recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får ikke udnyttet mit anlæg godt nok...

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 19:04
Så er det på tide, at finde en anden afspiller !

Grundet til at du IKKE skal vælge WAV er som tidligere nævnt, at du ikke kan bruge metadata i filerne. Det bliver hurtigt et rod at finde rundt i, hvis filerne ikke er fyldt op med de rigtige data.

Foobar, WinAmp, JRiver....der findes mange afspillere der kan håndterer FLAC. Skulle du komme i tanke om at bruge en ekstern afspiller (Sonos, Blue Sound eller lignende), så er du også allerede forberedt ved at bruge FLAC.

Også SpDif udgangen. Jamen hvis du har, så er der jo ingen grund til at købe en til Thumbs Up

Grunden til der ikke kom en Mk.II af 8'eren var simpelthen manglende efterspørgsel. Dali tager ofte rundt til de nærliggende Hi-Fi klubber og lader de ansatte lytte til og komme med forslag, thumps down and up på højttalerne inden de sendes ud. I den forbindelse var Randers butikken inde over og her er jeg ansat. Har haft samme fornøjelse på et par andre Dali modeller Big smile


Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:11
Hmm ja så må jeg se hvad vennerne foreslår af afspiller.

Ah Randers butikken; så har vi sikkert handlet selvom jeg bor på Amager. Fik tidligere i 2012 købt et par udstillings-CM1'ere af jer.

Nå så er der vel efterhånden kun tilbage at finde et ordentligt koaksial kabel. Jeg har et men et 8 meter kabel giver vel nok for meget modstand, når kun 4 meter er nødvendigt.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 00:22
til Ripning af FLAC/ALAC format kan dbPowerAMP anbefales ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 22:35
Har fået set på flere af afspillerne nu og umiddelbart lyder Winamp mest tiltalende, men jeg må trække på jeres viden lidt endnu.
Winamp Pro har FLAC som Unlimited og de andre Winamp versioner har FLAC som 8x; hvad er denne forskel og kan den "mærkes"?

En skam at Winamp ikke oplyser m2ts som en understøttet fil, ellers var det vist et sikkert køb...
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 17:25
Så har jeg modtaget mit lækre Supra COAX kabel, men jeg er i tvivl ang. valg af mode på min SC-LX82. Skal jeg vælge Direct eller Pure Direct eller noget helt tredje?
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 17:51
Til ripning af CD i FLAC vil jeg foreslå MusicBee, der til forskel for andre nævnte programmer er gratis og har mange gode og brugbare funktioner (inkl. konvertering af mange filformater FLAC til mp3, hvis du skal have musikken over på en bærbarafspiller eller lignende). Som flere skriver er problemet med wav, at filformatet ikke understøtter tags som f.eks. album og titel og en wav fil fylder også mere end FLAC.

Filformatet "Windows Media Audio uden tab" er Microsofts svar på FLAC, men af gode grunde er formatet kun brugbart med Windows Media Player, hvorimod FLAC kan bruges til mange forskellige musikafspillere. WMA uden tab er således et ret låst format.

Som musikafspiller i stedet for WMP vil jeg forslå MusicBee eller alternativt MediaMonkey. MusikBee er blevet markant bedre siden jeg startede med at bruge FLAC og er faktisk blevet et ret kompetent musikprogram.


Redigeret af urup - 22-Februar-2013 kl. 17:52
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Så har jeg modtaget mit lækre Supra COAX kabel, men jeg er i tvivl ang. valg af mode på min SC-LX82. Skal jeg vælge Direct eller Pure Direct eller noget helt tredje?
Det der lyder bedst! Recieveren finder selv ud af hvilket surroundformat der sendes ind i den.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 20:37
Nå, så blev der købt nyt SUPRA coax-kabel og jeg får rippet mine og mine venners cd'er til en bitrate på oppe over 1000 kbps, så det er jo lækkert nok. Men... Min kæreste (jeg tror faktisk ikke, at jeg kan høre det) kan desværre høre en høj høj-tone pive-ly, når lyden kommer fra spdif-udgangen på computeren. Hun kan ikke høre den, når jeg bruger den analoge udgang. Hun fortæller mig, at den er så høj og voldsom, at man ville få en høreskade, hvis man skulle blive ved med at høre på den.

Lyden kommer kun "oven på" anden lyd, dvs. når ingen lyd bliver sendt, så er der heller ikke pive-lyd. Jeg har tjekket både receiver og bundkort om der skulle være noget, som berører bagsiden på dem, men det er der ikke. Lyden kommer lige meget om jeg streamer eller bruger forskellige programmer.

Kunne forestille mig at et separat lydkort muligvis ville være løsningen, men jeg ved det ikke. Jeg håber, at der er et par kloge og hjælpsomme hoveder, som kan hjælpe mig med denne lille sag.

@Kampus: Ja jeg glemmer altid, at der ikke behøver at være et rigtigt svar, men at man bare selv skal høre efter. Jeg skal lige bringes ned på jorden igen nogle gange ;o)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 21:26
+1 til MusicBee!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 21:46
Nå hvorfor lige MusicBee? Da jeg netop har prøvet flere programmer, så tror jeg ikke, at det er i softwaren, at fejlen ligger.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 22:08
Jeg troede bare vi snakkede program til rip/konvertering og afspilning. Din fejl/pivelyd har jeg ikke et ordentligt bud på hvad er.
Bruger selv MusicBee, og er rigtig godt tilfreds. (det er så også svært at være andet med et gratis program der opfylder alle mine behov!)


Redigeret af mureren - 03-Marts-2013 kl. 22:08
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 22:48
Nå jeg prøver at fortsætte i denne tråd med mit næste problem. Hvis jeg ikke får nok svar, starter jeg nok en ny tråd.

Jeg har problemer med pivelyden, som jeg hører via mit coax-kabel, som er tilsluttet mit bundkort og min receiver. Jeg tænker at løsningerne kunne være

  1. Jeg køber et lydkort med coax-udgang. Den slags lydkort er dog rimelig dyre, og jeg ved ikke om pivelyden ville følge dette lydkort.
  2. Jeg køber en M2Tech Hiface 2 adapter. Denne er dog endnu dyrere.
  3. Jeg udnytter at mit nyindkøbte grafikkort har HDMI-udgang og køber så et nyt HDMI-kabel. Dette kunne godt være den billigste løsning selv ved et SUPRA kabel, da det ikke behøver at være længere end 5 meter.

Men hvad kan I anbefale mig? Er der muligvis en 4. løsning på denne pivelyd?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu