recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Så drop det. Hvis du ikke vil føde kæden med ordentlig materiale, så får du mere for dine med et par gode earbuds og så brænde resten af på burgerbar og tivolitur.

Ordentligt materiale er forudsætningen for god lyd. Uden det led, så er resten spildte penge !


*Leder febrilsk efter den manglende "like" knap!* LOL

Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Husk på at jeg ikke bruger yousee Player særlig meget, jeg downloader fra yousee PLAY; ved ikke om det gør en forskel.

Er 192 kbps da meget lavt eller under middel?


320 kbps er det man i mp3 regner for "CD kvalitet" selvom den egentlige CD kvalitet kun opnås via et tabsløst "lossless" format i form af FLAC eller ALAC/MP4.. Smile

LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 12:35
Nå, jeg læser mig til at ikke engang Spotifys premium konto er helt til at stole på hvad angår den højeste kvalitet, så tror jeg at jeg må til at kigge på cd'er, men også her er der vist forskel ik'?
Altså jeg taler ikke om forskel mellem SACD og cd, men forskel mellem almindelige cd'er; eller det er måske ikke til at sige?

Hvis der desuden er nogen som kender til DAC, så må de meget gerne give mig et fingerpeg om, hvordan jeg på papiret kan se forskel på den der sidder i min Pioneer og Argons DAC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 12:57
Jo der er sindsyg meget forskel på CD kvalitet. Ligesom der er på BD indspilninger
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo der er sindsyg meget forskel på CD kvalitet. Ligesom der er på BD indspilninger


Jamen hvad dælen gør man så? Du har da en cd-afspiller ik'? Er kvaliteten noget som kan tjekkes på cover'et, eller må man bare kaste sig ud i det?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Nå, jeg læser mig til at ikke engang Spotifys premium konto er helt til at stole på hvad angår den højeste kvalitet, så tror jeg at jeg må til at kigge på cd'er, men også her er der vist forskel ik'?
Altså jeg taler ikke om forskel mellem SACD og cd, men forskel mellem almindelige cd'er; eller det er måske ikke til at sige?

Hvis der desuden er nogen som kender til DAC, så må de meget gerne give mig et fingerpeg om, hvordan jeg på papiret kan se forskel på den der sidder i min Pioneer og Argons DAC.



en link til den påstand ville være rart? for 80% ca af alle numre er tilgængelige i 320 kbps for en spotify premium kunde, hvoraf de sidste 20% kun er tilgængelig i 192 kbps (har vidst noget med opdatering af biblioteket at gøre..)

men af det jeg ved, så de gode til at levere det de lover, altså 320 kbps, og ikke noget der er laverer...
- Men når alt kommer til alt, så er spotify den bedste kvalitet du får når det kommer til streaming!


Redigeret af Muffeh - 12-Februar-2013 kl. 20:52
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 21:40
Det var vist inde på hifi4all, at jeg læste det. Både det med de 80% blev vist nævnt, og så at det var op til 320 kbps; men jeg siger ikke, at det er sådan, kun at jeg har læst mig til det. Men du har vist ret i at Spotify helt klart er det bedste hvad angår streaming.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 07:15
Jeg er af den overbevisning, at tager du blot skridtet og benytter cd'er istedet for streaming, så er du nået langt.

Ja, der er forskel på indspilningskvaliteten, men den samme forskel vil du få på streaming. Et dårligt cd nummer vil blot være en tand dårligere, når du trækker det via eksempelvis spotify.

Så med cd'er kommer du længst Wink

Du har som udgangspunkt et par gode højttalere og en ok receiver. Brug et par tusser på en ok cd-afspiller. Det behøver ikke være en oversofistikeret klasse-maskine. Du vil få en bedre maskine på brugtmarkedet for de samme penge, men man skal se sig for, da mange tager ågerpriser for gammelt udrangeret elektronik.

Og så ellers på nettet efter musik. Den engelske Amazon er fantastisk i den retning. Gamle indspilninger til 20-30-40 kroner inklusive forsendelse, hvis man leve med at cd'erne har været brugt før. Det benytter jeg mig ofte af og endnu har jeg til gode, at få tilsendt en ødelagt eller ridset skive....heldigvis Big smile

Og så vil jeg næsten garanterer, at når du sætter en cd på og læner dig tilbage med teksthæftet og en god øl/glas rødvin, så er oplevelsen så meget større i musikken end alt det net-trækkeri !
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 15:29
Nå, jeg troede næsten, at du ville rose receiveren mere end mine højttalere. Jeg håber, at du (Tweaky) også vil godkende, at jeg ripper cd'erne til at blive .wav, altså lossless; det er forhåbentligt lige så godt.
Lige nu er jeg bare interesseret i at få mere ud af mit anlæg, og betyder det at jeg må væk fra streaming, så gør det slet ikke noget. Men det ville da være rart, hvis jeg ikke behøvede at investere i endnu et aggregat...
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 15:59
Man kan også rippe sine cd'ere i FLAC og købe en netværksafspiller ala Stream Magic 6 (koster dog 5000) fra cambridge audio. Har forrygende god lyd og samtidig har du så betjeningskomforten af at have det på filer.

Og ja at købe brugte cd'ere fra amazon er rigtig billigt.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 16:17
Hmm ja også en mulighed. Så kan det måske være, at jeg også kan afspille de forbistrede m2ts filer via anlægget.

Jeg tror desværre ikke, at jeg tør at tage chancen med brugte cd'er, men venner og bekendte må da have nogle liggende, som jeg kan bruge, og ellers vil jeg da gerne selv ud og investere i et par stykker.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 16:28
Hvis du gerne vil rippe dem, så vælg FLAC. Du kan ikke indskrive data i en WAV fil.

Den mest beskedne investering er en M2Tech SpDif adapter til PC. Den koster 5-600 brugt og så kan du afspille hele gøjemøget fra 'puteren.

Synes dine højttalere er fede (nu var jeg også selv med til godkende dem i sin tid :-). Pioneer er også godt, men bryder mig ikke udgangstrinnene i en LX72/82. De er for hidsige efter min smag
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 18:39
Ja FLAC ville jeg også gerne vælge, men det er vist ikke en mulighed, hvis jeg bruger WMP; dér ser jeg kun WAV som en mulighed, medmindre "Windows Media Audio uden tab" er FLAC.

Lækkert prisleje den lille sag ligger på, men jeg har jo en spdif udgang på mit bundkort, så hvorfor skulle jeg bruge endnu en?

Var du med til at godkende IKON 8!? Hvilket job har man, når man godkender højttalere? Og blev de vurderet til at være for fede til markedet, siden de blev taget af igen? Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu