recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Foto på PS3 via NAS - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFoto på PS3 via NAS - hjælp!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Berg136 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Foto på PS3 via NAS - hjælp!
    Sendt: 29-Januar-2011 kl. 00:13
Hej Elektronikhajer Big smile

Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe mig med mig forespørgelse/problem.
Jeg har problemer med at streame mine fotos på PS3 via NAS Synology DS211+. PS3 er installeret med nyeste FW og kabelforbundet til router, sammen med NAS'en. Alt andet streaming virker: såsom videovisning fra NAS til WD TV LIVE (BluRay M2TS, MKV 1080p) Jeg har oprettet delingsmapper på Synology'en (music, photo, video) og brugerrettigheder er sat til. Fotos virker også fra NAS til WD TV LIVE, men jeg ville rigtig gerne bruge PS3 til fremvisning af fotos, da den er hurtigere og har bedre funktioner som rotering og zoom af foto.
Jeg kan åbne/se/slette mapper og fotos på NAS fra kabelforbundet PC, samt fra trådløs bærbar Mac.
Det er kun få enkelte mapper og fotos jeg kan se på PS3. Resten af thumpnails i menuen på PS3 bliver ikke vist og når jeg prøver at åbne et billede på PS3, siger at "Der kunne ikke oprettes forbindelse til mappen og indhold muligvis kunne være slettet", men det ikke alle fotos.
Jeg har lagt alle fotos ind på ny på NAS'en med samme resultat.
"Photostation" på Synology er også sat til og jeg har gennemrodet dennes menu, men kan ikke hitte ud af det Confused

Er der nogle der har et bud på mit problem. Enten noget opsætning af PS3'en eller NAS'en?
Håber I har nogle idéer  Smile

Redigeret af Berg136 - 29-Januar-2011 kl. 00:56
Mvh Berg
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 11:21
Du skal på din NAS sørge for følgende:

kontrolpanel -> Medieserver -> flueben i aktiver DLNA/upnp medie server.

herefter skal du sikre dig at under fanabladet "indstillinger for gennemgang" at der IKKE er flueben i "overfør billeder med lav opløsning istedet for de originale billeder" (ellers vises billederne i dårlig opløsning på PS3)

Så skal du sikre dig at de foto du vil se på PS3 ligger på det dedikerede "photo" drev på NAS, husk fra du lægger foto på drevet til de kan vælges via DLNA/UPNP kan der godt gå lidt tid inden serveren har indekseret indholdet (dette kan aktivt selv gøres under ovennævnte menu, hvor der findes en "genindekser" knap.. det kan tage lidt tid afhængig af mængden af data.

Håber det lykkedes for dig, iøvrigt syntes jeg det er nemmest at overføre billedmapperne direkte til PS3 således de kan vises i den gode fotoslideshowfremviser som PS3 har, når du har fået hul igennem til NAS er det muligt at markere fotos eller foldere også kopiere dem til PS3 ret hurtigt. 
Mvh

René
Til top
Berg136 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 00:12
Hej rhsin.
Tak for dit indlæg og svar. Jeg glemte at skrive i mit indlæg, at jeg havde aktiveret DLNA/upnp. Men det der gjorde forskellen var dit forsalg mht. at fjerne flueben i "overfør billeder med lav opløsning istedet for de originale billeder"  nu kan jeg åbne fotos på PS3 fra NAS'en - mange tak. Dog bliver thumpnails ikke vist i PS3 oversigten, så jeg skal åbne hvert et foto, for at se hvad ikonet indeholder.
Har du eller andre et foreslag til en løsning der?
Mvh Berg
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 05:10
Det er vist fordi din NAS ikke er færdig med at indeksere billederne endnu. Tjek det evt. ved at tilgå dem vha Photostation - hvis der mangler thunbnails der, er det dér "problemet" ligger.
Til top
Berg136 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:41
@Lightyear - Selvom den er færdig med at indeksere filerne kommer der hverken tumpnails i PhotoStation eller på PS3 - kun få af dem bliver vist, resten står bare og kører i flere timer:
Når du mener det er der "problemet" ligger, har du så selv oplevet dette og kender løsningen?
Mvh Berg
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu