recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...
    Sendt: 10-Februar-2013 kl. 23:41

Nå I vil sikkert korse jer, når I læser det her, og jeg vil da gerne undskylde på forhånd. Jeg har en Pioneer SC-LX82 og nogle IKON 8 og andet grej som jeg er meget glad for. Problemet er at jeg hører musik via en analog-skod-forbindelse via min computer, da jeg nogle gange vil have lyden ud til de to andre zoner.

Hvis jeg nu gerne vil opnå den bedste kvalitet fra computeren og er ligeglad med de andre zoner, hvad skal jeg så gøre?

Alle mine komponenter er forbundet i netværk. Jeg henter musikken fra yousee PLAY, men min PS3 kan ikke afspille de numre desværre.

Jeg har desuden hentet videoer fra denne side

http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.php

som jeg gerne vil afspille via min Panasonic DMP-BDT310 Blu-Ray afspiller. Det ville være fedest, hvis det var muligt via netværket, men det kan jeg ikke få til at fungere. Enten hakker det voldsomt eller så er der ingen lyd.

Er det virkelig nødvendigt at brænde videoerne over på Blu-Ray diske? Burde min computer ikke kunne anvendes som NAS-server?

Håber satme at I kan komme med nogle gode råd...

Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:58
Du kan fx investere i sådan en her, med USB indgang og optisk, coax og analog udgange:
 
 
Hvis du vil være fri for kabler mellem PC og Anlæg og kan nøjes med en analog usgang kan man bruge sådan en fætter:
 
 
 
 
 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 09:10
Du skriver dine wnheder er forbundet i netværk! Er det kablet eller trådløst netværk?
 
BS
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 10:42
Ah ja, sådan en konverter er måske nødvendig. Men mit bundkort har en SPDIF udgang; ville denne kunne bruges til?

De er forbundet kablet via en Netgear ProSafe Wireless-N 8-port Giga. Er mest til kablet forbindelser. Kan dette gøre en forskel?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 10:44
En enkelt trådløs forbindelse kan være flaskehalsen der skaber problemer især ved HD streaming derfor mit spørgsmål :-) hvis alt er kablet burde det være i orden.
 
BS
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:05
Ok, fint så. Ang. det Argon-produkt så kunne det lyde som en god idé, men det er jo altid nemt bare at købe nye produkter, og en anden ting er at jeg gerne vil afspille de video filer, som jeg har henvist til i linket.

Jeg kunne tage HDMI-kablet, som forbinder projektoren med Blu-Ray afspilleren, ud af Blu-Ray afspilleren og forbinde det med HDMI-kablet som normalt går fra computer til fjernsyn. Men det er godt nok en klodset måde at gøre det på.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:


Jeg henter musikken fra yousee PLAY, men min PS3 kan ikke afspille de numre desværre.


- Personligt ville jeg nok starte her, yousee play afspiller kun i 192 kbps, hvor tjenester som spotify afspiller i 320 kbps (vel at mærke hvis man er premium bruger) -> din PS3 burde så vidt jeg ved, kunne afspille via spotify? (er langt fra sikker, har ikke en selv, men den understøtter netflix så skal ik ku se hvorfor den ik os skal ku tage spotify).

men som u2pia skriver, er en D/A converter nok en god ting hvis du vil gøre det via computeren.

ellers er der jo andre streamings muligheder som Logitech Squeezebox, og Sonos Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:34
Hvis der sidder en fornuftig DAC i din Pioneer så start ellers med at begynde at bruge den til overførsel. Det er også et billigt sted at starte.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 13:35
Altså bruge SPDIF udgangen på din computer.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 17:52
Ach, jeg har jo PLAY gratis, så det ændrer jeg nok ikke på, selvom det da ser ud som en mærkværdig forskel.

Jeg har slet ikke styr på DAC og hvordan kvaliteten af disse afgøres, så jeg tør ikke sige om den i min Pioneer er noget værd.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 19:44
Så drop det. Hvis du ikke vil føde kæden med ordentlig materiale, så får du mere for dine med et par gode earbuds og så brænde resten af på burgerbar og tivolitur.

Ordentligt materiale er forudsætningen for god lyd. Uden det led, så er resten spildte penge !
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:00
Husk på at jeg ikke bruger yousee Player særlig meget, jeg downloader fra yousee PLAY; ved ikke om det gør en forskel.

Er 192 kbps da meget lavt eller under middel?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu