recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fotoScanner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfotoScanner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: fotoScanner
    Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:35
Hej Recordere.

Jeg har en masse gamle fotos 10 X 15 m.m, som jeg gerne vil scanne ind på Pc´en. har prøvet med en almindelig all in on, men der blev kvaliteten simpelhen så dårlig. 

Hvad skal jeg kigge efter? 

Det må gerne være en stand alone scanner. har forhørt mig ved fotohandleren, han kan godt scanne dem ud på en dvd. men det bliver alt for dyrt.

takker...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:44
Hvis du har negativerne så scan dem det bliver langt bedre kvalitet, jeg har lige købt en canon multifunktions printer mg8150 som også scanner negativer op til 6 negativer af gangen, så det kan gøres langt hurtigere og den tager ca. 6-7 min for at scanne 4 negativer ind i 1200dpi hvilket er god kvalitet (scanner negativer i op til 4800dpi hvilket giver foto på 13 mb pr foto og tager for lang tid imo.

Den koster omkring 2000 kr men så får du også en super printer til netværket.. Ellers er det nok muligt bare at finde scannerdelen hos canon bare husk at vælge en model der kan tage op til 6 negative foto af gangen.. Det sparer dig for masser af tid
Mvh

René
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:49
Der er også http://www.scanpixel.dk/ - det tager dog en evighed (bogstaveligt talt)
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:40
Jeg synes heller ikke kvaliteten er tilfredsstillende med en all-in-one og vil anbefale en decideret flatbedscanner - eks. Canoscan 9000F eller en dedikeret negativscanner, hvis du også ligger inde med dem og det ikke kun er fotografier. Tror selv jeg er nået frem til en løsning i form af en Nikon negativscanner, hvor en realistisk pris på brugtmarkedet starter omkring de 5-6000kr.
Til top
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 09:17
Desværre er negativerne bliver væk som årene er gået. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu