recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forvrængning ved lydstreaming af DR P1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forvrængning ved lydstreaming af DR P1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forvrængning ved lydstreaming af DR P1
    Sendt: 01-Januar-2022 kl. 15:54
Hej!

Ved lydstreaming af DR P1 oplever jeg forvrængning a et sekunds varighed ind imellem.

Det sker både ved streaming direkte på min iPhone samt via Chromecast i hjemmet.

Prøv at høre denne lydbid og læg mærke til lyden ved 11 sekunder og 22 sekunder.


Kender i den lyd?

Hvad kan det skyldes?

Venlig hilsen

Claus




Redigeret af ClausBP - 02-Januar-2022 kl. 06:02
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 16:30
Det skete også på P6 Beat tidligere i dag. Det er tilsyneladende slut nu.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det skete også på P6 Beat tidligere i dag. Det er tilsyneladende slut nu.

Tak Naeira!
Godt at høre, at det er en generel ting. Jeg var begyndt at spekulere i mulige støjkilder...

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 16:59
DR1 spiller i øjeblikket et "nødbånd"

Det kunne være fint med en "Kendte problemer" på DR.DK - jeg kan ikke finde sådan en side...


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det skete også på P6 Beat tidligere i dag. Det er tilsyneladende slut nu.

Tak Naeira!
Godt at høre, at det er en generel ting. Jeg var begyndt at spekulere i mulige støjkilder...



Jeg var også glad for at kunne konkludere, at det ikke var min fremragende Roon-server der var ved at stå af ;)
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 05:44
Ja - jeg tror, mange er gået i problemløsningsmode med denne fejl :-)
Det lød virkelig som en lokal ting.
Igen - DR burde have en "Kendte problemer"-side.

Jeg må prøve Roon en dag - men da min musiklytning primært består af Jazz på Yousee Musik, DR P8 Jazz samt vinyl, tror jeg ikke rigtigt Roon kan bidrage med noget  - eller?


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 05:56
Nej, det ville være spild af penge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu