?

jeg gik specifikt efter de helt store 5-7 bidder sat sammen til 300-400mb bla. "pioneer ada" "pioneer rocky mountain" "pioneer sync of beauty" samt "Hitachi the colours of the planet"

ps hvis du kan pege mod nogle krævende som jeg kan hente og teste vil jeg meget gerne prøve det

Redigeret af rhsin - 25-Oktober-2009 kl. 12:20
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 13:27

Jeg kan iøvrigt supplere med disse målinger for 2 HD trailere af en vis længde samt SD materiale.

Jeg kunne godt være interesseret i en sammenligning mellem feks HD trailerne som er navngivet og hentet her, sammenlignet med noget feks afspilning af blu ray foldere for at se hvad det tager af båndbredde, ummidelbart optager afspilningen af 1080p trailerne kun ca. 1/4 del af den båndbredde som powerlinken (eller det trådløse net) kan levere... men er det nok (dvs op mod 9.000-10.000 kb/sek er max af hvad mit trådløse og eller powerlink kan levere).

Og for dem som er interesseret i serverbelastning er cpu kun belastet med 4-8% under afspilning og ramforbruget er kun ca. 10-15% af de 512mb ram som serveren har indbygget.

eksempel 1 (Pioneer ADA trailer).

Eksempel 2 (Hitachi the colors of the planet 1080p)

Eksempel 3 (Biler SD materiale)

Redigeret af rhsin - 25-Oktober-2009 kl. 13:30
Mvh

René
Til top
theace9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:27

Ohhh god test, glæder mig til du får gang i netværket mellem router og popcornhour c-200

har nemlig allerede fået min C-200 men køber ikke lige nogen "brigde" før jeg har fået lidt feedback fra nogen som har mere forstand på det.....

og en med arbejder fra computer city kunne da slet ikke hjælpe, han havde ikke engang hørt om media streamere chok chok chok

Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 17:37

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

rhsin det er nogle små HD trailers du har forsøgt med med mindre det er nogle af de store opdelt i flere bidder der skal samles.

Det er stor forskel på om du afspiller en trailer og en MKV på 8-15 Gb via netværk. Prøv evt at hente nogle af de store her: http://www.davestrailerpage.co.uk/

CAT5e kan sagtens klare Gigabit LAN, og streame HD film.

Hvor har du læst CAT7 skulle være til multimedia stream?

citat " Disse CAT 7 kabler er specificeret til at bære op til 10 Giga-bit på 100 meter, så det vil være fremtidens netværkskabel, uanset om det er til data- eller audio/video brug. "

LINK 

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

citat " Disse CAT 7 kabler er specificeret til at bære op til 10 Giga-bit på 100 meter, så det vil være fremtidens netværkskabel, uanset om det er til data- eller audio/video brug. "

Ja, men mindre kan gøre det, medmindre du har 20+ media players som skal streame Blu-ray video på samme tid. Du finder ikke video streams over 50 Mbps.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Ja, men mindre kan gøre det, medmindre du har 20+ media players som skal streame Blu-ray video på samme tid. Du finder ikke video streams over 50 Mbps.

ville haft skrevet til en 10.- pr meter og skal vel buge 20 m ca.. og cat 5 skærmede osse koster 10.- pr meter sidst jeg kikkede.. men nu er det nede i 6.- pr meter.. men afligevel til prisen .. hvem ved hvad der ellers skal igemmen om 10 år's tid..

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu