Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 12:43 |
Brixen skrev:
For mit vedkommende taler det imod Elgiganten, at de ud af en omsætning på 2365 mio. kr. i 2008 betalte 0 kr. i skat i Danmark, og at de ikke har betalt skat i Danmark siden 2000.
|
Enig! Generelt foragter jeg også "butikker", hvor man forherliger provisionssalg. Jeg mener ikke at det er foreneligt med ordentlig og reel behovsanalyse og rådgivning.
Brixen skrev:
- og problemet med fagforeningen:
|
Det er så i mine øjne, et rigtig dårligt eksempel at være efter El-Giganten med.
1. Mange steder, hvor der ikke er overenskomst - eller overenskomst med "gule" fagforeninger, har medarbejderne rent faktisk bedre vilkår end hos deres branchefagforening.
2. Lige netop med HK har de BIG TIME spillet fallit, for flere årtier siden. De er uden konkurrence det værste branchefagforbund, når det gælder om at opnå ordentlige lønvilkår for sine medlemmer. Butikssidens lønninger er jo himmelråbende latterlige...
M.v.h.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 13:29 |
musicus skrev:
Brixen skrev:
Det er åbenbart forskelligt, efter hvilken Hi-Fi klubben forretning, det er. |
Eller efter, hvilken ekspedient man taler med. 
Min pointe var, at det i det mindste ikke skader at gøre et forsøg. Og skulle de sige nej, kan man jo bare gå videre til plan B.  |
Jeg brugte så ekstra lang tid på at lytte i butikken. Sonos S5 skulle bare bruges i køkkenet, så det gik 
|
Venlig hilsen KB
|
 |
rolighed
Bruger
Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 14:12 |
Brixen skrev:
For mit vedkommende taler det imod Elgiganten, at de ud af en omsætning på 2365 mio. kr. i 2008 betalte 0 kr. i skat i Danmark, og at de ikke har betalt skat i Danmark siden 2000. |
Og hvis du have mulighed for at slippe med 0% i skat, så ville du naturligvis stadig foretrække at fortsætte med at betale det samme som du gør nu. Vi gør det jo alt sammen for "fællesskabet". 
|
 |
jøsse
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2007
Point: 114
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 14:25 |
Per Røntved skrev:
Hejsa
Jeg har besluttet mig for at købe et TX42G20E .. Men ...
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
Er der for eller imod nogle af stederne ??
|
Har du prøvet et panasonic-center.Jeg fik et 42 g 20 til 6600kr.+glimrende service.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 14:27 |
Brixen skrev:
Per Røntved skrev:
Får man for 436,- bedre service i Hi-Fi klubben frem for El Giaganten ??
Er der for eller imod nogle af stederne ??
|
For mit vedkommende taler det imod Elgiganten, at de ud af en omsætning på 2365 mio. kr. i 2008 betalte 0 kr. i skat i Danmark, og at de ikke har betalt skat i Danmark siden 2000.
|
Elsker at man bruger en kommunistisk samfundsøkonom, til at
kommentere på noget, som han i princippet ikke ved noget om, eller burde udtale
sig om. At hænge nogle virksomheder ud, som betaler skat i et andet land, er
til grin. Specielt når man som Frank Aaen, givet vist ikke kender de
bagvedliggende juridiske elementer, som er relativt komplicerede. Specielt
pynter det ikke, at man hænger virksomheder ud, som ikke bryder den danske
lovgivning. Og den lille video er dybt dybt latterlig, og får det til at virke
som om, at pengene bare flyttes ud. For det første er det langt mere
kompliceret, for det andet, er det langt fra den måde det foregår på.
Og Frank Aaens argument med at de nyder godt af, blandt
andet vores veje? Hold nu kæft… Det svarer jo lidt til at sige, at de tyske
turister skal betale skat i DK, hvis de vil gå på fortovet.
Beklager det lille udbrud, men det er for dumt at komme med den slags propaganda, specielt på et forum som dette.
Redigeret af baekgaard - 27-September-2010 kl. 14:28
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:09 |
Matcher Hi-Fi Klubben ikke Elgigantens pris?
|
 |
rolighed
Bruger
Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:09 |
baekgaard skrev:
Elsker at man bruger en kommunistisk samfundsøkonom, til at
kommentere på noget, som han i princippet ikke ved noget om, eller burde udtale
sig om. At hænge nogle virksomheder ud, som betaler skat i et andet land, er
til grin. Specielt når man som Frank Aaen...
Beklager det lille udbrud, men det er for dumt at komme med den slags propaganda, specielt på et forum som dette. |
Hørt, hørt og dobbelt hørt!
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:22 |
+ 2
Jeg gider ikke engang komme med et intelligent svar til manden. Nu nævner han 8 på forsiden som ikke betaler skat, og det kan der være mange grunde til. Prøv at tænk på, hvor mange der rent faktisk betaler skat.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:23 |
baekgaard skrev:
Og Frank Aaens argument med at de nyder godt af, blandt
andet vores veje?
|
Frank Aaen kæmper for indføresle af kommunisme i Danmark http://www.enhedslisten.dk/enhedslistens-principprogram-0 Klaus
|
|
 |
Tallahassee
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:30 |
Fuldstændig off-topic - og ganske, ganske kort..! (sorry OP)
Hørte i et ganske godt radio program (thumbs up for P1!), at den nye klimadebat udspringer fra kommunisme = der er nogen der fortæller os hvad der er rigtigt, hvad vi må og hvad vores penge skal bruges på. Det var i hvert fald talerens mening :)
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:33 |
baekgaard skrev:
Beklager det lille udbrud, men det er for dumt at komme med den slags propaganda, specielt på et forum som dette.
|
OK. Det er din mening.
Jeg svarede bare på dette spørgsmål: "Er der for eller imod nogle af stederne ??"
Og der er for og imod ...
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:35 |
baekgaard skrev:
Elsker at man bruger en kommunistisk samfundsøkonom, til at kommentere på noget, som han i princippet ikke ved noget om, eller burde udtale sig om. At hænge nogle virksomheder ud, som betaler skat i et andet land, er til grin. Specielt når man som Frank Aaen, givet vist ikke kender de bagvedliggende juridiske elementer, som er relativt komplicerede. Specielt pynter det ikke, at man
|
Vi er enige om at det er den danske lovgivning der halter. Men kompliceret behøver det ikke at være (jeg véd godt at nogle laver kringlearbejde, for at begrave transaktionerne), men faktum er, at jo større virksomheder, desto mere benytter man sig af at flytte overskud til selskaber i lande med lav virksomhedsbeskatning. Et skoleeksempel er Coca Cola, som køber én eneste ting i udlandet - deres ekstrakt, som produceres i Irland. Denne ekstrakt prissættes så tilpas høj, at der ikke de seneste mange år, er langt én eneste krone i skat i Danmark. Og hvem tror på, at Coca Cola ikke kan producere tilpas effektivt til, at det giver overskud? Hvis man ikke tror det, så er man sgu naiv.
M.v.h.
|
 |